Relacja Idalii Czarnockiej z Pucharu Rotax

Pierwsze wyścigi Rotax Max Challenge Polska odbyły się 7 i 8 maja na torze w Lublinie. Zapraszamy do przeczytania relacji Idalii Czarnockiej.  

Sezon 2011 nie zaczął się dla mnie zbyt dobrze. Z powodów zdrowotnych musiałam wycofać się z Pucharu Wiosny, który był wyścigiem towarzyskim, rozgrywanym w połowie kwietnia. Jest mi przykro, że nie udało mi się w nim wystartować, ponieważ byłaby to świetna rozgrzewka przed właściwymi zawodami. Pierwsze wyścigi Rotax Max Challenge Polska odbyły się 7 i 8 maja na torze w Lublinie.

Rotax Max Challenge Polska odbyły się 7 i 8 maja na torze w Lublinie.
fot. Ł. Iwaniak

Tradycyjnie zaczęliśmy nasz wyścigowy weekend od piątkowych treningów. Już pierwszego dnia mieliśmy drobne problemy z silnikiem, a wraz z kolejnymi treningami silnik coraz mniej chciał współpracować. Po przeanalizowaniu wykresów z pracy silnika okazało się, że mój silnik na wyjściu na prostą startową ma prędkość o ok. 10km/h mniejszą od  mojego teamowego kolegi. Nie mogliśmy wtedy nic na to poradzić, więc musiałam jakoś sobie dawać radę – co oczywiście było trudne do zrobienia, ponieważ wszyscy byli ode mnie szybsi na prostej.

Idalia Czarnocka z innymi zwodnikami Rotax Max Challenge.
fot. Ł. Iwaniak

Podczas pierwszej rundy, która odbyła się w sobotę, pogoda nie była zbyt łaskawa. Ponieważ mieliśmy problemy z silnikiem przed czasówką, ledwo na nią zdążyłam – przejechałam jedynie 4 okrążenia pomiarowe, uzyskując 9 czas. Gdyby nie ta „wpadka” zapewne udałoby mi się zająć lepszą pozycję startową. Przedfinał przebiegł dość spokojnie, a ja dojechałam na tej samej pozycji, z której startowałam. W finale miałam trochę mniej szczęscia – po całkiem niezłym starcie na jednym z zakrętów zawodnik przede mną zahaczył o trawę i dostałam potężną ilością błota w szybę. Ponieważ przetarcie szyby ręką nie pomogło, w pierwszy zakręt po prostej startowej wjechałam „na czuja” i, o dziwo, trafiłam. Niestety, drugiego zakrętu już nie zauważyłam i obróciłam się. Ostatecznie ukończyłam bieg na 12 miejscu.

Rotax Max Challenge Polska to trudne zawody kartingowe.
fot. Ł.Iwaniak

Podczas drugiej, niedzielnej rundy pogoda zmieniła się diametralnie i wszystkie wyścigi odbyły się na suchej nawierzchni. W treningu kwalifikacyjnym z powodu dalszych problemów z silnikiem, zajęłam odległe, 10 miejsce. Po dobrym starcie w przedfinale i przy odrobinie szczęścia ukończyłam pierwszy bieg na szóstym miejscu. W finale po starcie udało mi się przebić o jedną pozycję do przodu. Niestety, po kilku okrążeniach, goniąc zawodnika jadącego przede mną, popełniłam błąd na hamowaniu i straciłam dwie pozycje. Oglądając film z kamery umieszczonej na moim gokarcie (który mam nadzieję, niebawem zamieszczę w internecie) wyraźnie widać, że najwięcej traciłam na prostej startowej – silnik bardzo rzadko „wchodził” na wyższe obroty. W związku z tym, że finał miał 25 okrążeń, a mój silnik na tym wyścigu nie należał do tych szybszych, straciłam kilka pozycji i dojechałam jako 11.

Idalia Czarnocka na pierwszym planie.
fot. Ł. Iwaniak

Nie byłam zbyt zadowolona z przebiegu obu tych rund, jednak było to spodowane czymś, na co nie miałam wpływu jako zawodnik. Następna runda, jaka mnie czekała to Puchar Moraw na austriackim torze A1 Speedworld.

Najnowsze

David Beckham jako plecaczek?

Nie od dziś wiadomo, że jeden z najsławniejszych piłkarzy David Beckham jest miłośnikiem motocykli. Ten 35 - letni zawodnik miał okazję nie tak dawno jeździć, jako „plecaczek"! Za kierownicą motocykla siedziała kobieta - Sofia Vergara.

Nieskrywana radość z jazdy :).
fot.blogspot

A wszystko za sprawą kręcenia reklamy dla producenta napojów Pepsi. Premiera najnowszej reklamy z udziałem sportowca jeżdżącego na motocyklu już wkrótce. Patrząc na uśmiech piłkarza ciężko stwierdzić, z czego był bardziej zadowolony z przejażdżki motocyklem czy współpracy z piękną kolumbijską aktorką. Ocenę pozostawiamy Wam.

fot. blogspot

Jedno jest pewne David jest zapalonym motocyklistą w jego garażu znajdziemy jedne z najdroższych jednośladów na świecie m.in. Ducati Desmosedici, które kosztuje blisko 180 tys. zł, a także Hellcat Combat z limitowanej serii, napędzany silnikiem o mocy 149KM. Za to cacko sportowiec zapłacił „jedyne” 240 tys. zł. Ale kto inny potrafi tak podkręcać piłkę jak Becks?

Najnowsze

100 000 motocyklistów strajkowało we Francji

Pamiętacie jak dwa tygodnie temu informowaliśmy Was o akcji protestacyjnej francuskich motocyklistów? Teraz mamy dla Was relacje - działo się!

fot. blogspot

Według najnowszych doniesień 100 000 jednośladów za sprawą Stowarzyszenia Europejskich Motocyklistów wyruszyło na drogi największych miast nad Sekwaną. W sobotę w ramach manifestacji kierowcy zablokowali skrzyżowania wielu ulic. Pikieta była wyrazem sprzeciwu nowelizacji przepisów, które w dużej mierze uderzą w osoby poruszające się jednośladami. Wśród zmian, jakie wprowadził Claude Guént – Minister Spraw Wewnętrznych są m.in.:

– obowiązek użytkowania żółtych kamizelek odblaskowych podczas jazdy

– nakaz wymiany tablic rejestracyjnych na większe

– usunięcie znaków ostrzegawczych z dróg o radarach prędkości

– zakaz korzystania z antyradarów oraz innych urządzeń ostrzegających o pomiarach prędkości w tym m.in. GPSów

– nakaz przebycia dodatkowego treningu, jeśli kierowca nie użytkował motocykla przez okres 5 lat

– zakaz współdzielenia pasa ruchu z innymi użytkownikami drogi

 

Zapraszamy do obejrzenia filmu z akcji protestacyjnej:

 

Najnowsze

Vincent Cassel i Lancia Ypsilon

„Masz prawo do luksusu"- to hasło nowej kampanii reklamowej Lancii Ypsilon, której twarzą został nie kto inny niż Vincent Cassel.

Nowa Lancia Ypsilon, to według producenta połączenie technologii z ekologiczną mocą. Model ten po raz pierwszy oferowany jest również w wersji pięciodrzwiowej.

Zmieniając nieustannie ton głosu i akcenty, Cassel zadaje sobie pytania między innymi: „Czym jest luksus?
fot. Fiat

Kampania reklamowa prowadzona w telewizji, prasie, na nośnikach zewnętrznych, w radio i w Internecie, realizuje agencja Armando Testa. Według Lancii nowoczesny luksus jest wolny od przesady i jest synonimem charakteru, i oryginalności, co ma podkreślać  hasło reklamowe.

„Inny” Cassel, grający bardziej refleksyjną część samego siebie, rozumie natomiast, czym obecnie jest prawdziwy luksus: – To luksus wreszcie wolny od przesady, rezygnujący z tego, co niepotrzebne, ukryty w zwykłych rzeczach, które z tego właśnie powodu są tym cenniejsze.
fot. Fiat

Bohaterem kampanii wprowadzającej model Ypsilon na rynek jest Vincent Cassel, aktor o mocnej osobowości, który w spocie reklamowym wygłasza monolog przypominający sztukę teatralną. Film został nakręcony w Paryżu przez wytwórnię „The Family” we współpracy z firmą „Caviar” w reżyserii Romain Gavrasa i Kim Chapiron.

Nowy luksus według Lancii, to ten uwolniony od dawnych zasad i schematów, jego odzwierciedleniem ma być nowa Lancia Ypsilon.
fot. Fiat

Stwierdzenia Vincenta Cassela nakładają się na siebie raz w szybkim, raz w wolnym tempie, zgodnie z rytmem recytacji. Odpowiedź na wszystkie pytania jest nieoczekiwana i prosta jak hasło reklamowe kampanii: „Masz prawo do luksusu”.

 

Najnowsze

Flakon dla perfum Zoom-Zoom wybrany!

14 czerwca w Teatrze Kamienica w Warszawie odbyło się uroczyste wręczenie nagród laureatom ogólnopolskiego konkursu designu „Poczuj radość tworzenia", organizowanego przez Mazda Motor Poland.  

Uczestnicy konkursu mieli za zadanie zaprojektować flakony dla perfum Zoom-Zoom, w wersji dla kobiet i dla mężczyzn. Obie kompozycje zapachowe zostały stworzone wspólnie z Kayah i perfumerią Douglas tak, aby jak najlepiej odzwierciedlać koncepcję Zoom-Zoom. Są jedyne w swoim rodzaju, pełne energii, ekspresji i radości.

II miejsce, Marta Garbińska, Jan Lutyk
fot. Mazda

Prace konkursowe można było składać między 18 kwietnia a 6 czerwca br., na stronie konkursowej www.mazdadesign.pl, w dwóch kategoriach: projekt do wdrożenia i projekt z fantazją. Do konkursu zostali zaproszeni nie tylko  profesjonaliści, ale także osoby, które nigdy wcześniej nie próbowały swoich sił w projektowaniu. Chodziło o to, aby każdy mógł poczuć radość tworzenia.

 

Jury nie miało łatwego wyboru. Konkurs spotkał się z dużym zainteresowaniem, na portalu pojawiło się bardzo wiele ciekawych propozycji. W sumie nadesłano 516 projektów, w kategorii „Do realizacji”: 259, zaś w kategorii „Open”: 257. Jako kryterium oceny brano pod uwagę oryginalność i innowacyjność projektu, nawiązanie do designu i idei Zoom-Zoom Mazdy oraz estetykę i realność wdrożenia. Nie mniej istotna była spójność koncepcji na obie wersje flakonu – męską i damską.

W składzie jury konkursu Zoom-Zoom Mazda Design obecni byli: Maja Ganszyniec, uznana designerka, przewodnicząca jury, wspomniany Peter Birtwhistle – główny projektant Mazdy w Europie, Fryderyk Zyska – laureat nagrody Grand Prix konkursu Zoom-Zoom Mazda Design 2010 oraz przedstawicielki partnera merytorycznego konkursu, Międzynarodowego Festiwalu Designu w Łodzi: Małgorzata Żmijska, manager Festiwalu i Agnieszka Kajper – wybitna projektantka specjalizująca się w designie szkła. Patronem merytorycznym konkursu Mazda Design był Międzynarodowy Festiwal Designu w Łodzi – od lat ekspert w dziedzinie designu w Polsce.

Zwycięski flakon zostanie wyprodukowany w Hutach Szkła KROSNO jesienią tego roku. Perfumy Zoom-Zoom, wybrane przez KAYAH, wraz z flakonem autorstwa Jana Kochańskiego, w limitowanej, kolekcjonerskiej edycji trafi na półki Douglas House of Beauty, największej perfumerii w Polsce, w warszawskiej Arkadii.

Zapraszmy do obejrzenia galerii nagrodzonych prac.

 

Najnowsze