Renault Austral – hybrydowy SUV nowej ery

Wypuszczony w 2022 roku Renault Megane E Tech był zapowiedzią wielkich zmian. Należał on jednak do segmentu samochodów w pełni elektrycznych. Jeśli natomiast chodzi o hybrydowe SUV-y Renault, Austral jest początkiem nowej ery w portfolio francuskiej marki, zastępując wysłużonego Kadjara. Już sam wygląd nie pozwala przejść obok niego obojętnie, a to jedynie początek, który zwiastuje więcej ekscytujących rzeczy dla klientów nowego modelu znad Sekwany.

Renault Austral i pierwsze wrażenia

Zacząć trzeba oczywiście od wyżej wspomnianego wyglądu. Mimo że Nowe Renault Austral prezentuje się na pierwszy rzut oka dość masywnie, to jego atletyczna sylwetka nie przytłacza, oferując stylowy design ze sporą liczbą estetycznych detali takich jak wyrazisty przedni pas czy gustowne przetłoczenia na masce.

Najbardziej okazale wygląda oczywiście najwyższa wersja Iconic Esprit Alpine, której bezpośrednią inspiracją było sportowe auto Renault Alpine A110. Jest to zauważalne chociażby wtedy, gdy spojrzy się na nadwozie okraszone szarym satynowym lakierem i czarne połyskujące dodatki, takie jak 20-calowe felgi, dach, listwy oraz przyciemnione logo na froncie.

Renault Austral i to co najważniejsze, czyli wnętrze

Wsiadając za kierownicę Australa, przed naszymi oczami staje nowoczesny kokpit. Deska rozdzielcza jest w pełni cyfrowa – składa się na nią frontowy zestaw zegarów, a także wyświetlacz Head-Up. Ponadto po prawej stronie od kierowcy zamontowano ekran wyposażony m.in. w system multimedialny openR link czy zespół zegarów i wskaźników z kolorowym 12,3-calowym ekranem TFT.

Trzeba również dodać, że ergonomia kabiny stoi na bardzo wysokim poziomie – mimo że wszystkie najważniejsze elementy znajdują się w zasięgu ręki, kierowca czy pasażerowie nie mogą narzekać na brak swobody.

Co znajduje się pod maską Nowego Renault Austral?

Nowe Renault Austral zostało wyposażone w turbodoładowany silnik benzynowy 1.3 TCe oraz mild hybrid, czyli tzw. miękką hybrydę, która zapewnia wspomaganie rozrusznikiem-alternatorem i małym litowo-jonowym akumulatorem trakcyjnym 12V. Rozwiązanie to jest dostępne w dwóch wersjach – mild hybrid 140 (140 KM i 260 Nm) z manualną skrzynią biegów (opcja ta dotyczy jedynie modeli Equilibre i Techno) oraz mild hybrid 160 (158 KM i 270 Nm) ze skrzynią automatyczną.

Co natomiast w kwestii spalania nowego SUV-a Renault? Według danych producenta zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP (l/100 km) nie powinno przekroczyć wartości 6,5.

Renault Austral – konfigurator i dostępne wersje

Renault Austral dostępny jest w 5 wersjach nadwozia – podstawowej Equilibre, Techno, Techno Esprit Alpine, Iconic i wcześniej wspomnianej, najwyższej, Iconic Esprit Alpine – które można skonfigurować wedle swoich indywidualnych preferencji. Warto zaznaczyć, że nawet w najtańszym modelu Renault Austral Equilibre, dostępnym od 134 900 zł, znalazły się, takie funkcje jak:

  • system kontroli bezpiecznej odległości,
  • system awaryjnego utrzymywania pasa ruchu,
  • tylne czujniki parkowania,
  • system kontroli bezpiecznej odległości,
  • system kontroli zmęczenia kierowcy,
  • system rozpoznawania znaków drogowych.

A trzeba dodać, że to tylko wybrane elementy wyposażenia standardowego w podstawowej wersji Equilibre! Wyższe modele, chociażby przywoływany wcześniej Iconic Esprit Alpine, którego ceny zaczynają się od 180 900 zł, ma do zaoferowanie jeszcze więcej. Są to przykładowo:

  • inteligentny aktywny regulator prędkości,
  • fotele przednie z wieloma funkcjami (np. elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego czy podgrzewaniem).

Możliwości spersonalizowania Nowego Renault Austral są bardzo duże – dla najbardziej wymagających klientów czeka ponadto ekskluzywne wyposażenie opcjonalne, takie jak np. pakiet Harman Kardon czy nadwozie dwukolorowe. Więcej informacji na ten temat, a także wszystkie dane techniczne czy dostępne wersje Nowego Renault Austral znaleźć można na oficjalnej stronie francuskiego koncernu.

Renault Austral – godny następca Kadjara

Pojawiając się na rynku w 2015 roku, Kadjar zyskał wielu fanów. C-SUV-y, czyli kompaktowe auta sportowo-rekreacyjne, to jednak jeden z najdynamiczniej rozwijających się segmentów, który nie lubi stagnacji. Decyzja o stworzeniu nowego modelu, jest więc jak najbardziej uzasadniona. Renault Austral to bardzo udany model z wieloma nowoczesnymi dodatkami (np. funkcją rozpoznawania znaków drogowych, regulacją elektryczną foteli czy światłami przednimi Full LED Adaptive Vision), który oddziela grubą kreską przeszłość, rzucając równocześnie nie lada wyzwanie konkurencji.

Jeśli jesteś zainteresowany nowym modelem hybrydowego SUV-a Renault, nie zwlekaj! Wystarczy, że skontaktujesz się z obsługą klienta – możesz zrobić to za pomocą formularza, infolinii lub czatu. Dowiedz się więcej o Renault Austral i umów na jazdę próbną. Może właśnie ten model skradnie Twoje serce?

Artykuł sponsorowany

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze