
Renault Scenic Vision – nietypowa hybryda. Renault stawia na nową technologię
Renault Scenic, jakie znaliśmy do tej pory, przeszło do historii. Francuski producent zaprezentował jego następcę, któremu bliżej jest do SUV-a niż do vana. To nietypowa hybryda łącząca silnik elektryczny z silnikiem wodorowym.
Segment vanów na naszych oczach przechodzi do historii. Jakiś czas temu Renault ogłosiło, że kończy produkcję modeli Scenic i Grand Scenic. I choć wydawało się, że to ostateczny koniec Scenica to okazuje się, że francuski producent nie zamierza z niego całkowicie rezygnować.

Renault Scenic Vision – hybryda z technologią H2-Tech
Renault Scenic Vision to koncepcyjny model będący nietypową hybrydą, łączącą silnik elektryczny z silnikiem wodorowym.
Technologia H2-Tech ma na celu skrócenie przestojów związanych z ładowaniem. Układ napędowy składa się z:
- zamontowanego z przodu silnika elektrycznego o mocy 218 KM
- wodorowych ogniw paliwowych zwiększających moc o 22 KM
- akumulatora o mocy 40 kWh
Ta hybrydowa konfiguracja ma umożliwić samochodowi użycie dwukrotnie lżejszego akumulatora przy tym samym zasięgu. Po 2030 roku, kiedy sieć stacji wodorowych rozszerzy się, Renault spodziewa się zasięgu do 800 kilometrów przy czasie uzupełniania wodoru wynoszącym około pięciu minut.
Renault Scenic Vision – design
Koncepcyjny Scenic odcina się od swoich korzeni i mocno wchodzi w segment SUV-ów. Auto przyjmuje najnowszy język projektowy francuskiego producenta, wyróżniając się mocno rzeźbionym nadwoziem z futurystycznymi detalami. Z przodu da się zauważyć cienkie reflektory LED z dodatkowymi jednostkami LED umieszczonymi niżej. Z tyłu uwagę zwracają światła LED w kształcie bumerangu.
Renault Scenic Vision ma 4490 mm długości, 1900 mm szerokości i 1590 mm wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2835 mm. Według francuskiego producenta waga tego modelu to 1700 kg.

Wnętrze samochodu jest mocno futurystyczne. Uwagę zwraca wiele ekranów, przesuwne siedzenia i fantazyjne oświetlenie. Jak zapewnia francuski producent, system rozpoznawania twarzy automatycznie otwiera drzwi i dostosowuje ustawienia pojazdu do profilu kierowcy, a każde siedzenie jest wyposażone w mikrofony i głośniki zapewniające osobisty dźwięk i optymalną komunikację między pasażerami. Na pokładzie znalazł się również trener jazdy, który uczy kierowcę lepiej jeździć i dba o jego zdrowie.

Renault Scenic Vision powstało z materiałów, z których aż 70% pochodzi z recyklingu, a 95% ma nadawać się do ponownego przetworzenia. Wewnątrz auta nie znajdziemy skóry, a tapicerka jest wykonana z poliestru z recyklingu o niskiej zawartości węgla, a 30% plastiku pochodzi z biosurowców.

Renault Scenic Vision – premiera
Według głównego projektanta, Renault Scenic Vision w 90% jest gotowe do produkcji. Samochód produkcyjny zapowiedziano na 2024 rok i zostanie zbudowany na platformie CMF-EV.
Najnowsze
-
Ruszają przetargi na nowe odcinki drogi S10. Będą miały ponad 113 km!
Komunikaty na temat nowych fragmentów dróg ekspresowych, zwykle informują o odcinkach mających kilkanaście, czasami kilkadziesiąt kilometrów. Bywają i takie, gdzie mowa o ledwie kilku kilometrach. Najnowszy komunikat GDDKiA mówi jednak o odcinkach o długości ponad 100 km. -
Przycisk LIM to sposób kierowców na policję. „Panie władzo, co złego to nie ja”
-
Jest przełom w sprawie Izery. Wiemy gdzie i kiedy powstanie fabryka
-
Już dzisiaj otwarcie nowego fragmentu Zakopianki. Nie jest długi, ale za to ważny
-
Limity tankowania na stacjach paliw. Daniel Obajtek czeka na przeprosiny
Zostaw komentarz: