Paula Lazarek

„Rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady” – najlepszy cel na samochodowe wojaże w wakacje? Polacy zdecydowali

Wielkimi krokami zbliża się święto Bożego Ciała, a wraz z nim długi weekend – pierwszy od czasu ponownego otwarcia hoteli.

Jak wynika z badania przeprowadzonego dla jednej z wiodących marek wynajmu samochodów, trzy najlepsze kierunki wypadu na długi weekend to Mazury, Bieszczady oraz wybrzeże Bałtyku. 

1. miejsce – Bieszczady

„Rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady” – głosi popularne powiedzenie. Nic więc dziwnego, że dla blisko 30% ankietowanych Polaków góry w południowo-wschodniej części kraju to idealny cel wyjazdu. Liczne szlaki, piękne krajobrazy i wspaniała przyroda – wszystko to znajdziemy w Bieszczadach. 

Miłośnicy wędrówek po górach z pewnością powinni wejść na najwyższy, bieszczadzki szczyt – Tarnicę, na który prowadzi szlak z Ustrzyk Górnych – urokliwej, podkarpackiej miejscowości. Amatorzy trekkingu z pewnością docenią też Połoninę Carycką oraz Wetlińską, z których rozpościera się niesamowity widok, między innymi na najwyższy szczyt Bieszczad. 

Po kilku dniach górskich wędrówek w Bieszczadach możemy zaznać relaksu nad Jeziorem Solińskim, położonym niecałe 60 kilometrów od Ustrzyk Górnych. 

2. miejsce – Mazury

Mazur nikomu raczej nie trzeba przedstawiać. Wspaniałe jeziora, malownicze lasy, niezmierzona ilość szlaków rowerowych, dostępność sportów wodnych – nic dziwnego, że w zestawieniu Mazury znalazły się na drugim miejscu. To najlepsze miejsce na wypoczynek w długi weekend dla 28% ankietowanych. 

Na Mazurach swoje miejsce znajdą turyści lubiący wypoczynek w popularnych kurortach – takich jak choćby Mikołajki. Znajdziemy tu wiele restauracji, wypożyczalni sprzętu do sportów wodnych, a gdy nie dopisze pogoda – możemy skorzystać z tutejszego aquaparku. Z drugiej strony osoby, które wolą odpoczywać z dala od turystycznego zgiełku, mogą wybrać bardziej ustronne destynacje – na przykład Makosieje, położone kilkanaście kilometrów od Ełku. Tutejsze lasy to raj dla grzybiarzy, a małe i rzadziej odwiedzane jeziora są świetnym miejscem na wędkowanie. 

3. miejsce – wybrzeże Bałtyku

Gdy mowa o wyjeździe wypoczynkowym w Polsce, wielu osobom od razu przywodzi to na myśl podróż nad Morze Bałtyckie. Nic zatem dziwnego, że znalazło się w trójce najlepszych destynacji na długi weekend, według uczestników badania dla Avis Polska. Swój głos oddało na nie ponad 27%. 

Wybrzeże Morza Bałtyckiego oferuje mnóstwo możliwości rozrywki i wypoczynku. Piaszczyste, szerokie plaże przyciągają tłumy lubiących relaksować się przy akompaniamencie szumu fal. Bałtyk to oczywiście również świetne miejsce do uprawiania sportów wodnych. Na przykład polską mekką kitesurfingu jest Półwysep Helski, a dystans z Trójmiasta do popularnych Chałup to około 50 kilometrów. Dlaczego akurat Hel? Z prostej przyczyny – wieje tu silnie przez praktycznie cały rok. Oprócz świetnych warunków pogodowych do uprawiania sportów wodnych, znajdziemy tu również wiele wypożyczalni sprzętu do kite i windsurfingu oraz szkoły dla osób, które stawiają pierwsze kroki na desce.

Tatry, Kaszuby, Góry Świętokrzyskie tuż za podium

W badaniu przeprowadzonym dla Avis znaczna większość popularnych destynacji jest związana z górami i jeziorami. Tatry – najwyższe polskie góry znalazły się na 4. miejscu zestawienia z ponad 24% głosów. Za nimi uplasowały się Kaszuby, które – podobnie jak Mazury – słyną ze wspaniałych, malowniczych jezior i lasów. Jest to idealny cel wyjazdu na długi weekend dla ponad 17% ankietowanych. Z kolei Góry Świętokrzyskie uplasowały się na 5. miejscu z 13% głosów. 

Źródło: Avis Polska

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Brabus 800 – ma potworną moc i może bazować na Mercedesie GLE albo GLS. Jednym słowem: WOW!

Brabus znany jest z tworzenia piekielnie mocnych i wyróżniających się na drodze aut na bazie topowych modeli Mercedesa. Firma właśnie zaprezentowała dwa nowe modele Brabus 800, które bazują na Mercedesach GLE i GLS. Jak sama nazwa wskazuje, pod maską skrywają silnik o mocy 800 KM.

Najnowsze dzieła Brabusa to ogromne, potężne SUV-y z potężną mocą. Obydwa funkcjonują pod nazwą Brabus 800, ale jeden z nich powstał na bazie GLE 63 AMG S, a drugi na bazie większego GLS-a 63 AMG S.

Standardowo oba Mercedesy wytwarzają 612 KM mocy i 850 Nm momentu obrotowego. To potworna moc, ale niektórym ciągle jest mało. I tu na scenę wkracza Brabus, po którego modyfikacjach oba Brabusy 800 osiągają 800 KM i 1000 Nm. Dzięki temu GLE rozpędza się do „setki” w 3,4 sekundy, a GLS w 3,8 sekundy. Prędkość maksymalną w obydwu modelach ograniczono elektronicznie do 280 km/h.

Modyfikacje silnika to jednak nie wszystko. W obydwu modelach obniżono prześwit o 25 mm oraz zamontowano wielkie, 24-calowe felgi. Barbus oferuje także swoim klientom pakiety stylistyczne z karbonu. Wewnątrz samochodów również zostały udekorowane karbonem, ale do wyboru kierowca ma również dodatki ze skóry, metalu i pikowanych przeszyć, również w trzecim rzędzie foteli.

Całość, musimy to przyznać, prezentuje się znakomicie.

Najnowsze

Paula Lazarek

Pilot’s Watch Chronograph Edition AMG – luksusowy zegarek na cześć współpracy Mercedesa i amerykańskiego zegarmistrza

Pierwszy tytanowy zegarek IWC Pilot’s Watch Chronograph korzysta z mechanizmu IWC kaliber 69385 i ma tarczę z włókna węglowego.

Wieloletnia współpraca szwajcarskiego producenta luksusowych czasomierzy i marki aut sportowych oraz o wysokich osiągach bazuje na wielu wspólnych wartościach – w tym na dążeniu do technicznej perfekcji oraz bezkompromisowej jakości.

Obie firmy zostały stworzone przez wizjonerów i dzięki ich odważnym pomysłom. W 1868 r. Florentine Ariosto Jones połączył tradycyjne rzemiosło z zaawansowaną technologią i w ten sposób na nowo zdefiniował szwajcarskie zegarmistrzostwo. W 1967 r. w Grossaspach w Niemczech Hans Werner Aufrecht oraz Erhard Melcher założyli firmę AMG, stosując w seryjnych autach najnowocześniejsze rozwiązania ze świata wyścigów.

„Partnerstwo Mercedesa-AMG oraz IWC obejmuje wszystko, czego potrzeba do udanej i długotrwałej współpracy. Rzadko można spotkać firmy i ludzi o tak wielu wspólnych wartościach. Już od 2004 r. łączy nas zaangażowanie w prawdziwy kunszt i dążenie do emocjonujących doświadczeń – a Pilot’s Watch Chronograph Edition AMG po raz kolejny podkreśla siłę naszego partnerstwa” – powiedział Philipp Schiemer, dyrektor generalny Mercedes-AMG.

Wykonany z materiałów stosowanych do budowy samochodów, Pilot’s Watch Chronograph Edition AMG (nr ref. IW377903) to pierwszy 43-milimetrowy zegarek Pilot‘s Watch Chronograph wyposażony w mechanizm IWC kaliber 69385, a także pierwszy taki chronograf z obudową z niezwykle lekkiego i odpornego na zarysowania tytanu. Tytanowe wykończenie Grade 5 nadaje mu matowo-szary wygląd, inspirowany charakterystycznym dla AMG lakierem szarość selenitu magno. Do produkcji tarczy wykorzystano włókno węglowe – materiał, z którego wytwarzane są elementy aerodynamiki maszyn AMG. Części te powstają w złożonym procesie i słyną z niezwykłej lekkości oraz sztywności. Czarna tarcza z włókna węglowego kontrastuje ze srebrnymi oznaczeniami, przywodząc na myśl wskaźniki wyścigowych aut.

Do zasilania tego wszechstronnego zegarka służy solidny i precyzyjny, automatyczny mechanizm IWC kaliber 69385, który umożliwia nawet 12-godzinne pomiary czasu. Na deklu z przyciemnianego szafirowego kryształu widnieje logo Mercedes-AMG. Szafirowe szkło po obu stronach ma antyrefleksyjną powłokę. Wodoodporność wynosi 6 barów, a rezerwa chodu – 46 godzin. Zegarek ma pasek z czarnej, tłoczonej skóry cielęcej z kontrastowym szwem i składanym zapięciem.

Czasomierz Pilot’s Watch Chronograph Edition AMG jest dostępny w przedsprzedaży od 21 maja br. na stronie IWC.com, a także w butikach IWC i u autoryzowanych partnerów handlowych. Zegarek kwalifikuje się do rejestracji w programie opieki My IWC i tym samym korzysta z 6-letniego przedłużenia standardowej 2-letniej międzynarodowej gwarancji.

Najnowsze

Wjechał na czerwonym prosto przed motocyklistę

Czy to bezmyślność? Brak obserwacji drogi? Może cwaniactwo? Jakby nie było, znowu ucierpiała niewinna osoba.

Zacznijmy może od obserwacji innych kierowców. Na sygnalizatorze pojawia się sygnał żółty, dojeżdżający do niego kierowca nie reaguje. Faktycznie był bardzo blisko, raczej nie zdążyłby się zatrzymać. Drugi kierujący zrobiłby to bez najmniejszego problemu, ale przecież w Polsce żółte światło oznacza dla wielu „więcej gazu”. Przejechał pod sygnalizatorem już na czerwonym świetle.

Przerażający wypadek na motocyklu. Wystarczył jeden błąd

Może to podkusiło kolejnego kierowcę? Zachęciło do przejechania na „wczesnym czerwonym”? A może w ogóle nie obserwował drogi. Pech chciał, że najszybciej na zielony sygnał zareagował motocyklista, przed którego wspomniany kierowca wyjechał. Doszło do poważnego zderzenia.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Nowe BMW M4 Competition Cabrio – 510 KM mocy i sprint do „setki” w 3,7 sekundy! Wiemy, ile kosztuje ta drogowa bestia!

Nowe BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive to najbardziej ekskluzywny model w nowej generacji samochodów BMW M w segmencie średnim premium. 6-cylindrowy silnik rzędowy o mocy 510 KM, napęd na wszystkie koła M xDrive, charakterystyczne elementy stylistyczne M oraz nowy panelowy miękki dach tworzą sportowy samochód o wysokich osiągach i wyróżniającym się wyglądzie.

Nieograniczony dostęp do światła słonecznego i wiatr we włosach w połączeniu z bezpośrednio słyszalnym brzmieniem silnika sprawia, że BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive powinien zapewnić każdemu fenomenalne wrażenia z jazdy. Czego można chcieć więcej?

BMW M4 Competition Cabrio
BMW M4 Competition Cabrio, fot. materiały prasowe / BMW

BMW M4 Competition – oszałamiające osiągi

Znany dobrze wszystkim z BMW M3 i M4, podwójnie doładowany 6-cylindrowy silnik rzędowy o pojemności 3 litrów generuje 510 KM mocy i 650 Nm momentu obrotowego. Moc silnika przekazywana jest za pośrednictwem 8-stopniowej skrzyni M Steptronic z układem Drivelogic.

Takie osiągi w połączeniu ze zwiększoną trakcją oferowaną przez napęd M xDrive przekładają się na naprawdę oszałamiające przyspieszenie. Nowe BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy, a prędkość 200 km/h osiąga w czasie 13,1 sekundy. Przyspieszenie w średnim zakresie prędkości od 80 do 120 km/h trwa 2,8 sekundy (na 4. biegu) lub 3,7 sekundy (na 5. biegu). Prędkość maksymalna ograniczona jest do 250 km/h, ale w połączeniu z opcjonalnym pakietem M Driver może wzrosnąć do 280 km/h.

BMW M4 Competition Cabrio – najważniejszy jest dach

Nowy miękki dach BMW M4 Competition Cabrio łączy w sobie praktyczne zalety składanego twardego dachu z elegancką estetyką dachu tekstylnego. Wyróżnia się również pod względem masy – jest o około 40% lżejszy niż składany twardy dach w poprzednim modelu. Elektryczny napęd miękkiego dachu umożliwia otwieranie i zamykanie go podczas jazdy za naciśnięciem przycisku. Proces ten trwa zaledwie 18 sekund.

BMW M4 Competition Cabrio
BMW M4 Competition Cabrio, fot. materiały prasowe / BMW

Podczas jazdy z opuszczonym dachem bagażnik może pomieścić 300 l bagażu, co stanowi wzrost o 80 l. Przy zamkniętym dachu adaptacyjna komora miękkiego dachu zwiększa pojemność bagażnika do 385 l.

BMW M4 Competition Cabrio
BMW M4 Competition Cabrio, fot. materiały prasowe / BMW

BMW M4 Competition Cabrio – sportowy i dynamiczny design

Nowe BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive już na pierwszy rzut oka demonstruje swoje przywiązanie do ekskluzywności i charakteru inspirowanego motorsportem. Dynamiczne linie nadwozia z otwartym i zamkniętym dachem dają poczucie sportowej elegancji. Cechy stylistyczne M wynikające z wysokich wymagań funkcjonalnych stawianych samochodom sportowym o wysokiej mocy jednoznacznie wskazują na nieprzeciętne osiągi. Wszystkie linie przodu zbiegają się przy dużych, pionowych, kontrowersyjnych dla niektórych „nerkach” BMW. W połączeniu z dużymi otworami po obu stronach, atrapa chłodnicy zapewnia stały dopływ powietrza chłodzącego do układu napędowego i hamulcowego – nawet przy bardzo dynamicznej jeździe.

BMW M4 Competition Cabrio
BMW M4 Competition Cabrio, fot. materiały prasowe / BMW

Inne charakterystyczne elementy stylistyczne nowego BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive to mocno poszerzone nadkola, boczne wyloty powietrza M w przednich błotnikach oraz wydatne progi, które wraz z elementami przedniego i tylnego zderzaka tworzą czarny pas okalający cały samochód. Czarny dyfuzor tylny obramowuje dwie pary rur wydechowych – znajomy wszystkim entuzjastom akcent M.

BMW M4 Competition Cabrio – napęd M xDrive

Napęd na wszystkie koła M xDrive zastosowany w nowym BMW M4 Competition Cabrio wykorzystuje elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe w skrzyni rozdzielczej, zapewniające w pełni adaptacyjny i płynny rozdział mocy silnika na przednie i tylne koła. Przeniesienie większej części napędu na tył daje wrażenia z jazdy charakterystyczne dla M, poprawiając przy tym trakcję i zwinność. Smarowanie sprzęgła wielopłytkowego zostało zoptymalizowane, aby zapewnić stałą pracę napędu na wszystkie koła nawet podczas agresywnej jazdy na torze. Napęd M xDrive współpracuje z aktywnym mechanizmem różnicowym M na tylnej osi.

W menu kierowca może wybrać domyślne ustawienie 4WD albo tryb 4WD Sport, w którym znaczna część mocy silnika jest kierowana na tylne koła. Jeśli kierowca jest bardzo pewny swoich umiejętności, może też wyłączyć DSC, aktywując jednocześnie tryb 2WD. W tym ustawieniu napęd przekazywany jest wyłącznie na tylne koła bez jakiejkolwiek interwencji systemów kontroli układu jezdnego stabilizujących pojazd.

BMW M4 Competition Cabrio – precyzja i dynamika jazdy

Układ M Servotronic  ma ułatwić precyzyjne pokonywanie zakrętów, a także parkowanie i manewrowanie. Oferowany jest w połączeniu ze wspomaganiem zależnym od prędkości oraz adaptacyjnym przełożeniem przekładni kierowniczej. Nowe BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive wyposażone jest standardowo również w adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami.

BMW M4 Competition Cabrio
BMW M4 Competition Cabrio, fot. materiały prasowe / BMW

Zintegrowany układ hamulcowy montowany w nowym BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive wyjątkowo szybko i precyzyjnie wytwarza wymagane ciśnienie w układzie hamulcowym. Układ oferowany jest zarówno ze standardowymi tarczami pływającymi M, jak i opcjonalnie z tarczami węglowo-ceramicznymi M. Układ opracowany do modeli BMW M oferuje także dwa ustawienia czułości pedału hamulca.

Zakres funkcji systemu kontroli stabilności DSC obejmuje tryb M Dynamic, który za naciśnięciem przycisku dopuszcza większy poślizg kół dający wyjątkowo sportowe wrażenia z jazdy. W przypadku wyboru opcjonalnego układu M Drive Professional kierowca ma do dyspozycji nową funkcję M Traction Control. Ta innowacyjna forma kontroli trakcji umożliwia kierowcy ustawienie indywidualnych progów interwencji w celu ograniczenia poślizgu kół w dziesięciu stopniach.

BMW M4 Competition Cabrio – cena

BMW M4 Competition Cabrio kosztuje co najmniej 480 tysięcy złotych. Produkcja nowego BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive rozpocznie się w lipcu 2021 roku w zakładach BMW w Dingolfing, gdzie z linii montażowej zjeżdżają również inne warianty nowego BMW M4 Coupé, BMW M5, BMW M8 oraz nowe BMW serii 4 Cabrio.

BMW M4 Competition Cabrio
BMW M4 Competition Cabrio, fot. materiały prasowe / BMW

Najnowsze