Struś zawzięcie gonił rowerzystów! Żartów nie było

Jeśli sądzicie, że mieliście pecha, kiedy musieliście uciekać na rowerze przed psem sąsiada, to co mieli powiedzieć ci rowerzyści?

Jeden z rowerzystów nagrał sytuację, w której jego kolegów zaczął gonić struś! Ptak wyraźnie upatrzył sobie konkretne osoby i przebiegł koło nagrywającego, nie zwracając na niego uwagi.

Agresywny kierowca specjalnie wjechał w dwójkę rowerzystów!

Sytuacja może wydawać się nam zabawna, ale wcale taka nie była. Strusie to groźne stworzenia o bardzo mocnych nogach i ostrych pazurach. Spotkanie z agresywnym osobnikiem może skończyć się naprawdę źle. Wcale nie jest łatwo przed nim uciec, ponieważ struś może swobodnie biec 50 km/h, a na krótkich dystansach nawet 70 km/h!

Najnowsze

Śmiertelny wypadek – ciężarówka przejechała po pieszej

Nagranie z tragicznego zdarzenia pokazuje problemy z polską infrastrukturą oraz… edukacją.

Całe zdarzenie miało miejsce z dala od kamery monitoringu, więc widać niewiele. Ale może to i lepiej, ponieważ nie jest to widok, który chciałoby się oglądać. Piesza weszła przed stojący ciągnik siodłowy z naczepą, kiedy nagle pojazd ruszył, przewrócił kobietę i przejechał po niej.

Piesza na czerwonym wbiegła pod samochód. Kierowca zbiegł

Tragedia ta pokazuje problem braku świadomości wśród pieszych tego, jak wygląda specyfika jazdy samochodami ciężarowymi. Ich kierowcy mają tak duże martwe pole, że nie zauważyliby nawet grupki osób przechodzących tuż przed szoferką. Wielu pieszych w ogóle nie bierze tego pod uwagę i chociaż nie widzą kierowcy, to nie przyjdzie im do głowy, że on w takim razie nie widzi także ich. W ten dokładnie sposób doszło już do wielu śmiertelnych wypadków.

Piesza weszła wprost pod auto, policja nie widzi jej winy

Warto przy okazji zadać sobie pytanie, co ciągnik siodłowy z naczepą robił w takim miejscu – na ciasnych uliczkach i wśród przejść dla pieszych. Prawdopodobnie jechał do zupełnie innej miejscowości, ale brak obwodnic sprawia, że tranzyt odbywa się przez miejscowości, zamiast obok nich.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Jutta Kleinschmidt w roli dżokera. Co dokładnie będzie robić legenda Dakaru?

Przewodnicząca komisji rajdów terenowych FIA będzie pełnić niezwykle istotną rolę w Extreme E, innowacyjnej serii wyścigów elektrycznych aut off-road’owych. Kim jest dżoker?

Jutta Kleinschmidt będzie pełnić w pierwszym sezonie Extreme E rolę kierowcy-dżokera. Co to oznacza? W razie potrzeby będzie dostępna dla wszystkich zespołów jako rezerwowa. Kleinschmidt została również doradczynią organizatorów serii.

Jutta Kleinschmidt to pierwsza i jedyna kobieta w historii, która zwyciężyła w klasyfikacji generalnej najtrudniejszego rajdu na świecie: Rajdu Paryż – Dakar. Zawodniczka 17 razy startowała w Rajdzie Dakar – pierwsze trzy razy na motocyklu, pozostałe za kierownicą samochodu.

Przeczytaj też: Jutta Kleinschmidt: legenda Rajdu Dakar

Jutta Kleinschmidt powiedziała:

Możliwość bycia członkiem rodziny Extreme E jest absolutnie niesamowita. To niezwykle ekscytująca rola, która będzie wymagała całego mojego doświadczenia.

Przyjazne dla środowiska nowe technologie są przyszłością sportów motorowych, więc nie mogę się doczekać, aby dołączyć do tej innowacyjnej i rewolucyjnej serii wyścigów aut off-road’owych, która też jako pierwsza na świecie promuje równość płci. 

To świetna okazja dla kobiet, aby połączyć siły z mężczyznami i konkurować razem na tym samym poziomie.

Przeczytaj też: Extreme E: pierwsza na świecie seria wyścigowa promująca równość płci

Inauguracyjna X Prix odbędzie się w dniach 3-4 kwietnia w AlUla w Arabii Saudyjskiej.

Najnowsze

Pamiętaj o oponach, ale z wymianą poczekaj na przełom pogody!

Zanim zaczniemy się umawiać na wymianę opon przypomnijmy sobie, że opony zimowe zapewniają lepszą przyczepność i krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni poniżej +7°Celsjusza.

Dlatego w wielu miejscach kraju lepiej jeszcze poczekać, aż poranki na dobre będą cieplejsze niż +7°C. Tymczasem warto sprawdzić ciśnienie w oponach. Ilość powietrza dobrana w czasie mrozów – teraz, przy temperaturach lekko powyżej 0°C, będzie zbyt duża i opony nie będą przylegać do drogi całą powierzchnią styku. Przy właściwym ciśnieniu nasze opony wystarczą na dłużej.

Marzec i początek kwietnia to czas zmiennej pogody, częstych opadów, także śniegu i deszczu ze śniegiem. Poczekajmy z wymianą opon, kiedy na dobre temperatura rano będzie ponad +7°C. Jak taka zasada w przypadku letnich opon – lepiej je założyć tydzień za późno niż dzień za wcześnie. Nawet jeśli w ciągu dnia temperatura przekroczy +10°C, to opony zimowe i tak poradzą sobie na drodze, za to opony letnie przy spadku temperatury połączonym z opadami deszczu będą bardzo niebezpieczne. Droga hamowania na nich będzie dłuższa o kilka długości naszego samochodu. Teraz, myśląc o oponach, dostosujmy ich poziom ciśnienia. Jeśli nasze opony całoroczne lub zimowe ostatnio były pompowane przy -10°C – to teraz, przy +5°C, te opony mają zbyt duże ciśnienie. Trzeba trochę upuścić powietrza – zwraca uwagę Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).

Przypomnijmy, poziom ciśnienia w oponach sprawdzamy przed jazdą – nigdy na rozgrzanych oponach. Nie ma uniwersalnego poziomu ciśnienia dla wszystkich aut, określa je bowiem producent danego pojazdu. Prawidłowy poziom ciśnienia dla naszego auta jest w jego instrukcji obsługi albo na naklejce przy drzwiach kierowcy lub na klapce baku.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Nowy Peugeot 308 – wyjątkowo drapieżna trzecia generacja, z bogatą gamą jednostek napędowych

Oto Peugeot 308 trzeciej generacji w całej okazałości. To pierwszy model francuskiej marki z nowym logotypem, który... naprawdę może się podobać. Stylistycznie prezentuje się ciekawie i wyróżnia się bardzo szeroką gamą napędową, gdzie wbrew współczesnym trendom wciąż znajdziemy diesla.

Stylistycznie nowy Peugeot 308 prezentuje się naprawdę ciekawie i odważnie. Główna w tym zasługa świateł z pionowymi „kłami” (dobrze znanymi z innych modeli marki) i sporej atrapy chłodnicy, na której prezentuje się nowe logo marki.

Nowa generacja Peugeota 308 jest znacznie większa od poprzedniej. Samochód jest dłuższy, szerszy i niższy. Nadwozie mierzy 4367 mm długości, 1859 mm szerokości i 1441 mm wysokości. Rozstaw osi wzrósł aż o 5,5 cm. Dzięki tym zmianom kabina ma być bardziej przestronna. Bagażnik, jak wyliczył producent, ma mieć 412 litrów pojemności, a po złożeniu oparć kanapy przestrzeń ładunkowa wzrośnie do 1323 litrów.

Nowy Peugeot 308

Przeczytaj też: Lew w nowej odsłonie! Peugeot prezentuje nowe logo

Peugeot 308 wyróżnia się bogatą gamą jednostek napędowych. Podstawową jednostką jest trzycylindrowy silnik benzynowy 1.2 PureTech o mocy 110 lub 130 KM. Samochód będzie można również kupić z dieslem 1.5 o mocy 130 KM.

W ofercie francuskiego producenta są również hybrydy plug-in. Na ichnapęd składa się benzynowa jednostka 1.6 o mocy 150 lub 180 KM, silnik elektryczny o mocy 110 KM i akumulator o pojemności 12,4 kWh. W sumie układ ma wytwarzać 180 lub 225 KM mocy i 360 Nm momentu obrotowego. Hybrydowy Peugeot 308 na samym prądzie ma przejechać 60 kilometrów.

Nowy Peugeot 308

Trzecia generacja Peugeota 308 oferuje cały szereg systemów wparcia kierowcy, jak adaptacyjny tempomat z funkcją Stop and Go, drugi poziom jazdy autonomicznej, czyli wspieranie kierowcy podczas jazdy autostradą, czy automatyczne zatrzymywanie się i ruszanie w korku, kamerę 360 stopni czy monitorowanie ruchu poprzecznego.

Przeczytaj też: Peugeot 3008 po liftingu – pierwsza jazda. Milutki kotek pod maską groźnego lwa

Pierwsze egzemplarze Peugeota 308 trafią do salonów w drugiej połowie roku.

Najnowsze