Smutny koniec Magnata F1?
Stało się. Niemiecka prokuratura oskarżyła szefa F1 Berniego Ecclestona. Niemieccy prokuratorzy stwierdzili, że należy postawić Berniego przed sądem za łapówkę przy sprzedaży F1 do CVC w 2005 roku.
Bernie został oskarżony o wręczenie łapówki byłemu urzędnikowi publicznego bawarskiego banku BayernLB, Gerhardowi Gribkowsky’emu. W konsekwencji miało dojść do umyślnego zaniżenia cen przy sprzedaży akcji F1 grupie inwestycyjnej CVC Capital Partners w 2005 roku. To inni udziałowcy, którzy okazali się przy tym stratni, przede wszystkim grupa Constantin Medien, wszczęli postępowanie prawne w 2011 roku. Za łapówkę w wysokości, bagatela, 44 milionów dolarów, Gribkowsky został skazany na osiem i pół roku więzienia. Ecclestone stawił się na rozprawie w charakterze świadka, ale z supozycją, jakoby był wspólnikiem, a nie ofiarą, zupełnie się nie zgadza.
| Bernie Ecclestone ma poważne kłopoty |
![]() |
|
fot. materiały prasowe
|
Twierdzi, że owszem, wyłożył pieniądze, ale w obawie przed donosem do urzędu skarbowego, w stresie i pod presją. Ecclestone zamierza walczyć o swoje, ale jest świadom konsekwencji. W rozmowie z Associated Press powiedział, że przyjmuje oskarżenie, ale jego prawnicy już myślą nad odpowiedzią na zarzuty. List zostanie wysłany do monachijskiego sądu.
Wie również, iż CVC będzie się zapewne domagało jego usunięcia ze stanowiska.
Będą prawdopodobnie zmuszeniu do pozbycia się mnie, jeśli przyjdą po mnie Niemcy. To dość oczywiste, gdy zostanę zamknięty – podsumował w rozmowie z Sunday Telegraph.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?

Zostaw komentarz: