Test Mercedes V250d - ideał dla rodziny?

Test Mercedes V250d - ideał dla rodziny?
Czy sadzając dzieci w foteliki lub pakując się na wakacje myśleliście czasem, że wasz samochód jest za mały, za ciasny, że znów wszystko trzeba upychać i dociskać kolanem? Jeśli tak, to pewnie zainteresuje was poniższy materiał. Ja sama często pakując walizki, ze względu na brak miejsca, muszę rezygnować z wielu rzeczy, które „mogłyby się przydać”. Zainspirowana tymi problemami postanowiłam sprawdzić, jakby to było, gdybym nie musiała się ograniczać.

Testowana przeze mnie wersja pozwala na przewiezienie sześciu osób. V klasa robi to w sposób absolutnie komfortowy, ponieważ każdy z pasażerów dysponuje własnym fotelem z pełną regulacją, podłokietnikami i ogromną przestrzenią wokół siebie. Fotele drugiego rzędu możemy przestawić tyłem do kierunku jazdy. Jest to funkcja bardzo przydatna, ponieważ pozwala na integrację przewożonych z tyłu pasażerów. Pamiętajcie jednak, aby z długiej listy opcji wybrać stolik, który w tej integracji okaże się niezwykle pomocny.

Jeśli chodzi o komfort, to Mercedes założył, że w samochodzie będzie tylko jedna klasa - pierwsza. Każdy z foteli wyściełany jest mięciutką skórą, ma opcję podgrzewania i chłodzenia. Dodatkowo system wentylacji przewiduje nawiew dla każdego pasażera. Do pełni szczęścia brakuje może tylko indywidualnego sterowania temperaturą. W wyposażeniu tego dużego vana znalazły się takie gadżety jak: podgrzewane i chłodzone uchwyty na kubki oraz chłodzony schowek w podłokietniku, który z powodzeniem może służyć jako lodówka. Długą podróż umili pasażerom zestaw audio sygnowany przez markę Burmester. Inżynierom dźwięku udała się sztuka nagłośnienia tak dużego wnętrza - dźwięk jest bardzo przestrzenny, a odtwarzana muzyka brzmi efektownie. Mercedesa możemy zamienić wtedy w małą salę koncertową lub klub muzyczny. Liczne schowki w drzwiach pomieszczą najpotrzebniejsze drobiazgi, a w organizacji przestrzeni bagażowej pomogą dwie skrzyneczki chowane w tylną półkę. Jak na krążownik przystało, szyby okalające przedział pasażerski są mocno przyciemnione zapewniając jadącym absolutną prywatność, a także ograniczają dość mocno nagrzewanie się w słońcu ogromnego wnętrza.

Ładne, nowoczesne zegary w Mercedesie V250d
Ładne, nowoczesne zegary w Mercedesie V250d

Mercedes V250d i jego praktyczne wnętrze
Mercedes V250d i jego praktyczne wnętrze
Sterowanie klimatyzacją i funkcjami auta może odbywać się  za pomocą dotykowego panelu systemu command. Przeniesiony został z mniejszych modeli spod znaku trójramiennej gwiazdy. Obsługa jest czytelna i intuicyjna. Dodatkowo oprawa graficzna poszczególnych funkcji przypadnie do gustu estetom. Kierowca i pasażer z przodu także nie powinni narzekać na brak komfortu. Deska rozdzielcza bardzo przypomina tę stosowaną w mniejszych, osobowych modelach niemieckiego koncernu. Materiały wykończeniowe są najwyższej jakości. Górna część kokpitu pokryta została skórą z ładnymi przeszyciami. Wszystkie plastiki są miękkie i przyjemne w dotyku. Całości dopełnia dwuczęściowy, otwierany, panoramiczny szklany dach, wpuszczający do środka dużo światła. Sceptykom odebrano więc argumenty, że Klasa V wygląda jak auto dostawcze. O ile karoseria, to proste w formie pudełko, ozdobione chromowanymi listwami, we wnętrzu poczujemy się jak w najprawdziwszej klasie premium. Nawet przesuwane drzwi prowadzące do przedziału pasażerskiego sterowane są elektrycznie.

Klasa V dostała trudne zadanie zastąpienia dwóch wielkopojemnych modeli producenta ze Stuttgartu. Z jednej strony jest następcą modelu Viano, który mimo, że wyglądał jak luksusowy autobus, oparty był na konstrukcji dostawczego modelu Vito. Z drugiej strony zastąpił Klasę R, czyli rodzinne gran turismo, gotowe zawieźć swoich pasażerów w dowolne miejsce na mapie. Zawieszenie Mercedesa przyjemnie tłumi nierówności i pozwala zapomnieć o świecie zewnętrznym. Jest zestrojone bardzo komfortowo, ale - o dziwo - nie przechyla się zbytnio w zakrętach. W zawieszeniu konstruktorzy zastosowali progresywne amortyzatory, które dostosowują się do warunków jazdy. Ogromny rozstaw osi 3200 mm sprawia, że samochód płynie po drodze. Zastanawiałam się, czy w takim aucie nie powinno z zasady montować zawieszenia pneumatycznego, ale Niemcom udało się stworzyć rozwiązanie kompromisowe, a co najważniejsze tańsze w eksploatacji.

Mercedes V250d - kokpit
Mercedes V250d - kokpit

Wysokoprężny silnik o pojemności 2,2 l i mocy 190 KM wydaje się być optymalnym do napędzania Mercedesa klasy V. Mocy mu nie brakuje, a duży moment obrotowy pcha auto do przodu aż do wysokich prędkości autostradowych. Samochód rozpędza się do 100 km/h w 9,1 sekundy. To wynik doskonały, biorąc pod uwagę gabaryty auta. V-klasa rozpędza się do prędkości nieco ponad 200 km/h. Jeśli więc gracie w rockowej kapeli, nie spóźnicie się na koncert i nie zawiedziecie swoich fanów.

Podczas bardzo szybkiej jazdy pojawiają się szumy opływającego powietrza, ale mamy przecież do czynienia z wielką powierzchnią czołową, która nie rozcina, a wręcz rąbie powietrze prąc do przodu. We wnętrzu robi się wtedy dość głośno, ale hałas rozprasza się zanim dotrze do naszych uszu i dochodzi jakby gdzieś z oddali. Dźwięk silnika również nie do końca pasuje do klasy premium i pod względem brzmienia lepiej w tej roli sprawdziłby się któryś z sześciocylindrowców.

Do bagażnika spakujecie za to wszystkie instrumenty, bo przestrzeń bagażowa jest tak duża, że mogłaby mieć nawet swój adres.

Mercedes V250d naprawdę może się podobać.
Mercedes V250d naprawdę może się podobać.

Słowo wyróżnienia należy się także zwrotności tego dużego Vana. Auto jest w stanie zawrócić prawie jak auto osobowe. Potrzebuje do tego przestrzeni o średnicy 11,8 m. Jest to wynik bardzo dobry biorąc pod uwagę gabaryty. Dodatkowo w manewrowaniu pomaga system kamer 360.

Mercedes Klasy V okazuje się być idealnym rozwiązaniem nie tylko dla korporacji taksówkowych, czy firm trudniących się transportowaniem VIP-ów. Z powodzeniem może służyć jako rodzinny samochód na bardzo długie podróże. W pewnym stopniu sprawdzi się także w mieście, bo owszem jest ogromny, ale zajmując miejsce parkingowe okazuje się niewiele większy od na przykład Mercedesa klasy E. Jeśli więc myśl o jego kupnie tylko przemknęła wam przez głowę, może należałoby pójść za nią i przymierzyć się do tego rodzinnego, praktycznego olbrzyma.

NA TAK
- ogromna przestrzeń wewnątrz;
- wygodne, kapitańskie fotele;
- świetne materiały wykończeniowe;
- przepastny bagażnik;
- niezła dynamika silnika.

NA NIE
- wzmożony hałas przy dużych prędkościach;
- brak oddzielnej regulacji temperatury dla poszczególnych foteli.

Mercedes V250d

Pełny ekran
Mercedes V250d
Mercedes V250d
Mercedes V250d
Mercedes V250d
Mercedes V250d

Dane techniczne Mercedes V250d

Silnik:

Wysokoprężny, doładowany R4

Pojemność skokowa:

2143 cm3

Moc:

190 KM przy 3800 obr./min

Maksymalny moment obrotowy:

440 Nm przy 1400 - 2400 obr./min

Skrzynia biegów:

Automatyczna, 7 biegów

Prędkość maksymalna:

206 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

9,1 s

Długość/szerokość/wysokość:

5140/1928/1880 mm

Konwersacje Facebook
Dołącz do dyskusji komentarze [ 2 ]
Informujemy, że wszystkie komentarze są monitorowane przez administratorów strony i mogą być usunięte jeżeli obrażają osoby lub zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby, zawierają wulgaryzmy, treści pornograficzne, propagują alkohol, narkotyki, obrażają inne narodowości, religie, rasy ludzkie, przyczyniają się do łamania praw autorskich, czy w jakikolwiek inny sposób naruszają prawo. Nadużycia będą zgłaszane do właściwego dostawcy.