Tak wygląda nowa generacja Audi Q3

Nowe Q3 jest zauważalnie większe i o wiele bardziej nowoczesne od poprzednika. Stylistyka nadwozia i design wnętrza czerpią garściami z najnowszych modeli marki, takich jak flagowe Q8.

Nowe Audi Q3, bazujące na modułowej płycie podłogowej dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie, urosło pod względem prawie wszystkich wymiarów. Ma długość 4485 mm i jest tym samym dłuższe od poprzednika o 97 mm. Jego szerokość zwiększyła się o 18 mm i wynosi 1849 mm. Równocześnie, mając 1585 mm wysokości, jest o 5 mm niższe niż pierwsza generacja Q3. Jego rozstaw osi, wydłużony o 78 mm, ma teraz 2681 mm i zapewnia więcej miejsca we wnętrzu.

Tylną kanapę można przesuwać o 150 mm do przodu i do tyłu. Jej oparcie, podzielone na trzy części w stosunku 40:20:40, ma możliwość pochylenia w siedmiu stopniach. Opcjonalnie, dla pasażerów siedzących z tyłu dostępny jest środkowy podłokietnik z dwoma uchwytami na kubki.

W zależności od pozycji tylnej kanapy i ustawienia jej oparć, bagażnik ma pojemność 530 lub 675 l. Ze złożonymi oparciami, pojemność wynosi 1525 l. Powierzchnię bagażową można regulować na wysokość, w trzech poziomach.

Nabywcy Q3 mogą wybrać jeden  z trzech wariantów – wersję podstawową, Audi design selection i pakiet wewnętrzny S line. Dwa ostatnie oferują sportowe fotele, które na życzenie obite są kombinacją skóra/sztuczna skóra i alcantara. Całkowicie nową opcją są powierzchnie na tablicy rozdzielczej i na podłokietnikach pokryte alcantarą, dostępne w trzech kolorach, w tym także w soczystym kolorze pomarańczowym.

Już ze standardowym radiem MMI, dostępna jest cyfrowa tablica rozdzielcza o przekątnej 10,25 cala, którą kierowca obsługuje przy pomocy wielofunkcyjnej kierownicy. W przypadku radia MMI plus, klient może na życzenie uzupełnić tablicę rozdzielczą o dodatkowe funkcje, przekształcając ją w ten sposób w kokpit cyfrowy Audi virtual cockpit.. Ponadto, wraz z MMI plus, pośrodku tablicy rozdzielczej montuje się wyświetlacz dotykowy MMI touch o przekątnej 8,8 cala. W przypadku najwyższej wersji wyposażenia w nawigację MMI Navigation plus, wyświetlacz dotykowy ma przekątną 10,1 cala. Informacje w kokpicie cyfrowym Audi virtual cockpit pojawiają się na jego ekranie o przekątnej 10,25 cala, który na życzenie można zamienić na wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala. Kierowca może ustawić trzy różne widoki ekranu, w tym nowy, sportowy.

Audi Q3 z nawigacją MMI Navigation plus wyposażono dodatkowo w nowe sterowanie głosowe wykorzystujące język potoczny. Rozumie ono także sformułowania wypowiadane swobodną składnią. W razie potrzeby inteligentny menedżer dialogowy stawia pytania, pozwala na korekty, oferuje możliwości wyboru i akceptuje, gdy wchodzi się mu w słowo. Na liście opcji znajduje się też nagłośnienie Bang & Olufsen Premium Sound System z trójwymiarowym, cyfrowym dźwiękiem, 15 głośnikami i łączną mocą 680 W.

Na początek Audi będzie oferować nowe Q3 z czterema silnikami: trzema jednostkami TFSI i jedną TDI.. Bazowy silnik benzynowy o pojemności 1,5 l, generuje moc 150 KM (35 TFSI) i na początek będzie oferowany z siedmiostopniową przekładnią automatyczną S tronic z napędem na przednią oś. Jesienią pojawi się sześciobiegowa skrzynia manualna.

Dwulitrowy silnik benzynowy w 40 TFSI ma moc 190 KM, a jego mocniejsza wersja – 45 TFSI, generuje 230 KM. Obie jednostki współpracują standardowo z siedmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów S tronic i stałym napędem na cztery koła quattro z hydraulicznym sprzęgłem wielopłytkowym

W przypadku silników wysokoprężnych, ofertę otwiera dwulitrowa jednostka o mocy 150 KM. Q3 35 TDI na początek będzie dostępne z manualną skrzynią biegów i napędem na cztery koła quattro. Nieco będzie możliwość zamówienia automatycznej skrzyni biegów S tronic w połączeniu z napędem na przednią oś. Po wejściu modelu na rynek jesienią, gamę silników wzbogaci jednostka 2.0 TDI o mocy 190 KM.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze