Karolina Chojnacka

Test Mercedes GLC 300 e Coupé – czysta frajda z jazdy

Mercedes GLC 300 e Coupé to samochód z gwiazdą na grillu, ale czy jest prawdziwą gwiazdą dróg Czy wrażenia z jazdy są, zgodnie z maksymą producenta, „the best”? Już po kilku kilometrach za kierownicą poznajmy odpowiedzi na te pytania...

Mercedes GLC 300 e Coupé to samochód, który przyciąga wzrok. Nie może być inaczej – to w końcu duży SUV o linii nawiązującej do aut z nadwoziem coupé, co tworzy wyjątkowo atrakcyjne wizualnie i wyróżniające się połączenie. Stylowe nadwozie obejmuje między innymi chromowane elementy stylizacyjne i mocno wyeksponowane chromowane nakładki końcówek rur wydechowych, które podkreślają dynamiczny wygląd samochodu. Całość tworzy aurę niewymuszonej dominacji, charakterystycznej dla dużych aut, która sprawia, że Mercedes GLC 300 e Coupé zwraca na siebie uwagę.

Ale kupując samochód nie kierujemy się tylko wyglądem, prawda? Pytanie więc brzmi: jak się nim jeździ?

Odpowiedź: wspaniale!

Mercedes GLC 300 e Coupé

Prawdziwa gwiazda dróg

Mówiąc zupełnie szczerze, Mercedes GLC 300 e Coupé to samochód, z którego najchętniej wcale bym nie wysiadała, bo jaza nim to czysta frajda. Prowadzi się wspaniale, momentami jakby płynął. 50 km/h czy ponad 150 km/h na liczniku to nie ma znaczenia, bo przy każdej prędkości auto prowadzi się tak samo dobrze.

Doskonale trzyma się drogi, w ostrych zakrętach składa się bez problemu, jest bardzo zwrotny, na ciasnym parkingu manewruje się nim raczej bez większych problemów. Pneumatyczne zawieszenie zapewnia wysoki komfort i stabilność jazdy – czego chcieć więcej?

Świetnych osiągów? Są i one – przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy i prędkość maksymalna 230 km/h.

Mercedes GLC 300 e Coupé

Mocny i… ekologiczny

To niemal sportowe przyspieszenie i wysoką prędkość zapewniają dwa silniki – benzynowy turbodoładowany czterocylindrowiec 2.0 o mocy 211 KM i elektryczny rozwijający 122 KM. Systemowa moc tego układu jest bliska ich mocy sumarycznej – Mercedes obiecuje aż 320 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Napęd trafia na wszystkie koła za pośrednictwem napędu 4MATIC i 9-biegowej przekładni.

Mercedes GLC 300 e Coupé to hybryda plug-in, która w trybie elektrycznym jest w stanie przejechać około 40 kilometrów. I na tym koniec jazdy bez emisji spalin, chyba, że znajdziemy stację ładowania lub mamy do dyspozycji własne gniazdko i poczekamy, aż uzupełnią się zapasy energii.

Mercedes GLC 300 e Coupé

Mercedes GLC 300 e Coupé potrafi jednak też w trakcie jazdy odzyskać trochę energii, ponieważ jest wyposażony w system aktywnej rekuperacji, która współpracuje z kamerą i reaguje na ruch uliczny. Po zdjęciu nogi z gazu, w zależności od natężenia ruchu samochód bardzo mocno lub delikatnie wytraca prędkość, odzyskując jednocześnie energię (co nie wpływa jednak na wyraźny wzrost poziomu naładowania akumulatorów).

W trybie hybrydowym spalanie w trakcie jazdy po mieście wynosi około 8 l/100 km, ale gdy baterie się wyczerpią wzrasta ono do ponad 10 l/100 km.

Mercedes GLC 300 e Coupé

Bogate wnętrze

Wewnątrz auto wygląda tak, jakbyśmy się tego spodziewali po Mercedesie – luksusowo z efektem „wow”, ale także elegancko i z klasą. Wiele różnych materiałów, faktur i oświetlenie nastrojowe idealnie ze sobą współgrają, dzięki czemu w samochodzie nie panuje wrażenie barokowego przepychu.

Mercedes GLC 300 e Coupé

Podgrzewane i wentylowane fotele mają mnóstwo możliwości regulacji, więc nie ma obaw, że komuś będzie niewygodnie. A kiedy już znajdziemy idealne ustawienie, wystarczy powiedzieć „Hej Mercedes”, włączyć ulubioną stację radiową i ruszyć na podbój dróg!

Mercedes GLC 300 e Coupé to auto z klasą, którymi jeździ się na tyle przyjemnie, że naprawdę można się w nim zakochać. Świetnie spisuje się zarówno w mieście, jak i w trasie. Przykuwa wzrok i z pewnością nikogo nie pozostawi obojętnym. Tworzy wokół siebie aurę niewymuszonej dominacji i luksusu.

Ale… za ten luksus trzeba zapłacić. Testowana przeze mnie wersja kosztuje ponad 390 tysięcy złotych, natomiast cena podstawowa testowanej wersji zaczyna się od około 257 tysięcy złotych.

NA TAK:

– wyjątkowa frajda z jazdy

– pneumatyczne zawieszenie

– świetnie działające systemy bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy

– atrakcyjny i elegancki desing

NA NIE:

– cena

Dane techniczne Mercedes GLC 300e Coupé: 

Moc maksymalna (systemowa) 320 KM
Moment obrotowy maksymalny (systemowy) 700 Nm
Moc silnika benzynowego 211 KM
Moc silnika elektrycznego 122 KM
Prędkość maksymalna 230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 5,7 sekundy
Napęd 4×4
Skrzynia biegów automatyczna, 9-biegowa

Komentarze:

Anonymous - 5 marca 2021

piękny

Odpowiedz
Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze