Renault Rafale – ile kosztuje w Polsce? Niemało
Francuska marka postanawia powalczyć w segmencie D, wystawiając do walki nowe Renault Rafale. Ten SUV o stylistyce coupe dostał teraz polski cennik. Ile kosztuje nowe Renault Rafale w Polsce?
Renault chce ugryźć sporą ilość tortu w segmencie kompaktowych SUVów. Francuska marka niedawno zapowiedziała nowego gracza w mniejszym segmencie C – Renault Symbioz, a teraz do polskich salonów wjeżdża już SUV w stylu coupe – Rafale.
Nowe Renault Rafale ma długość 4,71 m, szerokość 1,86 m oraz wysokość 1,61 m. Nowego SUVa zbudowano na platformie CMF-C/D, dzięki czemu miejsca dla pasażerów w drugim rzędzie jest dużo i pomimo sylwetki typu coupe, przestrzeń nad głową z tyłu (odległość od siedziska do dachu) wynosi 880 mm. Całość uzupełnia pojemny, 630-litrowy bagażnik. Auto ma rywalizować z m.in. z Peugeotem 408 i Citroenem C5 X.
Renault Rafale to pierwszy model tej marki, opracowany w jej nowym języku stylistycznym. Jego twórcą jest Gilles Vidal – nowy szef designu Renault, który wcześniej pracował dla Peugeota. Naleciałości auta z „lwem” ewidentnie widać w przedniej części Rafale. Kształt lamp, osłony chłodnicy, a nawet bocznych świateł dziennych już gdzieś widzieliśmy.
Renault Rafale – jaki silnik?
Na razie do oferty trafi wersja z jednym silnikiem E-Tech full hybrid o łącznej mocy 200 KM i wielotrybową automatyczną skrzynię biegów. Zasięg to nawet 1100 km.
- 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 l z turbodoładowaniem, o mocy 130 KM (96 kW) i momencie obrotowym 205 Nm.
- główny silnik elektryczny o mocy 50 kW (70 KM) i momencie obrotowym 205 Nm do jazdy w trybie elektrycznym.
- akumulator o pojemności 2 kWh ładuje się automatycznie podczas zwalniania i hamowania.
Pod koniec roku pojawi się Renault Rafale E-Tech 4×4 300 o mocy 300 KM, zapewniającą jeszcze większą przyjemność z jazdy. Mocniejszy wariant będzie posiadał dwa silniki elektryczne (po jedną na oś).
Renault Rafale – ceny w Polsce
Obecnie w polskim cenniku Rafale pojawiły się dwie odmiany – techno oraz esprit Alpine. Wersja techno startuje od 192 900 zł, a z napędem 4Control advanced od 199 900 zł. Na szczycie cennika stoi a odmiana esprit Alpine, którą wyceniono na 210 900 zł.
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
Zostaw komentarz: