Rebecca Jackson: wyścigi to moje środowisko naturalne

Kiedy mówi ludziom o swojej wyścigowej pasji, zazwyczaj podnoszą w zdumieniu brwi i komentują „nie wyglądasz na kogoś takiego”. Gdzie jest jednak powiedziane, że ktoś nawet tak drobny i delikatny jak Rebecca Jackson nie może się ścigać?

30-letnia obecnie Rebecca licencję otrzymała w 2011 roku, co oznacza, że jeździ zaledwie od dwóch sezonów. Jednak już odnosi sukcesy – ma na koncie jedno zwycięstwo, a pięciokrotnie stała na podium. Siedząc za kierownicą swojego Porsche 924 czuje się jak w domu.

Jak śmieje się jej mama, Diana, wszystko miało swój początek wtedy, kiedy sześciotygodniowa Rebecca towarzyszyła rodzicom podczas wyścigów na torze Silverstone. Spokojnie przespała całe zawody, nawet najgłośniejszy ryk silnika nie wyprowadzał jej z równowagi. Jako kilkulatka całe dnie spędzała z tatą Jonem w warsztacie, grzebiąc w silnikach. On również brał udział w wyścigach i zaszczepił córce bakcyla.

fot. rebeccaracer.com

Rebecca ma również inną siłę napędową. Przed kilkoma laty była ofiarą poważnego wypadku samochodowego. Była pasażerką jednej z dwóch taksówek podczas czołowego zderzenia. Rehabilitacja trwała trzy lata, Rebecca przeszła kilka operacji i przez jakiś czas musiała poruszać się na wózku. Od tego czasu nie czuje się komfortowo w charakterze pasażera. Tylko bycie kierowcą daje jej poczucie kontroli.

Manewry wyścigowe ćwiczyła na okolicznych farmach należących do jej przyjaciół. W końcu kupiła samochód – za 6 tysięcy funtów – zdobyła licencję i otworzyła się na marzenia.

Nie jest to łatwe. Sport motorowy wymaga poważnych inwestycji finansowych. Czasami Rebecca zdobywa wsparcie od sponsorów, ale w dużej mierze sama ponosi koszty. Źródłem jej zarobków jest firma pośrednicząca w sprzedaży używanych samochodów luksusowych marek w Reading, gdzie obecnie mieszka. Pisze również dla specjalistycznych magazynów branżowych.

fot. rebeccaracer.com

Kocha szybkość i adrenalinę. Uważa, że środowisko sportowe jest bardzo przyjazne, jednak żałuje, że nie ma w nim więcej kobiet. Kobiety, zdaniem Rebeki, mają wiele cech, które przydają się podczas tego rodzaju rywalizacji. Potrafią nawiązać niemal emocjonalny kontakt z samochodem, zgrać się z nim, wyczuwać intuicyjnie przeszkody na drodze.

Inne cechy dobrego kierowcy wyścigowego, które wymienia, to koordynacja ruchowa, widzenie peryferyjne i odwaga. Zachowawczy kierowca nie ma czego szukać na torze.

Ale ona – jak mówi – od dziecka była niebywale asertywna.

Jej żywioł to Donington Park, Silverstone i Brands Hatch. Wszystkie prezenty, jakie dostawała od bliskich od czasu ukończenia 18 roku życia, w ten czy w inny sposób wiązały się z motoryzacją.

A kiedy się nie ściga, stroi się, z upodobaniem uczęszcza na zajęcia salsy i szaleje z przyjaciółkami na mieście. I marzy o kolejnych zwycięstwach.

 

Najnowsze

Opel powraca do sportu samochodowego

Marka Opel powraca do sportu samochodowego, w tym także – z nowym modelem Opel ADAM – do rajdów samochodowych w ramach międzynarodowego programu oraz na tor z nową Astrą OPC w programie ograniczonym do terytorium Niemiec.

Europejska scena rajdowa jest obecnie w zasięgu możliwości Opla. Zainteresowanie rajdami istnieje nie tylko na rodzimym niemieckim rynku, lecz także na wszystkich większych rynkach samochodowych w Europie, na których firma sprzedaje swoje produkty. Ponadto Międzynarodowa Federacja Samochodowa FIA wprowadziła regulamin, zgodnie z którym młodzi kierowcy otrzymują wsparcie w rozwoju własnych umiejętności oraz punkty za rozpoczęcie rywalizacji. Wersja rajdowa nowego modelu Opel ADAM skonstruowana z uwzględnieniem standardów FIA R2 zostanie wykorzystywana w sezonie 2013. Podczas serii wyścigów „ADAC Rally Masters” samochody klientów będą rywalizowały o puchar marki („ADAC Opel Rally Cup”). Zwycięzcy otrzymają nagrody pieniężne. Dla kierowców, którzy nie ukończyli 27 lat, przygotowano specjalny system punktów „junior rally”. Zwycięzca ogólnej klasyfikacji po rundach finałowych będzie mógł wziąć udział w specjalnym szkoleniu organizowanym w trakcie następnego sezonu.

fot. Opel

Opel, jako solidny partner zyskał sojusznika – ADAC, który ma niemal identyczną wizję rozwijania sportowych talentów u młodych kierowców. ADAC, na potrzeby wspólnego projektu, użycza własnej infrastruktury organizacyjnej i sportowej. Początkowo strategia Opla została opracowana do 2016 roku. Następnie przewiduje się wprowadzenie modułowego programu rozwoju, w ramach którego uzdolnieni kierowcy rajdowi będą mogli awansować z „ADAC Opel Rally Cup” na poziom międzynarodowy. W pierwszych dwóch z czterech planowanych etapów wykorzystywany zostanie model Opel ADAM. Natomiast w trzecim i czwartym etapie pojazdem rajdowym będzie prawdopodobnie nowa generacja Opla Corsy.

Motoryzacyjnym wkładem Opla w wyścigi torowe jest nowa Astra OPC. Od sezonu 2013 dla kierowców zainteresowanych sportową rywalizacją będzie ona dostępna w wersji wyścigowej. Samochody konkurujące o puchar są konstruowane zgodnie ze standardami „Mistrzostw Wytrzymałościowych VLC”, czyli najpopularniejszej amatorskiej serii wyścigów w Europie. Modele te będą także rywalizowały o trofeum marki w swojej klasie („Astra OPC Cup”). Najbardziej spektakularnym wydarzeniem sezonu ma być 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring.

Najbardziej udany okres w rajdowej historii firmy rozpoczął się w połowie lat 70. XX wieku. Była to zasługa niemieckiego kierowcy Waltera Röhla, jednej z rajdowych legend wszech czasów. Za kierownicą Ascony A wywalczył mistrzostwo Europy w 1974 roku, a w 1979 roku powtórzył ten wyczyn Asconą B. Ukoronowaniem ery człowieka z Regensburga był tytuł mistrza świata zdobyty w 1982 roku legendarną Asconą 400. Opel doskonale sprawdzał się na torze wyścigowym. W amatorskich mistrzostwach świata samochodów turystycznych marka z błyskawicą w logo odnosiła niezliczone sukcesy na północnej pętli toru Nürburgring. W 1993 roku ulubieńcem fanów został Manuel Reuter – kierowca ścigający się w zawodowym cyklu Calibrą V6. Reuter po raz pierwszy wystartował nią w mistrzostwach DTM, a tytuł wywalczył w kolejnej serii ITC. Jego późniejsze sukcesy to m.in. zdobycie mistrzostwa producentów w DTM/ITC w 1998 roku w serii STW wywalczone za kierownicą Vectry. W swoim dorobku pucharowym ma on także zwycięstwo Astrą V8 coupe, które zdobył w klasyfikacji ogólnej 24-godzinnego wyścigu na Nürburgring w 2003 roku.

 

Najnowsze

Setne urodziny muszki Chevroleta

Klasyczna muszka wraca do mody. Jeżeli lubicie u swoich mężczyzn ten wysublimowany dodatek, stanowiący bardziej elegancką alternatywę dla krawata – macie pełne wsparcie Chevroleta.

Logotyp zwany „muszką Chevroleta” zdobi przedni pas każdego z samochodów marki już od 1913 roku, co oznacza, że w przyszłym sezonie będzie świętować setne urodziny. Współzałożyciel firmy, William C.Durant, rzekomo skopiował ten wzór z tapety paryskiego hotelu. Inna wersja głosi, że symbol jest stylizowaną wersją krzyża widniejącego na fladze Szwajcarii (drugi z założycieli marki, Louis Chevrolet, urodził się w Szwajcarii w mieście La Chaux-de-Fonds).

Jeżeli chodzi o ubiór, muszki są obecnie szczególnie popularne wśród amerykańskich studentów i starszych osób, lubiących skupiać na sobie uwagę poprzez łączenie jej z dopasowanymi marynarkami tweedowymi, rozpinanymi swetrami, swetrami z dekoltem w szpic oraz półbutami.

fot. Chevrolet

„Z mojego doświadczenia wynika, że muszki są zwykle noszone przez osoby z dużą pewnością siebie”, powiedział Geoff Quinn, prezes i dyrektor zarządzający T.M. Lewin, jednej z najbardziej uznanych na świecie firm krawieckich. „Muszka jest doskonałym dodatkiem dla osób lubiących się wyróżniać z tłumu i pragnących wyrazić swój charakter”.

Obecnie muszki są wykorzystywane do tworzenia niekonwencjonalnego stylu ubierania się, a ich właściciele dążą do uzyskania niepowtarzalnego wyglądu, stosując muszki wykonane z wełny, tkaniny jutowej, a nawet materiału dżinsowego.

fot. Chevrolet

„Odpowiednie zawiązanie muszki wymaga praktyki” – mówi Geoff Quinn. „Autentyczna muszka nigdy nie powinna być idealnie symetryczna. Jej rozmiar zależy od węzła, który nie może wyglądać zbyt perfekcyjnie. Ogólnie mówiąc, prawdziwa muszka nigdy nie jest do końca idealnie wypracowana. W kwestii koloru i materiału, muszki noszone na co dzień muszą świadczyć o pewności siebie osoby, która ją zakłada, natomiast wieczorem elegancko będzie się prezentowała czarna lub biała muszka”.

Zespół projektantów z firmy T.M. Lewin dołączył do obchodów stulecia istnienia muszki Chevroleta, prezentując poradnik na temat łączenia muszki z odpowiednią garderobą. Styliści stworzyli również przydatny poradnik „krok po kroku”, który uczy, jak idealnie zawiązać muszkę.

 

 

Najnowsze

2013 SRT Viper – nowa żmija już w sprzedaży

Minęło kilka miesięcy od zaprezentowania nowego SRT Viper na targach w Nowym Jorku. Teraz samochód trafia wreszcie na rynek. Niestety, wyłącznie amerykański.

Nowy Viper jest wyposażony w 8.4 litrowy silnik V10 o mocy 649 koni. Moment obrotowy wynosi 813 Nm. Jednostka V10 napędza tylne koła poprzez sześciobiegową manualną skrzynię biegów. 

fot. Chrysler

Umieszczona pod maską aluminiowa klamra w kształcie litery X łączy przednie zawieszenie z magnezową ramą nośną. Nowe podwozie jest o 50% sztywniejsze i o 45 kg lżejsze. Nadwozie natomiast zgodnie z deklaracją producenta charakteryzuje się niższym współczynnikiem oporu powietrza (0,364). Wyposażenie standardowe obejmuje m.in. elektroniczną kontrolę trakcji i stabilności toru jazdy, czterokanałowy ABS i 352 mm cztero-tłoczkowe hamulce Brembo z aluminiowymi zaciskami tarcz.

fot. Chrysler

Do wyboru są dwie wersje, SRT Viper i SRT Viper GTS. Ta druga kosztuje 23 tysiące dolarów więcej (czyli 122,390 tysięcy dolarów) z uwagi na bogatsze wyposażenie.

 

Najnowsze

Felix Baumgartner na Rajdzie Barbórka

W tym roku wypada jubileuszowy, bo 50. Rajd Barbórka. Nie ma co, trzeba świętować. Z tej okazji na starcie rajdu zawita Felix Baumgartner, który po swoim skoku ze stratosfery stał się niesłychanie rozpoznawalny medialnie.

To nie pierwszy start Felixa w Barbórce – wystartował w rajdzie w 2005 roku, kiedy to zajął 10. miejsce. W 2002 roku natomiast skoczył z hotelu Marriott, wykonując pierwszy skok BASE Jump w Polsce.

Po swoim skoku ze stratosfery, który oglądały na żywo miliardy osób, Austriak zdecydowanie przeszedł do historii.

Felix Baumgartner
fot. Red Bull

Felix zawita na Barbórce na zaproszenie Tomasza Kuchara. Zasiądzie za kierownicą Subaru Imprezy WRX STI.

Najnowsze