Ślubuję ci miłość, wierność i koszty małżeńskie…

Renault przekonuje swoich klientów, że serwisowanie samochodu odbywa się u nich wedle zasady „wiesz, za co płacisz i wiesz, ile zapłacisz”. Robi to w formie zabawnych i przewrotnych filmów reklamowych, których osią są koszty utrzymania żony i założenia rodziny.

Pierwszy z filmów przedstawia młodą parę biorącą właśnie ślub. Mąż in spe jest lojalnie uprzedzany przez urzędnika, że ogólny koszt małżeństwa wyniesie go w granicach 5,3 miliona euro (od miesiąca miodowego na Seszelach począwszy, na rozwodzie skończywszy). W drugiej reklamie doktor oznajmia zaskoczonym małżonkom, że będą rodzicami, co – nim dziecko ukończy 25. rok życia – pochłonie 700 tysięcy euro z domowego budżetu. Doktor dodaje pocieszająco, że i tak można mówić o szczęściu: mogły się wszak począć bliźniaki…

Najnowsze

Jaguar XF i XJ z napędem na cztery koła

Długo oczekiwana wersja napędu na cztery koła w Jaguarze XF oraz XJ ujrzała światło dzienne. System AWD (All-Wheel Drive) został zaprojektowany specjalnie dla tych dwóch modeli.

Nowy układ napędowy bazuje na systemie koncernu Jaguar Land Rover i napędzany jest przez silnik benzynowy 3.0 V6 Supercharged, który zgodnie ze specyfikacją roku modelowego 2013 połączony jest z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów oraz systemem Start/Stop.

fot. Jaguar

Dzięki bardzo wysokiej mocy i potężnemu momentowi obrotowemu cała energia przekazywana jest na wszystkie koła niezależnie od warunków drogowych. Półtora roku testów w arktycznym klimacie – niskich temperaturach, śniegu i lodzie – pozwoliło inżynierom na bezkompromisowe zestrojenie układu napędowego oraz zawieszenia. Wzdłużna pozycja silnika umożliwia utrzymanie tylnej osi jako głównego napędu, podczas gdy przednia oś dołączana jest w warunkach ograniczonej przyczepności.

fot. Jaguar

Układy DSC oraz ABS pozwalają na kontrolę każdego koła indywidualnie. Zaprojektowana od nowa belka poprzeczna, mocowanie silnika oraz układ wydechowy pozwoliły na umieszczenie przedniej części układu napędowego tak, aby środek ciężkości pojazdu pozostał jak najniżej.

fot. Jaguar

Ponadto zawieszenie zostało znacznie przekonstruowane, otrzymując całkowicie nowe sprężyny, amortyzatory oraz stabilizatory przedniego zawieszenia. Model XJ dodatkowo wyposażony jest w stabilizator poprzeczny.

fot. Jaguar

Natomiast oba modele XF i XJ otrzymały oprogramowanie sterujące systemem zawieszenia – Adaptive Dynamics, które w modelu XJ AWD dostępne jest w standardzie, a w Jaguarze XF AWD jako opcja dodatkowa.

Najnowsze

Nie masz limuzyny BMW? To ją sobie wypożycz

BMW Group oferuje "premium car sharing" - system wypożyczalni samochodów DriveNow, teraz również w USA. Program DriveNow rozpoczyna swoją działalność w San Francisco z flotą 70 elektropojazdów.  

fot. BMW

Wraz z uruchomieniem programu DriveNow na 9 stacjach BMW rozsianych na terenie całego San Francisco dostępnych będzie 70 w pełni elektrycznych, bezemisyjnych samochodów BMW ActiveE. Po zarejestrowaniu się w internecie lub osobiście klienci lokalizują i rezerwują dostępny pojazd na stronie DriveNow lub za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Zwrot pojazdu odbywa się w dowolnej stacji DriveNow, dzięki czemu można w razie potrzeby przejechać się tylko w jedną stronę. Współpraca z kalifornijskim przedsiębiorstwem Coulomb Technologies zapewnia korzystanie z sieci ChargePoint, co umożliwia kierowcy szybkie znalezienie najbliższej stacji ładowania pojazdów elektrycznych, w razie konieczności naładowania pojazdu podczas nielimitowanego okresu wypożyczenia. Parkowanie i ładowanie na stacjach DriveNow są bezpłatne.

W Niemczech program DriveNow został uruchomiony w czerwcu 2011 jako car sharing joint venture pomiędzy BMW Group a Sixt AG, firmą wynajmującą samochody. Program DriveNow ma już 45 tysięcy zarejestrowanych użytkowników i jest oferowany w Monachium, Berlinie i Dusseldorfie, a na jesieni zostanie uruchomiony również w Kolonii. W USA DriveNow stanowi spółkę, należącą w pełni do BMW Group. 

A kiedy doczekamy się takich rozwiązań w Polsce…?   

 

Najnowsze

Robin M1 – przejedzie 100 km za 1,5 zł?

Na polskim rynku dostępny jest już nowy typ ekologicznego, jednoosobowego pojazdu, który wedle zapewnień producenta oszczędza w trasie nawet więcej energii niż samochody elektryczne.  

Robin M1
fot. Robstep Polska

Ulice są coraz bardziej zatłoczone, koszty paliwa coraz wyższe. Nie zawsze da się po prostu przesiąść na motocykl czy rower. Jak więc przemieszczać się taniej i szybciej, pozostając przy tym niezależnym?

Robin M1, od bieżącego roku dostępny również w Polsce, jest to, wedle zapewnień, najtańszy, najmniejszy i najlżejszy ze wszystkich obecnych na międzynarodowym rynku osobistych transporterów – czyli  jednoosobowych pojazdów elektrycznych wykorzystujących mechanizm dynamicznej stabilizacji żyroskopowej.

Robin należy do rodziny jednoosiowych, dwukołowych urządzeń typu Segway. Steruje się nim stojąc na specjalnej platformie i kierując drążkiem kierowniczym działającym na zasadzie wahadła. Pożądaną prędkość uzyskujemy przenosząc ciężar ciała w przód lub w tył.

Pojazd jest o ponad połowę tańszy od innych urządzeń tej kategorii. To samo dotyczy części zamiennych. Koszt jazdy napędzanym czystą energią elektryczną Robinem jest około 20 razy mniejszy od samochodu o pojemności 1.2 litra i ma wynosić zaledwie 1,5 zł na 100 km. Do naładowania go wystarczą 2-4 godziny, w zależności od rodzaju baterii, oraz zwykłe gniazdko, po czym możemy przez 20 km korzystać z mocy 2,45 KM oraz prędkości do 15 km/h..

W czasie hamowania lub zjeżdżania z górki pojazd odzyskuje energię. Dzięki wykorzystaniu modułu sterującego, Robin może zwalniać i stawać, oceniając położenie środka ciężkości, nie wykorzystując tradycyjnego układu hamulcowego opartego na tarciu. W rezultacie podczas procesu hamowania energia kinetyczna zamienia się w elektryczną, która jest z kolei magazynowana w akumulatorze.

Do jazdy Robinem nie są potrzebne żadne kwalifikacje czy specjalne umiejętności. Bezpiecznie i sprawnie mogą się nim poruszać osoby w niemalże każdym wieku i o różnej możliwości ruchowej.

Urządzenie uruchamia się przy pomocy elektronicznego klucza podobnego do samochodowego pilota do otwierania drzwi. Umieszczone na nim przyciski funkcyjne służą do każdorazowego wyboru jednego
z dwóch trybów jazdy, wyznaczających prędkość maksymalną, z którą chcemy się poruszać. Możemy więc przemieszczać się w rekreacyjnym tempie szybkiego marszu (do 7,5km/h) lub zaprogramować styl bardziej dynamiczny (do 15 km/h).

Dopełnieniem  jest szeroki wybór kolorów pojazdu. Paleta odcieni obejmuje 10 barw (czerwony, czarny, biały, srebrny, żółty, zielony, niebieski, pomarańczowy, fioletowy i różowy), a obudowę można w dowolnym momencie samodzielnie zmienić w kilka minut.

Najnowsze

Opel ADAM przyjazny dla rowerzystów

Premiera nowego modelu Opla ADAM coraz bliżej. Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu będziemy mieli okazję nie tylko zapoznać się z samym samochodem, ale i z wygodnym rozwiązaniem FlexFix, dostępnym w jego opcjonalnym wyposażeniu.

Opel ADAM pojawił się już na naszym portalu – pisałyśmy o nim tutaj. Podczas jego światowej premiery w Paryżu (29 września-14 października) odwiedzający stoisko Opla będą mogli zapoznać się ze zintegrowanym systemem do transportu rowerów FlexFix.

fot. Opel

To urządzenie jest autorskim projektem Opla. Transportera rowerów FlexFix można używać zawsze, ponieważ jest zintegrowany z tylnym zderzakiem pojazdu, a ponadto regulowany ręcznie. FlexFix może zniknąć schowany w tylnym zderzaku pojazdu zawsze wtedy, gdy nie jest już potrzebny. Wyposażony w blokady system Opla jest w stanie udźwignąć rower ważący do 30 kilogramów, dlatego można nim przewozić również rowery elektryczne. Dzięki zastosowaniu opcjonalnego przypinanego elementu można przewieźć drugi rower o wadze do 20 kilogramów, co jest dobrym rozwiązaniem dla dwóch osób.

fot. Opel

Nawet kiedy pojazd jest w pełni załadowany, umiejscowienie systemu FlexFix umożliwia otwarcie tylnej klapy Opla ADAM i łatwy dostęp do bagażnika. Ponadto FlexFix można połączyć z systemem wspomagającym parkowanie, który zmniejsza ryzyko wgnieceń i zadrapań.

fot. Opel

Sprzedaż nowego Opla ADAM rozpocznie się po jego światowej premierze w Paryżu. Samochód będzie dostępny w salonach dilerów w pierwszych miesiącach 2013 roku.

Najnowsze