Karolina Chojnacka

Sophia Flörsch przetestowała możliwości Audi R8 LMS GT3! Zobacz, jak jej poszło!

Start sezonu DTM zbliża się wielkimi krokami. Sophia Flörsch, jedyna zawodniczka w stawce, podczas oficjalnych testów sprawdziła, jak na torze sprawuje się Audi R8 LMS GT3.

Sophia Flörsch będzie się ścigać w tym sezonie w DTM. Niemiecka zawodniczka dołączy do zespołu Abt Sportsline, gdzie będzie rywalizować u boku Mike’a Rockenfellera i Kelvina van der Linde.

Podczas oficjalnych testów na torze Hockenheim, Sophia Flörsch po raz pierwszy miała okazję zasiąść za kierownicą wyścigowego Audi R8 LMS GT3:

Pierwszy raz jeździłem R8, a trzeci GT3. Co mogę powiedzieć? To zupełnie inny samochód, niż te, którymi ścigałam się w ostatnich latach. Dużo mniej aerodynamiki, dużo więcej wagi, ABS, kontrola trakcji, wspomaganie kierownicy. Ale to świetny samochód. Nie mogę się już doczekać startu sezonu!

Przeczytaj też: Sophia Flörsch będzie się ścigać w DTM

W zeszłym sezonie Flörsch zadebiutowała w European Le Mans Series w klasie LMP2, gdzie jako zawodniczka kobiecego zespołu Richard Mille Racing Team prowadziła Orecę 07. Wystartowała też w legendarnym 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

Wcześniej niemiecka zawodniczka startowała w mistrzostwach Niemiec i Włoch F4, mistrzostwach Europy F3, Formula Regional European Championship, FIA F3.

Przeczytaj też: Zobacz, jak Sophia Flörsch poskramia elektryczną wyścigówkę o mocy 1200 KM!

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Nowy Jaguar F-Type R-Dynamic Black – jeszcze bardziej charakterystyczny, jeszcze bardziej sportowy

Doskonałe proporcje i niezwykłe piękno. Tak w skrócie można by opisać nowego Jaguara F-Type R-Dynamic Black. Teraz jest jeszcze bardziej charakterystyczny niż kiedykolwiek wcześniej. Koncentrując się na dalszym udoskonalaniu tradycyjnie brytyjskiego rzemiosła Jaguara i dodaniu dyskretnych, pięknych detali, wzmocniono poczucie luksusu i sportowego charakteru.

Nowe modele R-Dynamic Black dodatkowo podkreślają czystość i prezencję, które wyróżniają ten samochód Jaguara. Opracowane na bazie czterocylindrowych silników V8 o mocy 300 KM i 450 KM R-Dynamic Coupé i Cabrio, te ekskluzywne „dodatki” do gamy modelu F-Type, które oferują ulepszoną specyfikację i jeszcze bardziej luksusowe, dopracowane wnętrze. W ten sposób producent chciał podkreślić jeszcze wyraźniejszy obraz elegancji i osiągów samochodu. Koncentrując się na dalszym udoskonalaniu tradycyjnie brytyjskiego rzemiosła Jaguara i dodaniu dyskretnych, pięknych detali, wzmocniono poczucie luksusu i sportowego charakteru.

Jaguar F-Type R-Dynamic Black

Przeczytaj też: Test Jaguar F-Type 5.0 495 KM – marzenia…

Czystą, sportową formę F-Type podkreśla pakiet Black Exterior Pack i 20-calowe felgi z pięcioma dzielonymi ramionami z błyszczącym czarnym wykończeniem. Znane jako „Style 5039”, nie są dostępne w żadnym innym modelu z tej serii.

Skoncentrowana na kierowcy kabina „1 + 1” otacza pasażerów bogatymi, luksusowymi materiałami. Fotele Performance Climate mają 12-stopniową regulację i są obszyte skórą Windsor. Liczne detale, takie jak pięknie wykonany wzór ściegu monogramu, powtórzony na tapicerce drzwi, należą do subtelnych udoskonaleń, które sprawiają, że F-Type jest wyjątkowy.

Jaguar F-Type R-Dynamic Black

Przeczytaj też: Nowy Jaguar F-Type Heritage 60 Edition świętuje diamentową rocznicę legendarnego modelu E

Mocne, wyrafinowane i responsywne silniki F-Type R-Dynamic Black są dopasowane do ośmiobiegowych skrzyń biegów Quickshift.

Dostępny wyłącznie z napędem na tylne koła, czterocylindrowy silnik Ingenium z turbodoładowaniem o mocy 300 KM, sprawia, że samochód od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,4 sekudny a jego prędkość maksymalna to 250 km/h.

450-konny, 5-litrowy silnik V8 z doładowaniem został opracowany, aby oferować użyteczne i satysfakcjonujące osiągi – maksymalny moment obrotowy 580 Nm jest generowany od 2500 obr./min. Silnik ten jest oferowany z wyborem napędu na wszystkie koła z Intelligent Driveline Dynamics lub – dla purystów – z napędem na tylne koła. Oba zespoły napędowe o mocy 450 KM są wyposażone w elektroniczny aktywny tylny mechanizm różnicowy w celu optymalizacji trakcji i umożliwiają przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,4 sekundy oraz jazdę z maksymalną prędkość 285 km/h

Jednostki o mocy 300 KM i 450 KM są również dostępne w innych modelach F-Typ, ale dla naprawdę wyjątkowych osiągów w każdych warunkach pogodowych i na każdym rodzaju nawierzchni, Jaguar F-Type R-Dynamic Black jest oferowany również w wersji wyłącznie z napędem na wszystkie koła, w której doładowany silnik V8 zapewnia 575 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Wzorcowy sprint do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna samochodu jest elektronicznie ograniczona do 300 km/h.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

BMW stworzy motocykl wielkości samochodu!

Inżynierowie i projektanci z działu motocykli BMW starają się myśleć nieszablonowo. Producent przygotowuje się do zaprezentowania pary dużych motocykli, które będą oparte na modelu R18 i przeznaczone dla segmentu zdominowanego przez największe modele Harley-Davidson.

Zgłoszenia patentowe odkryte przez portal  Motorcycle News częściowo ujawniają ogromne rodzeństwo R18. Nazywane R18 B i R18 Transcontinental to motocykle turystyczne zbudowane w oparciu o potężny 1,8-litrowy silnik typu flat-twin, który, od kiedy zadebiutował na początku 2020 roku, uznawany jest za najpotężniejszego boksera BMW.

BMW stworzy motocykl wielkości samochodu!

Przeczytaj też: Wypadek na motocyklu. Oto 5 wskazówek, dzięki którym zmniejszysz ryzyko kolizji

Oba motocykle mają być znacznie większe niż R18. Dokumenty patentowe wskazują, że R18 B będzie miał ponad 255 centymetrów długości, rozpiętość między 93 lub 97 centymetrów szerokości i ważył około 400 kilogramów. R18 Transcontinental będzie mierzył prawie 265 centymetrów długości i ważył około 430 kilogramów. Dla porównania, Smart ForTwo ma 250 centymetrów długości.

Rodzeństwo R18 ma mieć zmodyfikowane silniki wytwarzające 91 KM mocy i 159 Nm momentu obrotowego. Motocyklami będzie można przejechać więcej kilometrów, dzięki większemu zbiornikowi paliwa.

BMW nie ogłosiło szczegółowych planów ujawnienia któregokolwiek z wyżej opisanych modeli, ale spodziewamy się, że oba ujrzą światło dzienne w nadchodzących miesiącach. Kiedy pojawią się w salonach, z pewnością będą kosztować dużo więcej niż standardowy R18.

Przeczytaj też: Torby motocyklowe – BMW Motorrad prezentuje nową kolekcję tuż przed starem sezonu

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Z Rolls-Royce’m zrealizujesz każdą swoją pasję! Oto wyjątkowy moduł rekreacyjny dla wymagających pasjonatów wszystkiego

Cullinan to Rolls-Royce, jakiego nigdy wcześniej nie widziano. Cullinan bez wysiłku i większych przygotowań zabierze swoich właścicieli na każdą epicką przygodę, którą ci odważą się podjąć. Superluksusowy SUV zapewnia właścicielowi, oprócz możliwości transportu pasażerów do celu, także dwie wyjątkowe funkcje, które gwarantują, że po przybyciu na miejsce, jadący Cullinanem będą wyposażeni we wszystko, co jest potrzebne do luksusowego przeżywania przygód.

Pierwszą z funkcji jest moduł rekreacyjny, czyli specjalna szuflada zaprojektowana tak, by bezpiecznie i niewidocznie dopasowywała się do podłogi bagażnika Cullinana. Po naciśnięciu odpowiedniego przycisku moduł rekreacyjny otwiera się, aby odsłonić sprzęt i akcesoria wybrane osobiście przez właściciela samochodu. Każdy element znajduje się w osobnym, dostosowanym do indywidualnych potrzeb pojemniku. Moduł rekreacyjny można przyciąć tak, aby pasował lub kontrastował z kolorystyką wnętrza i nadwozia samochodu, zgodnie z preferencjami zamawiającego.

Rolls-Royce Motor Cars Cullinan Recreation Module

Moduł rekreacyjny zapewnia 48 litrów przestrzeni, którą można precyzyjnie skonfigurować w celu dostosowania do swoich wymagań. Co więcej, cały zestaw można wyjąć i przechowywać oddzielnie, co pozwala tworzyć moduły rekreacyjne do określonych hobby i zastosowań, od wędkarstwa, przez wspinaczkę po kiteboarding.

Rolls-Royce zapewnia, że chociaż moduł rekreacyjny w znacznym stopniu zwiększa wszechstronność i indywidualność Cullinana, to robi to bez uszczerbku dla pojemności bagażnika.

Przeczytaj też: Rolls-Royce jadący przez pustynne bezdroża. Brzmi jak science fiction, ale to prawda

Przykładowo, pod koniec 2019 roku Rolls-Royce zlecił fotografowi Markowi Riccioniemu stworzenie serii innowacyjnych zdjęć przedstawiających Black Badge Cullinan, pod osłoną nocy, wśród charakterystycznych subkultur motoryzacyjnych w Greater Los Angeles. Aby wesprzeć projekt, marka opracowała spersonalizowany fotograficzny moduł rekreacji, zawierający specjalistyczny sprzęt, w tym drona DJI Mavic Mini, 12,9-calowy Apple iPad Pro i 16-calowy Apple MacBook Pro do ściągania i edycji zdjęć w terenie. W module znalazło się również miejsce na słuchawki Riccioni Sennheiser PXC550 MkII z redukcją szumów, okulary przeciwsłoneczne Persol PO3225-S i kurtkę marki Streetwear Supreme.

Oprócz modułu rekreacyjnego, tylna komora może pomieścić także drugą funkcję Bespoke, unikalną dla Cullinana. Naciśnięcie odpowiedniego przycisku spowoduje otwarcie „apartamentu widokowego”, czyli dwóch krzesełek ustawionych po bokach stolika koktajlowego. To idealny miejsce na relaks i refleksję nad wydarzeniami dnia.

Rolls-Royce Motor Cars Cullinan Recreation Module

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Marc Marquez wraca do rywalizacji w Moto GP!

Sześciokrotny mistrz świata po wielu miesiącach przerwy, związanej z leczeniem groźnej kontuzji ręki, wraca do ścigania! Hiszpan już w ten weekend wystąpi w Grand Prix Portugalii.

Marc Marquez nie ścigał się w Moto GP od zeszłorocznego, inaugurującego sezon Grand Prix Hiszpanii.

Marc Marquez na cztery okrążenia przed końcem GP Hiszpanii, wyścigu inaugurującego sezon 2020 Moto GP, zaliczył poważnie wyglądający wypadek. Hiszpan najechał na tarki, wyleciał w żwir, a w jego prawą rękę uderzyło koło sunącego motocykla. Po Grand Prix oficjalnie poinformowano, że Hiszpan doznał poprzecznego złamania trzonu prawej kości ramiennej.

Przeczytaj też: Kto jest najbardziej utytułowanym producentem motocykli w Moto GP?

Marquez próbował wrócić do ścigania już kilka dni później, podczas drugiej rundy Moto GP w Jerez, jednak próba to nie powiodła się. Od tamtej pory reprezentant Hondy przeszedł trzy operacje, ostatnią w grudniu. Po ostatniej kontrolii motocyklista dostał od lekarzy pozwolenie na powrót do ścigania:

Wczoraj odwiedziłem lekarzy i dali mi zielone światło na powrót do ścigania. To było trudne dziewięć miesięcy, pełne niepewności oraz wzlotów i upadków, a teraz będę mógł cieszyć się swoją pasją. Do zobaczenia w Portimao!

Grand Prix Portugalii odbędzie się w dniach 16-18 kwietnia.

Najnowsze