Sébastien Ogier najszybszy na odcinku testowym przed PZM 73. Rajdem Polski

Sébastien Ogier wraz z Julienem Ingrassią zanotowali najlepszy czas na odcinku testowym przed PZM 73. Rajdem Polski.

Podczas czwartego przejazdu próby Lubiewo (3,38 km) francuski duet teamu Volkswagen Motorsport uzyskał czas 1:36.3. Zaledwie 0,1 s do mistrzów świata stracili ich koledzy z niemieckiej ekipy Andreas Mikkelsen i Anders Jæger. Trzy kolejne pozycje należały do załóg Hyundaia. Odpowiednio trzecie, czwarte i piąte miejsce na tzw. shakedownie zanotowali Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul, Haden Paddon i John Kennard oraz wicelider klasyfikacji kierowców Dani Sordo pilotowany przez Marka Marti.

Podczas pierwszego przejazdu odcinka testowego najlepszym czasem mógł się pochwalić Ott Tänak. Estoński kierowca reprezentujący w tym roku barwy ekipy DMACK przeciął linę mety z czasem 1:38,9. Równo sekundę za kierowcą Forda Fiesty RS WRC uplasował się zwycięzca tegorocznego Rajdu Argentyny, Hayden Paddon (Hyundai i20 WRC).

Podobna sytuacja miała miejsce w czasie drugiego przejazdu próby Lubiewo zlokalizowanej nieopodal bazy rajdu w Mikołajkach. Ott Tänak, który w ubiegłorocznej edycji imprezy zajął 3. miejsce ponownie był najszybszy poprawiając swój poprzedni czas o półtorej sekundy. Zaledwie 0,2 s do Estończyka stracił lider tegorocznej klasyfikacji kierowców Sébastien Ogier (Volkswagen Polo R WRC).

Trzeci przejazd tej sprinterskiej próby to pokaz rajdowego kunsztu w wykonaniu Andreasa Mikkelsena, który w dwóch poprzednich edycjach Rajdu Polski zajął 2. miejsce. Ostatnie słowo należało jednak do trzykrotnego mistrza świata, który uzyskał najlepszy czas przejazdu odcinka testowego.

To dopiero początek emocji związanych z PZM 73. Rajdem Polski. O godz. 16.00 w centrum Mikołajek będzie miał miejsce uroczysty start imprezy, a o godz. 19.08 rozpocznie się widowiskowa próba Mikołajki Arena, podczas której załogi będą rywalizować w parach.

Najnowsze

Wysoki mandat za zimny łokieć

Wraz z początkiem sezonu letniego policja we Włoszech poinformowała, że za jazdę z łokciem wystawionym za okno grozi mandat nawet do 168 euro.

Jazda z łokciem wystawionym za kierownicą jest popularnym zwyczajem wśród kierowców, bez względu na szerokość geograficzną. Ta praktyka jest jednak bardzo niebezpieczna, ponieważ kierowca trzymający jedną rękę na kierownicy, a drugą za oknem nie jest w stanie w pełni kontrolować samochodu w sytuacji awaryjnej.

Kilka dni temu miało miejsce zdarzenie, gdzie samochód uderzył w drugi pojazd, w którym kierowca trzymał właśnie rękę wystawioną za okno. Włoskie przepisy nie zakazują wprost takiej praktyki, ale podkreślają też, że wszyscy użytkownicy dróg muszą przestrzegać zasad bezpieczeństwa i nie narażać innych na zagrożenia.

Jeden z artykułów mówi o tym, ze osoba prowadząca samochód musi zawsze sprawować nad nim kontrolę tak, aby być w stanie wykonać wszystkie manewry, które będą konieczne do zachowania bezpieczeństwa. Wystawiona za okno ręka uniemożliwia to. Inne  przepisy mówią tez o tym, że kierowca musi mieć pełną swobodę ruchu w trakcie jazdy. Dołożyć do tego trzeba jeszcze przepis mówiący o konieczności prowadzenia samochodu obiema rękami, choć to odnosi się raczej do zakazu rozmowy przez telefon komórkowy.

Według włoskiego taryfikatora mandatowego takie wykroczenie jest zagrożone karą grzywny w wysokości od 41 do 168 euro. Wyjeżdżając na wakacje na południe Europy warto o tym pamiętać.

Najnowsze

Buty inspirowane koncepcyjnym BMW

Osiem lat temu BMW zaprezentowało koncept, który miał przypominać but. Teraz role się odwróciły. Puma stworzyła buty, które nawiązują do samochodu.

BMW zaprezentowało w 2008 roku samochód GINA Light Visionary Model. Był to samochód koncepcyjny, którego nadwozie było pokryte tkaniną zamiast blachą. Projekt był połączeniem świata motoryzacji i mody. Teraz studio BMW postanowiło odwrócić trend i wykorzystać partnerstwo marki Puma żeby stworzyć buty nawiązujące do technologii samochodowych.

Nowe buty Puma BMW X-Cat Disc zostały wykonane ze specjalnego metalicznego płótna. Zamiast tradycyjnych sznurowadeł buty wyposażono w system Puma Disc, który składa się z systemu wiązań zintegrowanych w języku. 

Buty zostały zaprojektowane do jazdy samochodem, stąd dość wysoki obcas, podobnie jak w modelach Speed Cat, Future Cat czy Drift Cat, które Puma stworzyła przy współpracy BMW Motorsport, Red Bull Racing oraz Scuderia Ferrari.

Połączenie designu BMW, bezszwowej tkaniny oraz rozwiązań w stylu high tech sprawia, że są to jedne z najlepiej wyglądających butów do jazdy samochodem. Nie znamy jeszcze ich ceny, ale trafią do sprzedaży już na początku lipca.

Najnowsze

Clarkson ujawnia logo nowego show

Po wielu miesiącach przemyśleń na temat nowej nazwy dla programu telewizyjnego eks-trójki z Top Gear przyszedł czas na prezentację logo programu.

Jeremy Clarkson, Richard Hammond i James May zastanawiali się miesiącami nad tym, jak nazwać ich nowy program w telewizji. W końcu dowiedzieliśmy się, że otrzyma nazwę „The Grand Tour”, a w każdym odcinku ekipa będzie podróżować w różne zakątki świata by tam kręcić nowe epizody.

Kilka dni temu Clarkson zaprezentował na twitterze logo programu. Nawiązuje ono stylistyką do lat 80. Pierwszy odcinek na kanale Amazon Prime zostanie wyemitowany już we wrześniu. Natomiast ekipa w połowie lipca wybiera się do Johannesburga w RPA żeby nakręcić pierwsze ujęcia.

Po dość mocnej krytyce pierwszych odcinków nowej serii Top Gear, z Chrisem Evansem i Mattem LeBlankiem na czele, widzowie są już mocno stęsknieni za przygodami i specyficznym humorem tej trójki. Pozostaje liczyć, że nie zawiodą.

Najnowsze

Lewis Hamilton stworzy ekstremalnego Mercedesa

Podczas Festiwalu Szybkości w Goodwood pojawił się Mercedes AMG GT R. Tuż obok najmocniejszego modelu z Affalterbach pojawił się Lewis Hamilton, który zapowiedział prace nad nowym supersamochodem.

W rozmowie z zagranicznymi dziennikarzami Lewis Hamilton powiedział, że został zaproszony do prac nad projektem GT R. Jednak prace nad nim były już na tak zaawansowanym poziomie, że wiele jego pomysłów nie można było już wdrożyć.

Hamilton zapowiedział, że rozmawiał już z władzami marki na temat specjalnej, limitowanej serii sygnowanej jego inicjałami. Nie wiemy jeszcze, czy będzie to zupełnie nowy model. Być może powstanie kolejna wersja specjalna Mercedesa AMG GT.

Kierowca Formuły 1 nie zdradził zbyt wiele sekretów na temat swojego pomysłu, ale stwierdził, że nikt nie jest w stanie ustawić parametrów samochodu, tak jak on. Dodał też, ze nowy model będzie zapewniał doznania zbliżone do bolidu Formuły 1. 

Póki co na rynek wchodzi limitowana wersja Mercedesa AMG GT R wyposażona w agresywniejsze nadwozie oraz zestaw dodatków wykonanych z włókna węglowego. dzięki temu auto jest lżejsze o kilkadziesiąt kg. W porównaniu z wersją GT S jest także mocniejszy. Jednostka V8 o pojemności czterech litrów dostarcza 577 KM maksymalnej mocy i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki zastrzykowi energii auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 318 km/h.

Najnowsze