Szykują się zmiany dla kierowców ciężarówek. Obowiązkowy certyfikat covidowy lub negatywny wynik testu
Restrykcje mając zapobiec rozprzestrzenianiu się koronawirusa po raz kolejny dotykają branży transportowej. Czy będą one problematyczne dla polskich kierowców ciężarówek?
Kolejne kraje wprowadzają regulacje, które mając zapobiec rozprzestrzenianiu się koronawirusa. Restrykcje powodują, że codzienne funkcjonowanie bez Unijnego Certyfikatu Covid lub ważnego testu będzie znacznie utrudnione.
Jak donosi portal 40ton.net powołujący się na komunikat stowarzyszenia „Transport Logistyka Polska”, restrykcje, które planują wprowadzić Niemcy, mogą wpłynąć na tamtejszą branżę transportową, nie oszczędzając przy tym polskich kierowców. Nowe regulacje to tzw. pakiet 3G-Regeln.
Zgodnie z doniesieniami, niemieckie ministerstwo pracy chce, by w miejscach pracy, w których występuje prawdopodobieństwo kontaktu fizycznego z innymi osobami, przebywały wyłącznie osoby zaszczepione przeciw COVID-19, ozdrowieńcy lub posiadacze ważnego testu (antygenowy na 24 godziny, PCR na 48 godzin).
Restrykcje mają objąć również kierowców ciężarówek mających bezpośredni kontakt z innymi ludźmi na przykład podczas załadunku lub rozładunku. Zgodnie z przepisami niezaszczepieni lub nieprzebadani kierowcy nie będą mogli opuszczać kabiny samochodu.
Kara za złamanie 3G-Regeln będzie surowa. Jak donosi portal 40ton.net może ona wynieść maksymalnie 25 tysięcy euro.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: