Sprzedaż aut elektrycznych w Europie – jest wzrost, ale są kraje, gdzie ich sprzedaż spada!
Sprzedaż aut elektrycznych w Europie oczywiście rośnie, ale choć ogólny trend jest wzrostowy w niektórych państwach pojawiają się wyłomy w tej krzywej wzrostu.
ACEA opublikowała dane za trzeci kwartał 2022 roku. Największy wzrost sprzedaży, gdy porównamy samochody względem rodzaju napędu, odnotowały oczywiście auta z napędem elektrycznym, ale są kraje, w których sprzedaż aut elektrycznych była w 3 kwartale niższa niż w okresie poprzednim.
Sprzedaż aut elektrycznych w Europie
Obecnie 11,9 % wszystkich rejestracji nowych samochodów osobowych w Europie (dane nie uwzględniają Rosji i Białorusi) stanowią samochody w pełni elektryczne (BEV). Dla porównania w analogicznym okresie ubiegłego roku wskaźnik ten wynosił 9,8 %.
Liczba rejestracji aut elektrycznych w 3 kwartale wzrosła o 22 % w stosunku do okresu poprzedniego, w skali całego europejskiego rynku. Jednak są kraje, gdzie odnotowano również spadki. Przykładem mogą być Włochy (-35%), czy Dania (-2.6%). Z kolei trzycyfrowe wzrosty odnotowano w takich krajach jak:
- Cypr (+490 %)
- Łotwa (+231,8 %)
- Rumunia (+213,4 %)
- Bułgaria (+101,7 %)
Sprzedaż aut elektrycznych – spadki na rynku w grupie hybryd plug-in
Nieco gorzej wiedzie się na rynku samochodom z napędem typu hybryda plug-in. W odniesieniu do całego europejskiego rynku liczba rejestracji aut PHEV spadła o 6 proc. w III kwartale 2022 roku. Niewielkie spadki odnotowano w Niemczech (-0,9%) i Hiszpanii (-1 %), ale już we Włoszech i Francji spadki były dwucyfrowe (odpowiednio -22,2 % oraz -14,3 %). Samochody typu PHEV stanowią obecnie w ogólnej puli nowo rejestrowanych aut 8,5 %.
Benzyniaki wciąż najpopularniejsze, ale…
Najpopularniejszymi samochodami w Europie ze względu na typ paliwa pozostają auta z silnikami benzynowymi. Tego typu pojazdy stanowią 37,8 proc. ogólnej liczby zarejestrowanych w III kwartale 2022 roku aut. Oznacza to o 3,3 proc. mniejszy odsetek niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (w III kwartale 2021 roku benzyniaki stanowiły 39,3 % ogólnej puli zarejestrowanych wówczas aut). W liczbach bezwzględnych w III kwartale br. zarejestrowano w Europie 823 360 egzemplarzy samochodów z silnikiem benzynowym.
Diesel systematycznie spada
W omawianym okresie dalej spada udział samochodów z silnikami wysokoprężnymi. Europejczycy zarejestrowali 360 596 egzemplarzy aut z silnikiem Diesla, co oznacza spadek sprzedaży o 4,7 % i spadek udziału samochodów na ten typ paliwa z 17,5 % w III kwartale 2021 roku do 16,5 % w III kwartale 2022 roku.
Najnowsze
-
Zabudowa VW T5 – jak przekształcić busa w funkcjonalnego kampera?
Przekształcenie Volkswagena T5 w kampera to marzenie wielu miłośników turystyki na czterech kółkach. Ten model samochodu cieszy się ogromną popularnością dzięki swojej niezawodności oraz idealnym proporcjom, które ułatwiają taką adaptację. Przestrzeń ładunkowa T5 daje fantastyczne możliwości aranżacyjne. Pozwala to na stworzenie prawdziwie funkcjonalnego i wygodnego mobilnego domu! -
Pomóżmy motocykliście, którego pasją jest motoryzacja! Gerard walczy z rakiem – chce odzyskać twarz i… oddech
-
7 lat gwarancji i ceny od 112 900 zł. Rusza sprzedaż chińskiej marki Jetour w Polsce
-
Volkswagen Polo – idealne auto miejskie? Poznaj jego zalety
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Zostaw komentarz: