Seat zaprezentował nowego Leona. Czwarta generacja już oficjalnie także z hybrydą plug-in

We wtorek 28 stycznia w zakładach Martorell Seat zaprezentował całkowicie nową generację Leona. Jak Wam się podoba?

Podstawę samochodu stanowi zaawansowana platforma MQB Evo. W wersji 5-drzwiowej nowy SEAT Leon ma 4368 mm długości (o 86 mm więcej w stosunku do poprzedniej generacji), 1800 mm szerokości (o 16 mm mniej) i 1456 mm wysokości (o 3 mm mniej). Rozstaw osi wynosi 2686 mm, czyli o 50 mm więcej niż w trzeciej generacji.

Reflektory LED zostały cofnięte w głąb maski. Pojemność bagażnika w wersji 5-drzwiowej wynosi 380 litrów (identycznie jak w poprzedniej generacji), a w opcji Sportstourer – aż 617 litrów (czyli aż o 30 litrów więcej niż w poprzedniej generacji).Na lusterkach bocznych pojazdu znajdują się zintegrowane kierunkowskazy LED. W pojazdach z opcją pełnego oświetlenia LED na lusterkach umieszczono również światła powitalne, które podczas aktywacji samochodu wyświetlają słowo „Hola!” na powierzchni pod drzwiami. Ponadto nowy Leon został wzbogacony o dynamiczne kierunkowskazy, dzięki którym w wyraźniejszy sposób  zasygnalizuje kierunek jazdy.

Standardowy system multimedialny posiada 8,25-calowy ekran, który można połączyć ze smartfonem. Na bardziej rozbudowany Navi System składa się 10-calowy ekran Retina z nawigacją 3D, funkcją sterowania głosem oraz rozpoznawania gestów, co upraszcza interakcje użytkownika z pojazdem.

Każda osoba zainteresowana nowym SEAT-em Leonem będzie mogła wybrać system napędowy pojazdu. Model dostępny jest w wielu wariantach: z silnikiem benzynowym (TSI), Diesla (TDI), napędzanym gazem ziemnym (TGI)* oraz w wersjach mild hybrid (eTSI) i hyprydowej plug-in (eHybrid).

Po raz pierwszy oferta obejmuje 1-litrowe trzycylindrowe silniki TSI (90 KM i 110 KM) oraz większe 1,5-litrowe jednostki (130 KM i 150 KM). Dla najbardziej wymagających dostępny jest 2,0-litrowy silnik TSI o mocy 190 KM połączony ze skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem.

System bezpieczeństwa SEAT-a Leona zawiera także szereg czujników, które gwarantują podróżującym najwyższy dostępny obecnie poziom bezpieczeństwa. Adaptacyjne zawieszenie (DCC) sprawia, że sposób jazdy samochodu zmienia się w zależności od warunków na drodze i wymagań kierowcy. System nieustannie kontroluje otoczenie i dostosowuje zawieszenie.

Komentarze:

Anonymous - 5 marca 2021

Niestety te niemieckie są tylko za mocno reklamowane, co ma też bezpośredni wpływ na cenę. Dobre auta teraz to ssang robi i tivoli nie ma tak wysokiej ceny

Odpowiedz
Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze