Škoda Fabia Monte Carlo – ten sportowy kompakt może podbić serca Polaków. Jakie silniki ma w ofercie?

Nowa Škoda Fabia Monte Carlo dopełnia czwartą generację gamy modelowej kompaktowego auta czeskiej marki. To oferta skierowana do klientów, którzy cenią sobie połączenie sportowego stylu życia i zwinnej miejskiej jazdy. Co sportowy kompakt skrywa pod maską?

Monte Carlo, dzielnica Księstwa Monako, dla wielu jest symbolem prestiżu, elegancji i sportowych emocji. To tam odbywa się słynny i wymagający rajd. Dla upamiętnienia rajdowej tradycji Škoda już w 1936 roku zaprezentowała limitowaną edycję 70 pojazdów z nazwą Monte Carlo. Kilkadziesiąt lat później czeski producent powrócił do słynnej nazwy…

Wariant Monte Carlo symbolizuje rajdowe korzenie Škody, a jego cechami charakterystycznymi są czarne elementy nadwozia, jak na przykład ramka atrapy chłodnicy,  i sportowe akcenty we wnętrzu. Uwagę zwracają charakterystyczne dla modelu przednie i tylne spojlery, czarny tylny dyfuzor i czarne, polerowane obręcze kół ze stopów lekkich o średnicy od 16 do 18 cali (w zależności od wybranych opcji).

Wnętrze auta zostało wyposażone w sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami oraz w trójramienną kierownicę wielofunkcyjną, wykończoną skórą. Stylistyka wnętrza w znacznej części w kolorze czarnym, z ozdobną listwą deski rozdzielczej, częściami konsoli środkowej i klamkami drzwi z odcieniem czerwieni. Podłokietniki na przednich drzwiach i dolną część deski rozdzielczej wykończono wzorem z efektem włókna węglowego. W standardzie jest nowe oświetlenie Ambiente LED, które oświetla dekoracyjne wykończenie deski rozdzielczej na czerwono.

Škoda Fabia Monte Carlo to pierwszy model z tego wariantu dostępny z cyfrowym zestawem wskaźników – 10,25-calowym wyświetlaczem. Opcjonalny wirtualny kokpit, jak inaczej określany jest zestaw wskaźników cyfrowych, może wyświetlać między innymi logo stacji radiowych, okładki albumów muzycznych i zapisane zdjęcia rozmówców. Ponadto, mapa może powiększać skrzyżowania i wyświetlać je w osobnym oknie.

Škoda Fabia Monte Carlo
Škoda Fabia Monte Carlo, fot. materaiły prasowe / Skoda

Škoda Fabia Monte Carlo – gama jednostek napędowych

Škoda Fabia Monte Carlo będzie dostępna na polskim rynku z trzycylindrowymi silnikami:

  • 1.0 MPI 80 KM
  • 1.0 TSI 110 KM

W ofercie będzie również czterocylindrowy 1,5 TSI o mocy 150 KM.

Škoda Fabia Monte Carlo – systemy bezpieczeństwa

Nowa Fabia Monte Carlo wyposażona w opcjonalną funkcję Travel Assist – jedno dotknięcie przycisku pozwala aktywować kilka systemów asystujących: przy prędkości do 210 km/h, tempomat adaptacyjny (ACC) automatycznie dostosowuje prędkość samochodu do pojazdów jadących z przodu, a zintegrowany system Lane Assist pomaga utrzymać pojazd na pasie ruchu, wykonując w razie potrzeby nieznaczne korekty kierownicą. Travel Assist wykorzystuje także funkcję Hands-on Detect, aby sprawdzić, czy kierowca dotyka kierownicy.

Škoda Fabia Monte Carlo
Škoda Fabia Monte Carlo, fot. materiały prasowe / Skoda

System Park Assist pomaga w manewrach parkowania. Asystent działa przy prędkości do 40 km/h, wyświetlając odpowiednie miejsca do parkowania równoległego i zatokowego, a w razie potrzeby może przejąć sterowanie kierownicą. Co więcej, system Manoeuvre Assist wykrywa przeszkodę przed lub za samochodem podczas parkowania i automatycznie uruchamia hamulce.

Škoda Fabia Monte Carlo
Škoda Fabia Monte Carlo, fot. materiały prasowe / Skoda

Nowa Škoda Fabia Monte Carlo to trzecia wersja produkcyjna tej serii modelowej, która nosi sportowe oznaczenie. W 2011 roku ŠKODA wprowadziła ten wariant do kompaktowych modeli seryjnych wraz z drugą generacją modelu Fabia. W 2014 roku w jej ślady poszła też trzecia generacja. Škoda Fabia czwartej generacji jest trzecim modelem, który dołącza do portfolio sportowo-lifestylowych wariantów Monte Carlo obok Škody Scala i Škody Kamiq.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze