Rosyjski zespół G-Drive wycofuje się ze startów w WEC i ELMS

Rosyjski zespół G-Drive Racing wycofuje się ze startów w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA oraz European Le Mans Series.

Rosyjski zespół G-Drive Racing w nadchodzącym sezonie nie będzie rywalizował w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA oraz European Le Mans Series. O decyzji ekipy poinformował szef zespołu, Roman Rusinov, który nie zgadza się z sankcjami nałożonymi przez FIA na rosyjskie zespoły i kierowców. Warto wspomnieć, że zespół G-Drive Racing jest wspierany przez sieć stacji benzynowych, w których udział ma rosyjski koncern Gazprom.

Rosyjski zespół G-Drive wycofuje się ze startów w WEC i ELMS
Rosyjski zespół G-Drive wycofuje się ze startów w WEC i ELMS, fot. materiały prasowe / G-Drive Racing

Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) podjęła decyzję, że kierowcy i piloci z Rosji oraz Białorusi będą mogli występować na arenie międzynarodowej, ale będą ścigać się pod neutralną flagą (flagą FIA) i „z zastrzeżeniem szczególnego zobowiązania i trzymania się zasad pokoju oraz neutralności politycznej FIA”. To oznacza, że podczas zawodów nie będą mogły być prezentowane symbole narodowe obu wspomnianych państw, w tym flagi czy kolory. Zakaz dotyczy wyposażenia, ubioru czy malowania samochodu zawodników. Nie będą też grane hymny Rosji i Białorusi.

Roman Rusinov, szef zespołu G-Drive Racing, nie zgadza się z sankcjami nałożonymi przez FIA na rosyjskie zespoły i kierowców i podjął decyzję, że ekipa w nadchodzącym sezonie nie będzie rywalizować w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA oraz European Le Mans Series:

Jako kierowca G-Drive Racing nie zgadzam się na dyskryminujące zasady określone przez FIA. Celem każdego sportowca jest usłyszeć na podium hymn swojego kraju. Przez ostatnie dziesięć lat nasz zespół osiągnął to wielokrotnie – podnosiliśmy rosyjską flagę, słuchaliśmy i śpiewaliśmy hymn. Z uwagi na moich fanów, zespołowych kolegów i honor sportowy, nie podpiszę tego dokumentu. Wolę w ogóle się nie ścigać.

Zespół G-Drive zawsze był międzynarodowy – kierowcy, mechanicy i inżynierowie pochodzą z wielu krajów. Gdybyśmy wymagali od każdego wyrzeknięcia się swojej flagi, doświadczenia i imienia, takie prawdziwe sportowe braterstwo i zwycięstwa nie miałyby miejsca. Szkoda, że oni również nie będą mogli rywalizować.

Mam szczerą nadzieję, że będziemy mogli powrócić do ścigania na arenie międzynarodowej, gdy nastąpi powrót ducha sportowego i równego traktowania wszystkich uczestników.

Zespół G-Drive Racing miał wystawić jeden prototyp LMP2 w WEC i dwa w ELMS. W jego barwach w European Le Mans Series miała ścigać się niemiecka zawodniczka, Sophia Flörsch.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze