
Škoda Vampire Mobile – tak, to oficjalny rendering oparty na dawno zapomnianym samochodzie sportowym
Czy pamiętacie Škodę 110 Super Sport, jedyny w swoim rodzaju samochód sportowy zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Brukseli w 1972 roku? Pewnie nie. Ale Škoda właśnie wam o nim przypomina, prezentując Vampire Mobile.
Škoda 110 Super Sport to ważąca zaledwie 900 kilogramów maszyna z centralnie umieszczonym silnikiem, o bardzo kanciastej konstrukcji, która miała sześć wysuwanych reflektorów i szesnaście (!) tylnych świateł.

Tuż przed tylną osią zamontowano 1,1-litrowy silnik o mocy nieco ponad 70 KM, który później został zastąpiony inną jednostką 1,1-litrową o mocy 100 KM. Zapożyczony z wyścigowego samochodu Skoda 110 L Rallye, mocniejszy silnik zwiększył prędkość maksymalną 110 Super Sport ze 180 km/h do 211 km/h.
Prototyp 110 Super Sport pojawił się w filmie „Wampir z Feratu” z 1981 roku, w którym został zmodyfikowany tak, aby wyglądał jak „samochód wampira”.
40 lat później Škoda 110 Super Sport zostaje wskrzeszona do życia. Samochód doczekał się futurystycznej metamorfozy w ramach projektu Škoda Icons Get a Makeover. Rendering Škoda Vampire Mobile jest dziełem wewnętrznym, stworzonym przez francuskiego projektanta Baptiste de Brugiere z zespołu projektowego firmy.


Chcielibyście zobaczyć ten „krwiożerczy” samochód na drodze?
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?