Karina Konys

Silnik benzynowy – TOP 5 najbardziej kosztownych awarii

Niedawno na naszej stronie znalazł się artykuł o najdroższych awariach silnika wysokoprężnego. Nadszedł czas, aby zająć się silnikiem benzynowym. Uważany jest za mniej problemowy, czy słusznie?

Masz auto z silnikiem wysokoprężnym – przeczytaj też:
Silnik Diesla – najczęstsze awarie: za te naprawy zapłacisz krocie

Silnik benzynowy charakteryzuje się większym spalaniem (szczególnie starsze jednostki) niż silnik wysokoprężny. Jednak często kierowcy poruszający się głównie po mieście preferują zakup benzyniaka ze względu na jego mniejszą awaryjność i lepsze znoszenie miejskich warunków. Niestety z czasem i one sprawiają problemy…

Luźny łańcuch rozrządu – objawy awarii i koszt naprawy

Teoretycznie łańcuch rozrządu powinien wytrzymać przez całą żywotność silnika, ale praktyka mówi co innego. Problem najczęściej sprawia napinacz łańcucha, który za pomocą tłoczka reguluje jego napięcie. Działanie tłoczka jest uzależnione od ciśnienia oleju, więc kiedy ciśnienie jest złe to napinacz może się wtedy cofnąć i poluzować łańcuch.

Objawia się to metalicznymi stukami podczas uruchamiania silnika. Jeżeli takie odgłosy pojawią się w pojeździe należy jak najszybciej udać się do mechanika, ponieważ w przeciwnym razie może dojść do zerwania lub przeskoczenia rozrządu, co może skutkować zderzeniem zaworów z tłokami, czyli mówiąc krótko silnik będzie nadawał się do wymiany. Wówczas koszt naprawy jest uzależniony od producentów, ale głównie waha się od 3000-10000 złotych. Dlatego lepiej pamiętać o regularnej kontroli i wymienić go zawczasu – koszt wymiany łańcucha waha się w graniach od 800 do 1500 złotych.

Silnik benzynowy a nagar

Nagar to niedopalone cząstki benzyny i oleju silnikowego, które osadzają się na zaworach i w głowicy. Prowadzi to do pogorszenia pracy jednostki, co wiąże się z utratą kompresji silnika oraz obniżeniem mocy. Sposobów na pozbycie się nagaru z silnika jest kilka, tak więc w zależności który wybierzemy możemy zapłacić kilka stów lub nawet ponad tysiąc złotych.

Awaria sterownika silnika – objawy i koszt naprawy

Uszkodzony sterownik objawia się głównie nierówną pracą silnika oraz problemem z jego uruchomieniem. Usterkę może spowodować zainstalowana instalacja LPG, niewłaściwe umiejscowienie przez producenta czy po prostu może on się zużyć. Niestety można go naprawić tylko niewielu przypadkach, a w większości konieczna jest wymiana, która może wynieść od ok. 1500 złotych.

Pierścienie tłokowe – awaria i koszt naprawy

Pierścienie tłokowe są kolejnym elementem, które mogą prowadzić do opróżnienia naszego portfela. Pierścienie odpowiadają za uszczelnienie i oddzielenie komory spalania od skrzyni korbowej oraz zgarniają nadmiar oleju ze ścianek cylindra. Problem pojawia się podczas wykonywania tej drugiej funkcji, czyli podczas zagarniania oleju. Początkowo ten problem nie istniał, ale z czasem producenci chcąc zmniejszyć tarcie w silniku zaczęli stosować zwężone pierścienie. I niestety mniejsze pierścienie źle zgarniają olej, przez co zwiększa się zużycie oleju – jest to jeden z głównym objawów tej awarii. Problem z pierścieniami poznamy jeszcze po siwym dymie z rury wydechowej.

W takim przypadku możemy, albo częściej dokonywać dolewek oleju oraz częściej go wymieniać lub przerobić tłoki. Niestety wiąże się to z dużymi kosztami rzędu 5000-12000 złotych.

Cewki zapłonowe – awaria i koszt naprawy

Ich awaria objawia się spadkiem mocy, nierówną pracą silnika na biegu jałowym, pojawieniem się kontrolki silnika oraz problemem z odpaleniem auta. Przyczyn ich awarii może być kilka, a koszt naprawy może być wysoki ze względu, że jedna cewka kosztuje około kilkaset złotych.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze