 
	Scania zaprezentowała najdłuższy podnośnik na podwoziu w Europie!
Pięcioosiowe podwozie Scania P450 będzie wykorzystywane do zabezpieczania obiektów rafineryjnych.
Zabudowę pojazdu wykonała firma Bronto Skylift. Pojazd może służyć do pracy na wysokości do 81 m. Długość pojazdu to 16,5 m, dlatego podwozie posiada trzy osie skrętne, ułatwiające manewrowanie.
Choć to najwyższy strażacki podnośnik w UE, po jego złożeniu wysokość pojazdu sięga zaledwie 4 m. Maksymalny udźwig zamontowanego na końcu podnośnika kosza wynosi 500 kg. Pojazd będzie wykorzystywany do prowadzenia działań ratowniczo-gaśniczych na terenie rafinerii, na wysokich obiektach technologicznych.
Pojazdy ciężarowe Scania są budowane z wykorzystaniem seryjnych modułów, pozwalających na ich optymalne dostosowanie do potrzeb użytkownika. Pięcioosiowe pojazdy są rzadko spotykane, dlatego wciąż budzą zainteresowanie.
W przypadku tego kontraktu zastosowano standardowe zawieszenie osi podwójnie skrętnych przednich oraz zestawu tridem z napędem na dwie osie oraz ostatnią osią skrętną. Takie rozwiązanie obniża obciążenia podczas skrętu i manewrowania wydłużając żywotność elementów ruchomych zawieszenia, łożysk osi i opon.
Najnowsze
- 
                                                
                                                      Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu.
- 
                                                
                                                      Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
- 
                                                
                                                      Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
- 
                                                
                                                      Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
- 
                                                
                                                      Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
 
	 
	 
	 
	 
	 
	 
	
Zostaw komentarz: