
Szykują się zmiany dla kierowców ciężarówek. Obowiązkowy certyfikat covidowy lub negatywny wynik testu
Restrykcje mając zapobiec rozprzestrzenianiu się koronawirusa po raz kolejny dotykają branży transportowej. Czy będą one problematyczne dla polskich kierowców ciężarówek?
Kolejne kraje wprowadzają regulacje, które mając zapobiec rozprzestrzenianiu się koronawirusa. Restrykcje powodują, że codzienne funkcjonowanie bez Unijnego Certyfikatu Covid lub ważnego testu będzie znacznie utrudnione.
Jak donosi portal 40ton.net powołujący się na komunikat stowarzyszenia „Transport Logistyka Polska”, restrykcje, które planują wprowadzić Niemcy, mogą wpłynąć na tamtejszą branżę transportową, nie oszczędzając przy tym polskich kierowców. Nowe regulacje to tzw. pakiet 3G-Regeln.
Zgodnie z doniesieniami, niemieckie ministerstwo pracy chce, by w miejscach pracy, w których występuje prawdopodobieństwo kontaktu fizycznego z innymi osobami, przebywały wyłącznie osoby zaszczepione przeciw COVID-19, ozdrowieńcy lub posiadacze ważnego testu (antygenowy na 24 godziny, PCR na 48 godzin).
Restrykcje mają objąć również kierowców ciężarówek mających bezpośredni kontakt z innymi ludźmi na przykład podczas załadunku lub rozładunku. Zgodnie z przepisami niezaszczepieni lub nieprzebadani kierowcy nie będą mogli opuszczać kabiny samochodu.
Kara za złamanie 3G-Regeln będzie surowa. Jak donosi portal 40ton.net może ona wynieść maksymalnie 25 tysięcy euro.
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Zostaw komentarz: