
Robert Kubica zdradził plany na sezon 2022. Polak będzie ścigał się dla ekipy Prema ORLEN Team
W sezonie 2022 Robert Kubica po raz kolejny pojedzie w World Endurance Championship, czyli Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Polski kierowca będzie reprezentował barwy zespołu Prema ORLEN Team.
W World Endurance Championship w 2022 roku Robert Kubica pojedzie w sześciu wyścigach na trzech kontynentach – w tym między innymi w legendarnym 24-godzinnym Le Mans na Circuit de la Sarthe czy rozgrywanej na dystansie 1000 mil rywalizacji w amerykańskim Sebring. Obok Kubicy zespół Prema ORLEN Team reprezentować będą Szwajcar Louis Delétraz i Włoch Lorenzo Colombo.
Bardzo cieszę się z faktu, że mogę dołączyć do Prema ORLEN Team. Ścigałem się już z nimi w Formule 3 Euro Series 2003. Mimo tego, że w poprzednim sezonie rywalizowałem w Bahrajnie czy w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, to traktuję to jako nowe wyzwanie dla mnie i całego zespołu. Cieszę się, że będę startować razem z Louisem, którego dobrze znam i z Lorenzo. Nie mogę się już tego doczekać. Na pewno będzie to wymagało ode mnie dużo pracy i poświęcenia.

Prema, która zadebiutuje w wyścigach długodystansowych, może się pochwalić wybitnymi sukcesami w najważniejszych juniorskich seriach samochodów jednomiejscowych. W dwóch ostatnich sezonach zdobywał mistrzostwo Formuły 2 zarówno wśród kierowców, jak i zespołów.
Dla Roberta Kubicy dołączenie do Prema ORLEN Team będzie mile widzianym powrotem. Polak ścigał się barwach włoskiego zespołu w swoim pierwszym sezonie w Formule 3 Euro Series. Najpierw z powodu kontuzji opuścił trzy rundy, ale później – w debiucie na ulicznym torze Norisring w Norymberdze – odniósł sensacyjne zwycięstwo.
Robert Kubica ma za sobą świetny debiutancki sezon w wyścigach długodystansowych. W październiku, wraz z kolegami z zespołu ORLEN Team WRT, triumfował w European Le Mans Series. Mistrzostwo Europy okrasił trzema zwycięskimi rundami. W październiku wystartował w dwóch rundach sezonu FIA WEC w Bahrajnie w barwach High Class Racing. Dzięki jego świetnej postawie duński zespół dwukrotnie stanął na najniższym stopniu podium w klasie ProAm. Wcześniej polski kierowca z dobrej strony pokazał się w dwóch wyścigach Formuły 1 na torach Monza i Zandvoort.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: