Ramona Karlsson startuje w Rajdzie Niemiec
Nową rajdówką wprost od Mitsubishi Motors Ramona Karlsson wystartuje w piątek w ADAC Rajdzie Niemiec. Wyzwanie jest spore, bo odcinki są asfaltowe, a na takich Szwedka doświadczenia nie ma.
Odkąd Ramona po świetnej jeździe w Rajdzie Nowej Zelandii straciła swojego Lancera w pożarze, jej zespół ciężko pracował, by przygotować kolejne auto:
„To był trudny okres i bardzo dużo pracy, by złożyć wszystkie elementy układanki. Ale jeżeli czegoś naprawdę chcesz, to możesz to zrobić! Kiedy wrócimy, czeka nas jeszcze praca nad pozostałymi problemami ekonomiczno-praktycznymi, ale teraz skupiamy się na najbliższym starcie” – mówi Ramona.
Miriam i Ramona gotowe na nowe wyzwania |
fot.ramonarallying.com |
Na Rajdzie Niemiec drogi są w stu procentach asfaltowe, a wcześniej żeńska załoga startowała na rajdach szutrowych:
„Drogi asfaltowe są dla nas nowe i trudno określić nasze szanse na rywalizowanie z tymi konkurentami, którzy mają większe doświadczenie na tej nawierzchni. W poniedziałek przeprowadziliśmy testy – to była dobra okazja do poznania specyfiki niemieckich dróg i asfaltowej nawierzchni. Dużo się nauczyliśmy i ulepszaliśmy coś za każdym razem. Technik pojechał z nami aż do Niemiec, żeby sprawdzić oprogramowanie silnika i dyferencjału” – opowiada Ramona.
Jak nowa rajdówka sprawdzi się na asfaltowych drogach? |
fot. ramonarallying.com
|
Już po zapoznaniu nadal była w dobrym nastroju i zmotywowana:
„Myślę, że dobrze udało się zrobić opis, mimo że nie robiłyśmy tego na asfaltowej nawierzchni. Trudno rozpoznać miejsca, gdzie potem będzie naniesiony śliski żwir. A do tego są tu bardzo wąskie i kręte drogi, gdzie z wielka precyzją trzeba używać hamulca ręcznego. Zdarzyło już się nam w takim miejscu cofać” – mówi zawodniczka.
Trzymamy kciuki za Ramonę i Miriam, które podczas Rajdu Niemiec będą miały dziewięciu rywali w PWRC, m.in. Polaka – Michała Kościuszko i wyżej sklasyfikowaną Louise Cook.
Najnowsze
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Volvo EX30, najmniejszy SUV szwedzkiej marki, udowadnia, że bezpieczeństwo nie jest kwestią rozmiaru. Model ten właśnie uzyskał maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę w najnowszych testach bezpieczeństwa Euro NCAP, potwierdzając tym samym zaangażowanie szwedzkiej marki w zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa w ruchu drogowym, zwłaszcza w wymagających warunkach miejskich -
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
-
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
DACIA DUSTER ZDOBYWA TYTUŁ CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
-
LEXUS RC SKOŃCZYŁ 10 LAT. PIERWSZE COUPE Z NAPĘDEM HYBRYDOWYM I WERSJA RC F Z SILNIKIEM V8
Zostaw komentarz: