Smart ForTwo dla nowojorskiej policji

Policjanci w Nowym Jorku otrzymali właśnie nowe radiowozy. Nie są przeznaczone do pościgów, ale doskonale sprawdzą się w wielkim mieście, dzięki niewielkim gabarytom.

Smart ForCops – taką, żartobliwą nazwę otrzymały samochody dostarczone przez amerykański oddział marki produkującej małe, miejskie samochody. Pierwsze 100 egzemplarze trafiło właśnie w ręce policjantów. Zastąpią one trójkołowe pojazdy rejestrowane jako motocykle i wykorzystywane przez New York City Police Department.

Docelowo w ręce amerykańskiej policji trafi aż 250 Smartów, które zasilą flotę ponad 9 tysięcy samochodów pracujących na rzecz policji w Nowym Jorku. Amerykanie wybrali europejskiego malucha nie tylko ze względu na wyposażenie. Na pokładzie jest bowiem klimatyzacja, która znacząco poprawi komfort pracy funkcjonariuszy. Szczególnie w upalne lato. Do tego chwalą te auta również za osiągi. Specjalne wersje zostały wyposażenie w oświetlenie ostrzegawcze oraz radioodbiorniki służące do komunikacji. 

Mieszkańcy Nowego Jorku są zauroczeni nowymi samochodami NYPD. Twierdzą nawet, że wyglądają one uroczo. Zachwyceni są także policjanci, którzy doceniają całkiem sporą przestrzeń jak na minimalne gabaryty tego samochodu.

Najnowsze

Honda szybsza od Bugatti Veyron

Żeby przekroczyć prędkość 400 km/h, samochody takie jak Bugatti Veyron Super Sport czy Hennessey Venom GT potrzebują potężnych jednostek o mocy przekraczającej 1000 KM. W przypadku tej Hondy wystarczy trzycylindrowy silnik z turbodoładowaniem.

Honda S-Dream to pojazd, który właśnie ustanowił rekord prędkości w klasie FIA podczas prób na jeziorze Bonneville. Maszyna wyposażona w turbodoładowany, trzycylindrowy silnik o pojemności 660 cm3 rozpędziła się do prędkości przekraczającej 420 km/h.

Oficjalnie model S-Dream osiągnął prędkość 421,45 km/h na odcinku o długości jednej mili. Natomiast podczas próby przeprowadzonej na odcinku kilometrowym udało się rozpędzić do 421,59 km/h. Podczas jednego z przejazdów udało się uzyskać prędkość 428,1 km/h, ale próby nie udało się powtórzyć, dlatego nie może być uznana jako rekord. Tym samym jest to najszybsza Honda poruszająca się po ziemi. W gamie japońskiego producenta szybsze sa jedynie samoloty Hondajet. 

Prace nad próbą pobicia rekordu rozpoczęły się w zeszłym roku. Zespół składający się z szesnastu inżynierów Hondy wziął na warsztat silnik z modelu S660 roadster, który seryjnie oferuje zaledwie 64 KM. Jednostka została dość poważnie zmodyfikowana, dzięki czemu udało się z niej wydobyć ok. 200 KM. Całość umieszczono pod opływowym i bardzo lekkim nadwoziem. Pierwsze próby odbyły się jeszcze w Japonii, ale kierowca narzekał na słabą widoczność, co uniemożliwiało mu trzymanie się toru jazdy. Pojazd trafił do oddziału Honda Performance Development w Kalifornii, gdzie przeprojektowano przód nadwozia, co polepszyło widoczność.

Co ciekawe, pojazd Hondy nie był w stanie pobić rekordu podczas sławnej imprezy Bonneville Speed Week. Udało się dopiero kilka później.

Najnowsze

Nowy Nissan Micra zadebiutuje w Paryżu

Japoński producent zapowiada premierę nowego modelu Micra podczas salonu motoryzacyjnego w Paryżu. W sieci pojawił się pierwszy teaser sugerujący, że nadchodzi mała, wielka rewolucja.

Już w przyszłym tygodniu poznamy nowy, ostrzejszy wygląd najmniejszego modelu Nissana. Japoński producent sugeruje w pierwszym teaserze, że nadchodzi rewolucja. Auto zostało całkowicie przeprojektowane. Niektóre źródła donoszą, że wygląd nowego modelu będzie oparty na koncepcyjnym modelu Sway prezentowanym rok temu.

Teaser zdradza niewiele, ale dowiemy się z niego, że samochód będzie wyposażony w charakterystyczny grill nazywany przez Nissana V Motion. Do tego możemy się spodziewać ostrzejszych kształtów i przetłoczeń. Przednie lampy będą smukłe. Niestety klip, który pojawił się w internecie nie zdradza wyglądu tylnej części nadwozia. Widzimy tylko, że tylny spojler wykracza poza bryłę nadwozia. Nowy Nissan będzie dostępny w szerokiej palecie kolorów nadwozia.

Mało wiadomo na temat wyglądu wnętrza. W tej kwestii również możemy się sugerować kabiną w koncepcyjnym modelu Sway. Przedstawiciele Nissana zapewniają, że materiały użyte we wnętrzu są dużo lepsze niż w dotychczasowej generacji modelu. 

Najnowsza Micra powstała na nowej płycie podłogowej Nissana – CMS B. Auto będzie produkowane we francuskiej fabryce koncernu znajdującej się we Flins. Nie znamy jeszcze palety siników, które zasilą ten model, ale możemy się spodziewać małych trzycylindrowych konstrukcji.

Więcej dowiemy się już w przyszłym tygodniu podczas salonu w Paryżu.

 

Najnowsze

Goodc

Klaudia Temple – zabrakło 0,2 sekundy do wygranego rajdu! (video)

Jedyna kobieta w stawce zawodników Rajdu Nadwiślańskiego ukończyła rywalizację na 2. miejscu w klasie HR4. Do pełni szczęścia zabrakło jedynie 0,2 sekundy!

Rajd Nadwiślański z bazą w Puławach był 4. rundą rajdowych mistrzostw Polski i rozegrał się w dniach 16-18 września. Na rajdowych odcinkach bezkonkurencyjna okazała się para Jakub Brzeziński i Jakub Gerber – zobaczcie filmowe podsumowanie rajdu:

Jedyną kobietą, która postanowiła zmierzyć się z trudami tego rajdu i konkurentami, była Klaudia Temple z pilotem Maciejem Chrupcała w Hondzie Civic. Pod koniec rajdu przewaga tej rajdowej pary nad rywalami wyglądała na „bezpieczną”, ale po odcinku miejskim okazało się, że pierwsze miejsce jednak im umknęło:

– Z Rajdu Nadwiślańskiego wracamy na drugim miejscu w klasie HR4, przegrywając pierwsze miejsce o 0,2 sekundy! Dziękuję rywalom w klasie za wspaniałą walkę, a Wojtkowi Kozłowskiemu życzę szybkiego powrotu do zdrowia. Rajd Dolnośląski juz za 3 tygodnie, więc do zobaczenia w Zieleńcu – mówi Klaudia.

Jak Klaudia radziła sobie za kierownicą na Rajdzie Nadwiślańskim obejrzyjcie na filmie:

Do końca sezonu RSMP pozostały jeszcze dwa rajdy: Dolnośląski w październiku oraz Arłamów w listopadzie. Liczymy, że na nich kobieca obsada będzie większa!

Najnowsze

Magda Wilk przed 13. i 14. rundą Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski

Już w ten weekend odbędą się ostatnie rundy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski – Wyścig Górski Prządki. Wśród 65 zawodników w Korczynie na starcie pojawi się również Magda Wilk, która zakończy swój pierwszy sezon w „górach” Renault Clio Sport.

Wyścig Górski Prządki rozegrany będzie w dniach 23-26 września.  Na Podkarpaciu pojawi się 65 zawodników w tym zagraniczni ze Słowacji.  Kibice będą mogli spotkać kierowców już w piątek podczas Badania Kontrolnego. Z kolei zarówno w sobotę i niedzielę zaplanowano podjazdy treningowe i wyścigowe. Rozdanie nagród odbędzie się na Rynku w Korczynie.

– Nie mogę uwierzyć, że to już koniec sezonu! Jeszcze nie tak dawno debiutowałam w Załużu a już mamy finałowe rundy w Korczynie. Chociaż tak naprawdę to każdy start jest dla mnie jak „pierwszy raz”  bo każdy wyścigowy weekend odbywał się gdzieś indziej.  Wracając jednak do Korczyny to moje nastawienie jest dość pozytywne, mimo że dawno nie siedziałam w swoim Renault Clio Sport.  Trasa liczy 4540 metrów i jest dość ciekawa. Z pewnością bardzo szybka, miejscami na „odwagę” i chyba dość  fajna pod kątem kibiców, bo wiele jest miejsc widokowych. Trochę obawiam się nawierzchni, która podczas deszczowej pogody może być dość śliska a wymieniono jeszcze kawałek asfaltu. Póki co staram się zapamiętać trasę. Na miejscu zaś popracuję nad torem i szybkim tempem. Marzenie na ten weekend? Wyjechać z Korczyny z poczuciem,  że cały ten sezon razem z zespołem przepracowaliśmy mocno i zrobiliśmy duży progres od początku sezonu. Trzymajcie kciuki, żeby się spełniło i widzimy się w Korczynie! Razem ze mną na trasie pojawią się:  RallyAddict, 2BRally, motocaina.pl, WrOOOOm TV oraz Automobilklub Polski w tym Koło Młodych Automobilklubu Polski. Przygotowaniem i obsługą auta zajmuje się Kacper Wróblewski – podsumowuje Magda Wilk.

HARMONOGRAM 13. i 14. rundy GSMP:
23 września – piątek – ul. Podkarpacka 16B, Krosno
12:00 – 19:00 –  Odbiór Administracyjny i Badanie Kontrolne

24 września – sobota – Korczyna
9:00 – podjazdy treningowe
14:00 – podjazdy wyścigowe

25 września – niedziela – Korczyna
8:30 – podjazdy treningowe
13:00 – podjazdy wyścigowe

www.facebook.com/wilkrally

 

Magda Wilk to kierowca rajdowy i wyścigowy a przede wszystkim kobieta, zakręcona na punkcie samochodów. W latach 2006-2009 startowała w Pucharze Kia Picanto – Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, kończąc sezon 2009 na 8. miejscu w klasyfikacji generalnej. Po czterech latach startów w Pucharze postanowiła zamienić europejskie tory na odcinki specjalne, debiutując w 2011 roku jako kierowca w jedynym w tym czasie kobiecym zespole w Rajdowym Pucharze Polski – Wilk & Żuk Rally Team. Wielokrotnie stawała również na podium w Rajdowym Pucharze Polski, startując jako pilotka w sezonach 2010 i 2011. Lata 2012-2014 to głównie starty na „prawym fotelu” w rajdach samochodów klasycznych m.in. w takich autach jak Alfa Romeo GTV, Opel Kadett GT/E czy  BMW E30 M3. W sezonie 2015 powróciła na odcinki specjalne w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Śląska w nowozbudowanym BMW E30 318 IS. W sezonie 2016 zawodniczka Automobilklubu Polski zamieniła tylnonapędowe BMW na Renault Clio Sport i z sukcesem zadebiutowała w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski zdobywając trzecie miejsce w swoim pierwszym starcie (klasa A-2000).  Plany na przyszłość to kontynuacja startów w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski.

 

Kalendarz Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski 2016

Data

Nazwa

Miejsce

13 – 15.05.2016

42. Bieszczadzki Wyścig Górski

Załuż

20 – 22.05.2016 

Moris Cup Jahodna

Jahodna

24 – 26.06.2016

3. Wyścig Górski Magura Małastowska

Małastów

8 – 10.07.2016

8. Wyścig Górski Limanowa – Przełęcz pod Ostrą

Limanowa

29 – 31.07.2016

Banovce Jankov Vŕšok

Banovce

19 – 21.08.2016

19. Grand Prix Sopot

Gdynia – Sopot

23 – 25.09.2016

 13. Wyścig Górski Prządki

Korczyna

Najnowsze