Rosberg w Mercedesie
Następny kierowca został przypisany! Wiemy już napewno, w jakim teamie będzie jeździł od przyszłego sezonu Nico Rosberg.
| Nico Rosberg |
![]() |
|
fot. Williams
|
Jak ogłosił dzisiaj Mercedes-Benz Motorsport Nico Rosberg podpisał umowę z zespołem kierowanym przez Rossa Brawna. O nabyciu udziałów Brawn GP przez Mercedesa pisałyśmy kilka dni temu.
Można powiedzieć, że 24-letni dziś niemiecki kierowca zaczynał swoją karierę zawodniczą od współpracy z Mercedesem i teraz do niego wraca. Już w wieku 12 lat brał udział w programie wspierania młodych talentów prowadzonym przez zespół MBM (Mercedes-Benz McLaren). Jak wielu innych kierowców w drodze do F1 przeszedł kolejne etapy od Formuły A, gdzie zdobył 2. miejsce w mistrzostwach Europy w roku 2000, poprzez Formula BMW, której został mistrzem dwa lata później. W nagrodę w wieku 17 lat Nico testował bolid F1 i jest namłodszym jak dotąd zawodnikiem, który miał taką możliwość. Następne etapy w karierze Rosberga to Formula 3 Euro Series i GP2. W tej drugiej zdobył tytuł mistrzowski w 2005 roku.
W Formule 1 niemiecki kierowca zadebiutował w wyścigu o GP Bahrajnu w sezonie 2006 w zespole Williamsa, z którym związany był przez ostatnie trzy sezony. Jego najlepszy wynik to 2. miejsce w GP Singapuru w 2008 roku. Sezon 2009 był najlepszy jak do tej pory – Nico w klasyfikacji generalnej zajął 7. miejsce.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?

Zostaw komentarz: