Super Bowl, czyli najdroższa przerwa na reklamę – filmy

Super Bowl to nie tylko mecz footballowy i zacięta walka na boisku. To również  "rywalizacja" wśród reklamodawców, w której koncerny samochodowe są bardzo istotnym graczem. Ku uciesze nas -  widzów. I pewnej stacji telewizyjnej...

Super Bowl – to dla obywateli Stanów Zjednoczonych bez wątpienia najważniejsze wydarzenie sportowe roku – mecz finałowy o  mistrzostwo w futbolu amerykańskim zawodowej ligi National Football League. Super Bowl, zwany inaczej Super Sunday, stał się nieformalnym świętem narodowym dla Amerykanów. Jest to dzień, drugi po święcie Dziękczynienia, gdy w USA spożywa się najwięcej jedzenia (cieszą się więc producenci żywności), a także data niezwykle ważna dla reklamodawców i… telewizji Fox.  Ponieważ transmisje telewizyjne z rozgrywek Super Bowl przyciągają przed telewizory rzesze widzów (rekord to 111 mln osób!), reklamodawcy są gotowi płacić wysokie sumy za każdą minutę czasu reklamowego. Już w 2008 roku średnia cena za jeden 30-sekundowy spot reklamowy w trakcie transmisji na antenie stacji Fox wyniosła 2,7 miliona dolarów. Teraz zapewne Fox zarabia na jednej reklamie dużo więcej. A reklam jest sporo… Zyski szacuje się na setki milionów dolarów.

Dlaczego Super Bowl jest w pewnym sensie bohaterem dzisiejszego artykułu? Z bardzo prostej przyczyny. Wśród kilkudziesięciu reklam przygtowanych specjalnie na Super Sunday, jest wiele spotów motoryzacyjnych. Odmiennych od siebie i niezwykle ciekawych. Jedne nawiązują do społecznego wymiaru życia, inne zapowiadają, co będzie się działo w danym koncernie motoryzacyjnym, jeszcze inne mają dostarczyć widzowi czystej rozrywki i przypomnieć o ”marce”.

Warto zaprezentować niektóre z nich:

  1. Chevrolet

Chevy nawiązuje w pierwszym ze swoich tegorocznych spotów (zatytułowanym ”Life”) do Światowego Dnia Walki z Rakiem (4 lutego). Zaprasza do wsparcia osób, które walczyły i nadal zmagają się z tą chorobą, a także ich najbliższych, którzy są z nimi podczas tej trudnej ”drogi”.

W drugim filmiku reklamowym, zaprezentowanym w ramach Super Sunday,  Chevrolet stawia na humorystyczny przekaz:

  1. Audi

Audi w reklamie poniżej to pochwała braku kompromisów i…nawiązanie do ”najlepszych przyjaciół człowieka”.

  1. Chrysler

Chrysler w ramach Super Bowl 2014  nawiązuje stricte do Stanów Zjednoczonych. Gra kartą ”made by Detroit”, nie pierwszy już zresztą raz. Bob Dylan,  jako narrator, stara się przekonać widzów do tego, by pozwolili Szwajcarom wyprodukować sobie zegarek, Azjatom zmontować swój telefon, a Amerykanom…zbudować auto.

  1. Ford

Koncern Forda stawia na dwóch popularnych aktorów: Roba Riggle i Jamesa Franco oraz  na hasło: ”we like double”. A wszystko to w reklamie Forda Fusion (w wersji hybrydowej).

  1. Honda

Ta marka podkreśla w tym roku kwestię bezpieczeństwa: kierowcy i jego najbliższych. W roli głównej, nie kto inny jak sam Bruce Willis. Co ciekawe, nie zgrywa twardziela!

  1. Hyundai

Spot zatytułowany  ”Dad’s sixth sense” to reklama modelu Genesis. Pokazuje, że szósty zmysł może mieć nie tylko rodzic, ale i auto. Hyundai właśnie.

  1. Jaguar

Jaguar przedstawia spota w iście hollywoodzkim stylu. Z doborową obsadą, rzecz jasna brytyjską… Lekki psztyczek w nos dla Amerykanów?

  1. KIA

KIA stawia na Morfeusza, włoską muzykę i luksus. Zobaczcie sami:

  1. Maserati

Włoski koncern zdecydował się na debiut w ramach przerwy reklamowej Super Bowl właśnie w tym roku. Była to premiera niezwykle udana według naszej skromnej opinii. Maserati Ghibli w genialnej komercyjnej oprawie:

  1. Toyota.

Toyota w tym roku podeszła do sprawy reklamowej całkowicie ”na wesoło”. Bohaterami spotów tej marki stały się bowiem Muppety.

  1. Volkswagen

Niemiecki producent głównym bohaterem swojego filmu reklamowego czyni…inżynierów marki i…skrzydła.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze