Samochodowe nowości salonu Paryż 2012 – filmy

Rozpoczął się salon motoryzacyjny w Paryżu -  święto wszystkich fanów samochodów i nowych rozwiązań w branży. Przedstawiamy mały skrót najważniejszych premier oferowanych przez światowych producentów. Zachęcamy do obejrzenia filmów z paryskiego salonu.

Opel Adam wywołał w Paryżu poruszenie, zarówno podczas premiery na targach, jak i na ulicach.
fot. Opel

Choć do okien puka kryzys to wydaje się, że nie dotyka on wydarzeń z samego serca Francji. Salon samochodowy w Paryżu nie daje odczuć, że nagle wszyscy łapią się za portfele i szukają małych, ekonomicznych pojazdów. Przez najbliższe piętnaście dni będą tam miały miejsce najważniejsze premiery w branży, zarówno te dotyczących paliwożernych monstrów przeznaczonych do sportu motorowego, odświeżenia popularnych już na rynkach hatchbacków, ekskluzywnych limuzyn, czy premier zupełnie nowych modeli przeróżnych marek. Każdy pręży się i napina, aby wypaść jak najlepiej w opinii i obiektywach dziennikarzy motoryzacyjnych oraz zwyłych zwiedzających targi. Galeria zdjęć nowości w Paryżu pod filmami.

Film: Jedna z najważniejszych atrakcji targów: SQ5 TDI Audi exclusive concept  – cudnej urody SUV o świetnie zapowiadających się parametrach; zapowiedź przyszłej, limitowanej serii guattro GmbH.

Recytację debiutów warto rozpocząć zatem od Francuzów. Na spragnionych klientów zafascynowanych pięknem rodem z kraju żabojadów, będą czekały nowe modele: Renault Clio 4 (oraz Clio Grandtour i Espace po faceliftingu), Peugeot 208 GTi (odwołujący się do legendy 205 GTi) wraz z kompaktowym sedanem Peugeot 301 i sportowym RCZ R.  Citroen zabłysnął w świetle reflektorów DS3 Cabrio i odświeżył C3 / C3 Picasso.

Ponadto, kompaktowe samochody z nadwoziem hatchback to w Europie drugi najbardziej popularny segment, dlatego najważniejsze premiery w segmencie C, to przede wszystkim Volkswagen Golf Bluemotion, Seat Leon, a także Toyota Auris.

Każde tego typu wydarzenie nie może obejść się również bez przedstawienia modeli koncepcyjnych. Tegoroczne spotkanie w Paryżu również nie jest wyjątkiem. McLaren pokazał następcę obecnego bolidu F1, natomiast BMW ujawnił hybrydowy model ActiveTourer. Peugeot zaś przedstawił światu dwa pojazdy z serii Onyx – samochód oraz motocykl i skuter w jednym (więcej tutaj) oraz intrygujący model 2008 concept.

Film: Poniżej czwarta generacja Hondy CR-V oraz obecny już na rynku Civic – tym razem z nowym silnikiem 1.6l i-dtec (Honda świętuje czterdziestą rocznicę stworzenia modelu Civic, który po raz pierwszy pojawił się na rynku w 1972 roku). Pokazano również model CR-Z na rok 2013.

Podczas Mondial de l’Automobile 2012 zobaczyć można również coś specjalnego ze Szwecji. Volvo zaprezentowało model V40 T5 XC (Xross Country), czyli model V40 wyposażony w napęd 4×4 i 2.5-litrowy silnik generujący moc 254 KM i ten sam model w sportowej odmianie R-design.

A co przygotowali Niemcy? Zacznijmy od BMW. Wartą uwagi jest premiera BMW serii 1 wyposażonej w napęd xDrive. Seria 3 również nie obędzie się bez zmian – zadebiutują dwie wersje, które – według założeń producenta – umożliwią absolutnie ekonomiczną jazdę: 316i oraz 320i EfficientDynamics Edition.

Film: Opel Adam dopełnia ofertę marki w segmencie A wraz z pięciodrzwiową Agilą. Można go skonfigurować wedle własnych upodobań; wymienne są: podsufitka, zdobienia panelu podświetlenia przyrządów na desce rozdzielczej oraz kolorowe nakładki na felgi. Ideał na zmienne humory kobiet?

Fani Audi z pewnością z niecierpliwością czekają na model Audi S3. Pod jego maską znajdziemy dwulitrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem, generujący 296 KM. Inżynierowie z Ingolstadt zaproponowali też model Q2 – hybrydowy, dwudrzwiowy SUV, będący konkurencją dla Nissana Quashqai i Skody Yeti.

Opel zaś zaprezentował uroczy model Adam (więcej tutaj), który w założeniu producenta ma być rywalem Fiata 500, Audi A1, czy też Citroenem DS3.

Na zainteresowanie klientów liczy również Ford, który w Paryżu przedstawił nowy model Mondeo w wersji cztero- i pięciodrzwiowej.

Film: Citroen Numéro 9 – samochód koncepcyjny, który ma wyznaczać przyszłość stylizacji nowych modeli marki. Na stoisku jednak można było zobaczyć dostępne już w polskich salonach modele Citroena DS3, DS4 i DS5.

Ciekawą premierą wydaje się również 3-drzwiowa odmiana modelu Hyundaia – i30, który wykorzystuje kierunek stylistyczny „fluidic sculpture” – designerzy zmienili tylny zderzak, zafundowali zmieniony tylny spoiler oraz nowe aluminiowe 16-calowe felgi.

Oczywiście to nie wszystkie z naprawdę wielu debiutów w Paryżu.  Część można zobaczyć na zamieszczonych w artykule filmach.

Film: Skoda Rapid, która zostanie wprowadzona do oferty w Polsce pod koniec października, sytuuje się pomiędzy Fabią a Octavią. Wydaje się być bardzo przestronna w środku. Bagażnik ma 550 litrów!

Film: Ford Mondeo to pierwszy samochód w segmencie wyposażony w 1,0-litrowy silnik benzynowy EcoBoost o niskich wartościach zużycia paliwa (zdobywca tytułu „Międzynarodowego Silnika Roku 2012).

Film: Volkswagen zaprezentował dwie światowe premiery: studyjne wersje nowego Golfa BlueMotion i Golfa GTI. Pierwszy pojawi się już tej jesieni w salonach (można już składać zamówienia), a drugi – ze spalaniem średni, które deklaruje producent, 3,2 l/100 km – dostępny będzie na rynku latem 2013 roku.

Film: Porsche przedstawi się niesamowitym modelem Panamera Sport Turismo i wyczekiwanym 911 Carrera 4 / 4S. Oba cudeńka zarezerwowane są dla osób z grubym portfelem… Najbliżej realiów znalazło się Cayenne S Diesel.

Najnowsze

Jeździmy za szybko!

95 procent kierowców przekracza dozwoloną prędkość podczas jazdy. To wynik ankiety przeprowadzonej przez Szkołę Jazdy Renault. Jakie mogą być konsekwencje szybkiej jazdy i jak się mają do tego przepisy?

Renault Twingo RS zachęca do szybkiej jazdy, ale trzeba zachować rozsądek.
fot Renault

Jedna na cztery osoby uważa, że przekroczenie prędkości o 20 kilometrów nie jest niebezpieczne, a tylko jednemu na dwudziestu kierowców nigdy nie zdarza się przekraczać dozwolonej prędkości!*

Niedostosowanie prędkości do warunków jazdy to główna przyczyna wypadków spowodowanych przez kierowców. W ubiegłym roku doprowadziła do 9 179 wypadków, w których zginęły 1 232 osoby, a 12 831 zostało rannych.* Wraz ze wzrostem prędkości zmniejsza się kontrola nad pojazdem
i znacznie wydłuża droga hamowania – mówi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Jazdy Renault. – Jest to bardzo niebezpieczne w sytuacjach nagłych, szczególnie jeśli dotyczą one mało doświadczonych kierowców, którzy nie mają jeszcze odpowiednich nawyków i nie są zdolni do prawidłowej, natychmiastowej reakcji.

Aż 62% osób, które wzięły udział w ankiecie Szkoły Jazdy Renault przeprowadzonej we współpracy
z portalem Interia.pl przekracza prędkość, jeśli warunki na to pozwalają, 7% wówczas gdy podróżuje bez pasażerów, a 26% uważa, że niewielkie (do 20 km) przekroczenie limitu nie jest niebezpieczne. Łącznie do zbyt szybkiej jazdy przyznaje się więcej niż 9 na 10 osób biorących udział w ankiecie.

Warto wykształcić w sobie nawyk regularnego spoglądania na prędkościomierz, ponieważ rzeczywista prędkość jest zazwyczaj większa od odczuwalnej. Dotyczy to szczególnie nowoczesnych samochodów, w których warunki jazdy są bardzo komfortowe. Należy być wyjątkowo czujnym w sytuacjach, w których po dłuższej jeździe autostradą lub drogą ekspresową, przyzwyczajeni do dużej prędkości zjeżdżamy na drogę krajową z odpowiednio większymi ograniczeniami prędkości.

Dozwolone prędkości z jakimi mogą się poruszać samochody osobowe w Polsce:

Strefa zamieszkania: 20 km/h

Obszar zabudowany: 50 km/h w godzinach od 5.00 do 23.00 i 60 km/h w godzinach od 23.00 do 5.00

Droga ekspresowa jednojezdniowa oraz droga dwujezdniowa co najmniej o dwóch pasach przeznaczonych dla każdego kierunku ruchu: 100 km/h

Droga ekspresowa dwujezdniowa: 120 km/h

Autostrada: 140 km/h

Pozostałe drogi: 90 km/h

Źródło: Szkoła Jazdy Renault

* www.policja.pl

Najnowsze

Praca w motoryzacji: studenci mile widziani

Nowy rok akademicki zaczął się już na dobre, a razem z nim poszukiwania dodatkowego źródła dochodów. Coraz atrakcyjniejszym rynkiem pracy dla studentów jest branża motoryzacyjna.

fot. Motocaina.pl

Przedstawiciele Exact Systems, firmy specjalizującej się w outsourcingu usług kontroli jakości części samochodowych, potwierdzają, że zakłady motoryzacyjne chętnie współpracują ze studentami. W Exact Systems studenci otrzymują atrakcyjne wynagrodzenie – od 7 do 12 zł netto za godzinę, oraz możliwość szybkiego awansu.

Branża motoryzacyjna atrakcyjnym pracodawcą dla studentów
Z rankingu najbardziej atrakcyjnych pracodawców „World’s Most Attractive Employers Index”, przeprowadzonego przez firmę doradczą Universum, wynika, że do grupy najbardziej atrakcyjnych pracodawców powróciła branża motoryzacyjna[1]. Aż 7 producentów aut, m.in. Volkswagen, BMW i Toyota, znalazło się w pierwszej 50 naszego rankingu. O takim wyborze na pewno decydują mocne marki tych firm, a także możliwość pracy przy innowacyjnych produktach, co gwarantuje młodym osobom stałe podnoszenie kwalifikacji oraz rozwój w międzynarodowym środowisku – mówi Sebastian Dyla, Senior Employer Branding Consultant w Universum.

W Exact Systems studenci stanowią 75% wszystkich outsourcingowanych przez nas pracowników. Tak duży udział młodych osób z indeksem wynika z tego, że posiadają one predyspozycje wymagane do pracy w koncernach motoryzacyjnych takie jak zdolności manualne, interesują się motoryzacją oraz preferują elastyczny czas pracy  – mówi Paweł Gos, prezes zarządu Exact Systems.

Informacje dotyczące pracy dla studentów w branży motoryzacyjnej

Średnie wynagrodzenie

7-12 zł netto/h

Liczba godzin do przepracowania

W zależności od możliwości, średnio ok. 85 h/miesiąc

Wymagania

Status studenta (mile widziany kierunek techniczny)

Elastyczny czas pracy

Dobra organizacja pracy

Zdolności manulane

Stanowiska

Kontroler Jakości, Lider zmiany, Koordynator regionu

Regiony Polski

Śląsk (Tychy, Dądbrowa Górnicza, Gliwice), Wielkopolska (Poznań)

Źródło: Exact Systems

Dobre wynagrodzenie i studenckie życie
Dla studentów szukających pracy ważne są dwie rzeczy: wysokość zarobów oraz czas pracy. Praca jako kontroler jakości czy lider zmiany odpowiada na obie potrzeby. Po pierwsze, stawki godzinowe, które oferujemy studentom oddelegowywanym do zakładów motoryzacyjnych są relatywnie wysokie i wynoszą, w zalezności od regionu Polski, od 7 do 12 zł netto. Po drugie, godziny i wymiar czasu pracy są dostosowywane do możliwości studentów, którzy na początku współpracy z nami deklarują, w jakich godzinach i dniach chcą pracować. Dzięki temu mają możliwość pogodzenia zajęć na uczelni z pracą i nie muszą rezygnować ze studenckiego życia.

Specjalizacja branżowa: od szeregowego pracownika do kierownika
Praca w zakładzie motoryzacyjnym bardzo często stanowi także pierwszy szczebel drabiny
w karierze zawodowej studenta. Nie jest niczym nowym, że sam dyplom uczelni wyższej nie stanowi przepustki na rynek pracy. Dla pracodawcy coraz ważniejsze jest doświadczenie, najcenniejsze zaś to kierunkowe. Jak wynika z danych GUS, absolwentom studiów wyższych niełatwo jest znaleźć pracę, a jej poszukiwania średnio trwają ok. 10 miesięcy[2]. Znalezienie zatrudnienia jest jeszcze trudniejsze, gdy po zakończeniu studiów, absolwent nie może wpisać żadnego doświadczenia do swojego CV. Dlatego na rynku pracy łatwiej radzą sobie te osoby, które w trakcie nauki zdecydowały się na rozpoczęcie swojej zawodowej kariery. Warto podkreślić, że łączenie pracy z nauką przestało być domeną studentów studiów zaocznych. Także studenci dzienni próbują znaleźć dodatkowe źródło utrzymania.

[1] Źródło: http://www.universumglobal.com/stored-images/d1/d1ab7acf-1f7c-4cc0-9dba-edef590321a5.pdf

Najnowsze

Słuchawki Ferrari dostępne w Polsce

Każdy fan motoryzacji, sportów motorowych i Formuły 1 lubi mieć jakiś gadżet, który podkreśla jego hobby. Niedawno na polskim rynku pojawiła się dystrybucja oryginalnych słuchawek sygnowanym marką Ferrari. Mogą być zarówno nośnikiem dobrej jakości muzyki, jak świetnym elementem stylizacji motoentuzjastki.

Sportowe i bardzo trendy słuchawki lini „Scuderia” .
fot. Logic3

Logic3 prezentuje dwie nowe linie akcesoriów audio sygnowane marką Ferrari: „Scuderia” oraz „Cavallino”, których dystrybucją na polskim rynku zajmuje się ASBIS. Odwzorowując rozpoznawalny styl i jakość ikony motoryzacji, kolekcja słuchawek Logic3 ma zapewnić wyjątkowe doznania za sprawą użytej technologii aktywnej redukcji hałasu (ANC).  Niebanalny design sprawia, że słuchawki stają się gadżetem, którego nie powstydziłby się żaden fan Formuły 1.

W ramach kolekcji „Scuderia” oraz „Cavallino” producent oferuje bogactwo modeli, w którym najbardziej wymagający użytkownik powinien odnaleźć odpowiadający mu model. Słuchawki R300 i P200 pochodzą z kolekcji „Scuderia”. Twórcy tej linii inspirowali się rywalizacją, prędkością oraz innowacyjnością zespołu F1, nadając każdemu modelowi z serii dynamiczny i nowoczesny design na wzór Scuderia Ferrari, na całym świecie kojarzonych z mocą i technologią. Model R300 ma naśladować sprzęt używany przez zespół Ferrari podczas wyścigów. Słuchawki charakteryzują się solidnie wykonaną metalową konstrukcją oraz kratką głośnikową w kształcie diamentów, zapewniającą trwałość i wysoką jakość. Natomiast model P200 jest stylizowany na słuchawki noszone przez zespół zajmujący się obsługą techniczną pojazdów podczas pit-stopów. Stąd śmiałe, sportowe wzornictwo oraz trwały szkielet wykonany z włókna węglowego. Dodatkowo nauszniki wykonane zostały z wyjątkowo miękkiego materiału zapewniającego zwiększoną oddychalność dla zwiększenia komfortu użytkowania.

Elegancka skóra wyróżnia słuchawki „Cavallino”.
fot. Logic3

Druga linia akcesoriów, „Cavallino”, bierze za wzór ponadczasowe auta Ferrari, wyróżniające się wysokiej jakości materiałami połączonymi z precyzyjnym wykonaniem i powszechnie kojarzone z luksusem i estetyką. Stylowe wzornictwo modeli T350 i T250 wyróżnia się elegancką skórą wysokiej jakości oraz starannie wygładzoną powierzchnią solidnej metalowej obudowy. Tak jak modele z drugiej kolekcji, posiadają nauszniki z materiału pozwalającego na swobodne oddychanie skóry. Dodatkowo klasyczne, stonowane wzornictwo w odcieniach czerni i brązu powinno komponować się z powściągliwym sprzętem audio oraz eleganckim ubiorem.

Wszystkie modele posiadają technologię aktywnej redukcji hałasu (ANC, ang. Active Noise Cancelling) oraz redukcji szumów poniżej 1,5% (THC, ang. Total Harmonic Distortion). Urządzenia są kompatybilne z produktami Apple, dodatkowo zostały wyposażone w mikrofon, niezbędny przy rozmowach telefonicznych oraz 3-przyciskowy pilot zapewniający wygodę podczas słuchania muzyki. Dla większego komfortu istnieje możliwość rozłączania kabla, a modele R300 i T250 można również złożyć. Rozmiar przetwornika modelu P200 wynosi 50mm, pozostałych 40mm. Głośniki o impedancji 32Ohm mają czułość 110dB i pracują w zakresie częstotliwości 20-20,000Hz. Słuchawki mają wejście jack 3,5mm i są dodatkowo wyposażone w adapter 6,3mm (w modelu T250 6,5mm) oraz adapter samolotowy. Do każdego urządzenia producent dołącza stylowy futerał.

Odwzorowując dążenie Ferrari do doskonałości, Logic3 oferuje produkty charakteryzujące się zarówno stylem, jak i technologiczną przewagą nad innymi akcesoriami w tej kategorii. Słuchawki z logo Ferrari z pewnością można podarować jako stylowy prezent miłośnikowi motoryzacji, jak i samej sobie 😉

Ceny: R300 – 1399 zł brutto, P200 – 999 zł brutto, T350 – 1499 zł brutto, T250 – 1299 zł brutto

 

Najnowsze

MOTORóżowi… piersi w trasie!

Jeden ważny cel - walka z rakiem piersi i motocyklistki, które wezmą udział w akcji profilaktyki nowotworowej. To wszystko już 13 października. Motocaina wspiera promocyjnie przedsięwzięcie.

13 października odbędzie się w Warszawie przejazd kobiet kochających swoje motocykle i… swoje piersi. Akcja odbywa się pod hasłem „Jedziemy z Atrium” i ma na celu zaangażować środowisko motocyklowe do aktywnego wspierania działań związanych z profilaktyką raka piersi.

Znakiem rozpoznawczym akcji będzie przejazd kobiet na motocyklach w różowych kamizelkach. Rola partnerów, osób bliskich w walce z chorobą jest niezwykle ważna; organizatorzy zapraszają także Panów .

W akcję zaangażowane są warszawskie centra handlowe oraz firma kosmetyczna.

Osoby chętne do wzięcia udziału w akcji powinny stawić się na swoim motocyklu 13 października od godz. 09.30 – do 10.00 na parkingu centrum handlowego przy ul. Ostrobramskiej 75c. Tam panie mają założyć różowe kamizelki. O godz. 10.15 planowany jest start przejazdu. Meta przejazdu – o godzinie 12.00 – znajduje się w centrum handlowym na Targówku, gdzie chętne osoby mogą wziąć udział w spotkaniu z Anią Jackowską, podróżniczką motocyklowa, która opowie o swoich doświadczeniach podczas samotnych podróży. Przez cały dzień będzie tam można spotkać się z ekspertami ze Stowarzyszenia Amazonki, skorzystać z bezpłatnych konsultacji medycznych dotyczących profilaktyki raka piersi oraz uzyskać porady na temat makijażu, także motocyklowego.

Pierwsze 100 Pań, które potwierdzi swój udział w przejeździe, otrzyma na przejazd różową kamizelkę odblaskową z logo akcji i będzie mogło ją zachować na pamiątkę. Zgłoszenia przyjmujmowane są do 10 października.
Szczegóły na http://www.facebook.com/events/288384264598768/

Najnowsze