Rowerzysta wskakuje na maskę auta i robi fikołki. Chciał wymusić odszkodowanie?

Popularyzację kamerek samochodowych zawdzięczamy Rosjanom, którzy często specjalnie wskakiwali pod jadące auta, licząc na sowite odszkodowania. Czy to nimi inspirował się ten rowerzysta?

Według relacji autora nagrania, zatrzymał się przed przejściem dla pieszych, po  którym przejeżdżali rowerzyści. Nagle jeden z nich zsiadł z roweru i zaczął wymachiwać rękami, więc autor włączył kamerkę. Rowerzysta krzyczał, był agresywny, a potem wskoczył na maskę. Ponieważ auto stało, zmienił pozycję, a gdy kierowca zaczął cofać, ześlizgnął się z niej i zrobił pokazowego fikołka. Chyba chciał zainscenizować, że został potrącony przodem jadącego do tyłu auta. Sprawa trafiła na policję.

Bezmyślny rowerzysta, czy nadpobudliwy kierowca?

Nazwijcie nas przesadnie podejrzliwymi, ale jakoś nie wierzymy w wersję zdarzeń autora nagrania. Ma w aucie kamerkę, ale włącza ją dopiero jak coś się zdarzy? Spokojnie przepuścił rowerzystów, nie trąbił na nich, więc to tak rozwścieczyło jednego z nich? Dlaczego jego rower leży kilka centymetrów przed maską?

Agresywny rowerzysta sam się ukarał

Coś musiało się wydarzyć. Może autor nagrania zauważył rowerzystów w ostatniej chwili i hamując z piskiem opon prawie potrącił późniejszego agresora? Gdyby to oni wyjechali mu znienacka pod koła, to z pewnością wspomniałby o tym, wskazując na ich niebezpieczne zachowanie. Coś musiało być na rzeczy. Jakoś nie wierzymy, że rowerzysta zareagował taką agresją bez żadnego powodu.

Najnowsze

Goodc

BMW Motorrad Definition CE 04 – bezemisyjny, miejski skuter, który zmieni przyszłość elektromobilności?

Zasilany elektrycznie BMW Motorrad Concept Definition CE 04 jest konsekwentnie opracowany i dostosowany do codziennych potrzeb i wymagań klienta, zapewniając możliwość bezemisyjnej i wygodnej jazdy po mieście.

Wraz z BMW Motorrad Definition CE 04 koncern BMW Group prezentuje niemal seryjną wersję BMW Motorrad Concept Link. BMW Motorrad Definition CE 04 będący łącznikiem między analogowym i cyfrowym światem użytkownika jest zarówno środkiem transportu, jak i środkiem komunikacji dla osób dojeżdżających do pracy w mieście. Poprzez napęd elektryczny, nowatorską stylistykę oraz innowacyjne rozwiązania w zakresie łączności tworzy nową definicję skutera.

BMW Motorrad Definition CE 04

Zasilany elektrycznie BMW Motorrad Concept Definition CE 04 jest konsekwentnie opracowany i dostosowany do codziennych potrzeb i wymagań klienta. Zgodnie z mottem „Plugged to life” łączy analogowy świat klienta z cyfrowym. Z odpowiednim inteligentnym wyposażeniem kierowcy zapewnia holistyczne, wysoce emocjonalne i nowe doświadczenie mobilności.

Edgar Heinrich, szef działu projektowania BMW Motorrad, wyjaśnił:

Elektromobilność jest centralną siłą napędową BMW Group i stale bazujemy na tej technologii w naszej strategii zrównoważonego rozwoju. Napędy elektryczne są również aktualnym tematem w BMW Motorrad, szczególnie w środowisku miejskim. Od 2013 roku dzięki skuterowi BMW C Evolution jesteśmy pionierem w tej dziedzinie. BMW Motorrad Definition CE 04 jest kontynuacją strategii elektromobilności w aglomeracjach miejskich i stanowi zapowiedź tego, jak może wyglądać współczesny pojazd produkcyjny, dzięki któremu wyniesiemy elektromobilność jednośladem w miastach na nowy poziom, zarówno pod względem technicznym jak i wizualnym.

BMW Motorrad Definition CE 04

Przeczytaj też: Nowe modele BMW R nineT – zmodyfikowane technicznie motocykle o mocy 109 KM

Definiująca segment stylistyka skutera Definition CE 04 wyznacza nową, miejską estetykę. I chociaż w roku 2017 BMW Motorrad Concept Link wydawał się wizją dalekiej przyszłości, w roku 2020 BMW Motorrad Definition CE 04 w niemal niezmienionej postaci prezentuje radykalny projekt Concept Link jako model gotowy do produkcji.

Alexander Buckan, szef działu projektowania BMW Motorrad, powiedział:

Udało nam się przenieść do serii wiele innowacyjnych elementów i szczegółów koncepcji. Warunki techniczne napędu elektrycznego – takie jak płaski akumulator w podwoziu i kompaktowy układ napędowy – pozwoliły nam stworzyć niezwykle charakterystyczną konstrukcję, która definiuje nową, miejską estetykę i wyraźnie odbiega od konwencjonalnego stylu. Projekt, który wychodzi naprzeciw podstawowym potrzebom prostej funkcjonalności, wyraźnej estetyki i cyfrowej rzeczywistości, w której żyją dzisiejsi użytkownicy. Nowa konstrukcja doprowadziła do rewolucji wizualnej i stworzyła wiele nowych motywów stylistycznych. Być może podzieli opinię publiczną, ale na pewno się wyróżni.

BMW Motorrad Definition CE 04 zrywa z wyglądem skuterów, jakie znamy. Ma wydłużony, niski kształt ukośnie wznoszący się ku przodowi, dając sylwetkę, która jest równie nowoczesna, co klarowna. Duże, spokojne powierzchnie o ostro wyznaczonych krawędziach doskonale komponują się z nowoczesnym, miejskim otoczeniem. Płaski akumulator w podwoziu otwiera nowe możliwości, takie jak nowe miejsce na bagaż, które jest podświetlane i można je rozłożyć z boku. Umożliwia to kierowcy łatwy dostęp do kasku i innego sprzętu. Niska pozycja płaskiego akumulatora skutkuje też korzystnym środkiem ciężkości, a tym samym świetnymi właściwościami jezdnymi i dynamiczną jazdą.

BMW Motorrad Definition CE 04

Przeczytaj też: Jak zadbać o motocykl zimą? BMW ma pomysł na idealne ferie zimowe

Klarowne linie, obszerne powierzchnie i charakterystyczna stylistyka podkreślają nowoczesne proporcje motocykla. Efekt ten dodatkowo wzmacnia zastosowanie dwóch kolorów: pod nowoczesnym lakierem metalizowanym w kolorze Mineral White rdzeń pojazdu, jego techniczne serce, tworzy matowa czarna powierzchnia. Rozciąga się ona od przodu po tył, a oprócz opon i świateł przednich obejmuje również zespół napędowy i elementy zawieszenia. BMW Motorrad Definition CE 04 celowo prezentuje rozwiązania techniczne motocykla jako elementy stylistyczne. Dlatego boczne panele nie zakrywają całkowicie bocznej części tyłu motocykla. Zamiast tego rozciągają się po bokach jak skrzydła, odsłaniając jednostkę napędową, żebra chłodzące, boczny wahacz, kolumnę resorującą i pasek zębaty.

Stylistyka świateł jest minimalistyczna i nowoczesna. Dwie diodowe lampy przednie w kształcie litery U wyróżniają się minimalistyczną stylistyką. Ich klarowny układ i smukłe kontury podkreślają nowoczesny i nowatorski wygląd przodu. Lampy tylne zostały zintegrowane z tylnymi panelami bocznymi w postaci dwóch elementów świetlnych w kształcie litery C.

Alexander Buckan dodaje:

Skuter to nie jest „fun bike”, który przy dobrej pogodzie zabiera się na przejażdżkę w górach, ale praktyczny pojazd na co dzień do dojazdów z domu do pracy czy na wieczorne spotkanie z przyjaciółmi – po prostu pojazd na co dzień do miasta. Dlatego poświęciliśmy wiele uwagi projektowi układu napędowego i akumulatora, aby zaspokoić potrzeby faktycznych użytkowników: docelowa grupa odbiorców jeździ w mieście głównie na krótkich dystansach do ok. 12 km dziennie. Komfort na dłuższych trasach jest zatem mniej ważny niż adaptacyjna ergonomia i łatwa dostępność. W ten sposób udało nam się stworzyć „wiszące w powietrzu” siedzenie, które umożliwia wygodne wsiadanie na skuter nawet od tyłu. Oferuje również lepszą ergonomię podczas jazdy w pojedynkę niezależnie od długości nóg i wzrostu.

Zarówno pod względem stylistyki, jak i korzystania z funkcji cyfrowych BMW Motorrad Definition CE 04 zawsze koncentruje się na praktycznych rozwiązaniach przyjaznych dla użytkownika. BMW Motorrad dostrzega ogromny potencjał w interakcji między pojazdem a wyposażeniem kierowcy w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i wrażeń z jazdy. BMW Motorrad Definition CE 04 umożliwia motocykliście łączność z jego środowiskiem za pośrednictwem smartfona. Ekran o przekątnej 10,25 cali jest obecnie największy w segmencie skuterów i pełni rolę interfejsu między cyfrowym i analogowym środowiskiem kierowcy.

Projektanci stworzyli również nowe rozwiązania w zakresie wyposażenia motocyklistów. Julia Lein, szef działu projektowania wyposażenia kierowcy w BMW Motorrad, wyjaśnia:

Zamiast klasycznej odzieży motocyklowej chcieliśmy stworzyć modny wygląd, miejski, a jednocześnie wysoce funkcjonalny. Chcemy tworzyć produkty, w których można zsiąść z motocykla i bez problemu przejść do codziennych spraw. Jednocześnie wyposażenie kierowcy zapewnia ochronę, jakiej oczekuje się od BMW Motorrad, a co więcej, jest częścią komunikacji pojazdu ze światem zewnętrznym.

Centralnym elementem wyposażenia kierowcy opracowanego specjalnie dla BMW Motorrad Definition CE 04 jest luźna ciepła kurtka nadająca się do codziennego użytku. Stylizację dopełniają czarne dżinsy motocyklowe, stylowe buty sportowe i otwarty biały kask. Kurtka w złamanym odcieniu bieli oferuje wysoki komfort dzięki szerokiemu krojowi i wyróżnia się miejskim stylem. Wysoki kołnierz i duży kaptur zapewniają jeszcze bardziej atrakcyjny wygląd. Szczegóły, takie jak rozmieszczenie zamków błyskawicznych czy dyskretny nadruk, podkreślają miejski styl, który pozwala zsiąść ze skutera i udać się do biura, dobrze przy tym wyglądając. Nowoczesny materiał kurtki jest wodoodporny, wytrzymały i przepuszcza powietrze. Elastyczne protektory w kurtce zapewniają bezpieczeństwo oczekiwane od BMW Motorrad.

Innowacyjne funkcje, takie jak elementy świetlne w rękawach i kapturze, zapewniają lepszą widoczność w ruchu drogowym; można je włączać i zmieniać ich kolor za pomocą czujników w rękawie. W wewnętrznej kieszeni kurtki znajduje się indukcyjny panel do ładowania smartfona. Wyposażenie kierowcy jest doskonale zintegrowane z jego stylem życia.

BMW Motorrad Definition CE 04

Zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju BMW Group również BMW Motorrad dąży do konsekwentnie do elektromobilności. Dzięki Concept E firma BMW Motorrad już w 2011 roku pokazała, jak może wyglądać elektromobilność w środowisku miejskim. Następnie powstał pierwszy prototyp BMW C Evolution w Londynie, który został zaprezentowany podczas Letnich Igrzysk Olimpijskich w 2012 roku. BMW Motorrad jest pierwszym w historii producentem w segmencie premium, który w 2014 roku wprowadził na rynek seryjnie produkowany pojazd C Evolution, umożliwiający codzienne dojazdy do pracy jednośladem z napędem czysto elektrycznym. Ale to był dopiero początek. W kolejnym modelu konstruktorzy i projektanci otrzymali wolną rękę. W rezultacie powstała zupełnie nowa konstrukcja i kultowy design. Dzięki BMW Motorrad Concept Link marka pokazała już, jak może wyglądać przyszłość bezemisyjnej miejskiej mobilności jednośladem. BMW Motorrad Definition CE 04 kontynuuje strategię elektromobilności BMW Motorrad w aglomeracjach miejskich, dając tym samym konkretną zapowiedź tego, jak może wyglądać współczesny pojazd produkcyjny.

Najnowsze

Goodc

Kinetik – bułgarski start-up, budujący pojazdy elektryczne

Kinetik to mała grupa inżynierów, która od podstaw buduje pojazdy elektryczne. Na swoim koncie mają już prototyp elektrycznego samochodu sportowego i gokarta, którego produkcja ruszy na wiosnę 2021 roku.

Bułgarski start-up Kinetik istnieje od 2016 roku, a celem jego powstania było stworzenie elektrycznego samochodu sportowego do jazdy po torze. W pełni działający 07 Prototype zaprezentowano na Forum Innowacji Johna Atanasoffa pod koniec 2019 roku.

Bazą pojazdu 07 Prototype jest Lotus 7, jednak 91 % elementów powstało od nowa, a samo nadwozie pochodzi z największej drukarki 3D na Bałkanach. Waga samochodu to 648 kg. Silnik 07 Prototype oferuje 650KM (681 Nm), przyspieszenie do 100 km/h w czasie 4,8 sekundy i maksymalną prędkość 193 km/h. 

Kinetik stawia na jakość i indywidualność, dlatego wiele elementów tego pojazdu można konfigurować według własnych upodobań. Producent korzysta z własnych akumulatorów, a przy budowie opiera się na innowacyjnych pomysłach własnych inżynierów.

Na szerszą skalę, od wiosny 2021 roku, Kinetik zaoferuje w sprzedaży swojego elektrycznego eGo Karta w cenie 11900 euro. Jego nadwozie także pochodzi z drukarki 3D i stylem nawiązuje do większego brata 07 Prototype. Pojazd waży 97 kg.

Nowy eGo Kart rozpędza się maksymalnie do 96 km/h, a napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 20 kW (90 Nm). Prędkość 90 km/h można już uzyskać po 3,9 sekundy! Pełny akumulator pozwala na przejechanie 11 kilometrów, ale producent obiecuje 10-minutowe jego ładowanie.

Więcej na: https://kinetikautomotive.com

Najnowsze

Goodc

Mick Schumacher jest gotowy na debiut w F1

Tak twierdzi... on sam.

Mick Schumacher, syn legendarnego Michaela Schumachera, już kolejny sezon ściga się w Formule 2 z zespołem Prema Racing, uczestnicząc w programie Akademii Kierowców Ferrari. Jego celem jest oczywiście awans do Formuły 1.

Jeszcze parę miesięcy temu Ferrari chwaliło postęp, jaki Schumacher poczynił w tym roku w Formule 2, ale twierdziło, że musi zobaczyć więcej od młodzieńca, zanim będzie można rozważyć przeniesienie go do F1.

Gdy padły te słowa, Mick Schumacher był czwarty w klasyfikacji generalnej F2. Obecnie, na dwa wyścig przed finałową rywalizacją, jest liderem tabeli.

Przeczytaj też: Mick Schumacher w F1? Ferrari nie mówi nie, ale…

Powszechnie uważa się, że Mick Schumacher ma największe szanse na debiut w Formule 1 spośród wszystkich juniorów Ferrari. Również sam Mick uważa, że jest gotowy na debiut w F1. W rozmowie z niemieckim serwisem t-online powiedział:

Zdecydowanie czuję się gotowy na Formułę 1. W ostatnich latach robiłem wszystko, aby rozwijać się jako kierowca i jestem zadowolony z osiągniętego progresu.

Pragnienie zostania kiedyś kierowcą Formuły 1 jest głęboko we mnie zakorzenione. Cała reszta zeszła na drugi plan.

Gdzie miałby trafić młody kierowca Ferrari, skoro w Ferrari oba fotele są zajęte przez Charlesa Leclerca i Carlosa Sainza? Na mocy porozumienia z Ferrari, Schumacher miałby trafić do Haasa. Gunther Steiner, szef Haas F1 Team, choć oficjalnie nie potwierdził angażu Schumachera, przyznał niedawno, że posiadanie w zespole przedstawiciela tego nazwiska byłoby zaszczytem.

Przeczytaj też: Mick Schumacher zasiądzie za kierownicą legendarnego bolidu Ferrari

Najnowsze

Goodc

Ujawniono prowizoryczny kalendarz Formuły 1 na sezon 2021!

Gdzie będą ścigać się najlepsi kierowcy świata?

Formuła 1 ujawniła prowizoryczny kalendarz wyścigów na sezon 2021. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w przyszłym sezonie czeka nas aż 23 Grand Prix!

Sezon rozpocznie się w Australii w połowie marca, a zakończy w Abu Zabi na początku grudnia i obejmie pierwszy w historii wyścig Formuły 1 w Arabii Saudyjskiej. Z kolei wyścig, na który wielu czekało, inauguracyjne zawody w Wietnamie, został wykreślony z kalendarza na sezon 2021. Wszystko z powodu aresztowania przewodniczącego Komitetu Ludowego Hanoi – Nguyena Duca Chunga. Oskarżenia o korupcję nie mają jednak związku z jego pracą przy organizacji wyścigu F1.

Ujawniono prowizoryczny kalendarz Formuły 1 na sezon 2021!

Przeczytaj też: GP Arabii Saudyjskiej a promocja równości w F1, czyli co z prawami kobiet?

(Jeszcze) szef F1, Chase Carey, powiedział:

Z przyjemnością ogłaszamy prowizoryczny kalendarz Formuły 1 2021 po obszernych rozmowach z naszymi promotorami, zespołami i FIA .

Planujemy na sezon 2021 zawody z udziałem kibiców, które zapewnią wrażenia zbliżone do normalnych i oczekujemy, że nasze umowy będą honorowane. Udowodniliśmy, że możemy bezpiecznie podróżować i organizować wyścigi, a promotorzy coraz bardziej dostrzegają potrzebę pójścia naprzód i uporania się z wirusem.

W rzeczywistości wielu gospodarzy chce wykorzystać nasze wydarzenia, jako platformę do pokazania światu, że idą do przodu. Cieszymy się, że Arabia Saudyjska znalazła się w harmonogramie i nie możemy doczekać się powrotu do miejsc, w których mieliśmy nadzieję ścigać się w 2020 roku.

Chcemy podziękować wszystkim naszym promotorom i partnerom za ich nieustanny entuzjazm i współpracę i czekamy na zapewnienie fanom ekscytującego sezonu na torach.

Przeczytaj też: Stefano Domenicali nowym szefem Formuły 1

Prowizoryczny kalendarz Formuły 1 na sezon 2021:

GP Australii – 21 marca
GP Bahrajnu – 28 marca
GP Chin – 11 kwietnia
TBC – 25 kwietnia
GP Hiszpanii – 9 maja
GP Monaco – 23 maja
GP Azerbejdżanu – 6 czerwca
GP Kanady – 13 czerwca
GP Francji – 27 czerwca
GP Austrii – 4 lipca
GP Wielkiej Brytanii – 18 lipca
GP Węgier – 1 sierpnia
GP Belgii – 29 sierpnia
GP Holandii – 5 września
GP Włoch – 12 września
GP Rosji – 26 września
GP Singapuru – 3 października
GP Japonii – 10 października
GP Stanów Zjednoczonych – 24 października
GP Meksyku – 31 października 
GP Brazylii – 4 listopada
GP Arabii Saudyjskiej – 28 listopada
GP Abu Zabi – 5 grudnia

Najnowsze