
Terenówki wracają do stolicy – Rajd Polskie Safari już 10 lipca
Na to kibice czekali od lat - ostatni raz rajd terenowy o randze mistrzostw Polski w okolicy Warszawy rozegrano w 2008 roku. Tegoroczna edycja Polskiego Safari to już 36. rajd rozgrywany pod tym szyldem. Mimo wakacyjnej pory organizatorzy spodziewają się wysokiej frekwencji z całą krajową czołówką. W rajdzie pojadą samochody terenowe, motocykle, quady oraz pojazdy UTV.
Uroczysty start zaplanowano na piątek, 10 lipca, pod Centrum Olimpijskim w Warszawie (Wybrzeże Gdyńskie 4). Tam też rozegrany będzie pierwszy odcinek specjalny – próba Żoliborz. Trasa prologu liczy 3,5 km. Jej wyniki będą zaliczone do klasyfikacji generalnej rajdu, a dziesięciu czołowych kierowców dodatkowo wybierze sobie pozycje startowe na sobotnie odcinki. Pierwsi zawodnicy na rampie startowej pojawią się o 17.30, ale do Centrum Olimpijskiego lepiej przybyć znacznie wcześniej. Współorganizatorem rajdu jest Urząd Miasta Stołecznego Warszawy i w ramach programu „Lato w mieście na sportowo” praktycznie od rana będzie można uczestniczyć w różnego rodzaju imprezach towarzyszących – to m.in. wystawa pojazdów wojskowych, zabawa samochodami RC, itp.
Sobota to już właściwe ściganie. Rajdowa kawalkada przeniesie się do Rembertowa. Serwis zlokalizowany będzie w siedzibie Akademii Obrony Narodowej, dla kibiców przygotujemy mapki z dojazdem do specjalnie utworzonej strefy, z której będą mogli bezpiecznie obserwować zmagania zawodników. Zawodnicy poruszać się będą po zbliżonej trasie – dla rywalizujących w ramach cyklu RMPST przygotowano odcinek o długości 47,52 km, dla pozostałych – czyli dla ekip z pucharu Polski oraz pucharu baja – nieco skróconą trasą liczącą 39,02 km. Plan przewiduje trzykrotne pokonanie tego odcinka.
Najnowsze
-
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
Coraz więcej osób odkrywa uroki podróżowania bez sztywnych planów i rezerwacji hoteli. Dla fanów motoryzacji to naturalne – auto czy motocykl daje wolność, a nocleg w kamperze lub pod namiotem pozwala zatrzymać się tam, gdzie akurat prowadzi droga. Obie opcje mają swój niepowtarzalny klimat, ale też różne wymagania i ograniczenia. -
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
Zostaw komentarz: