
Rajd Polski Historyczny coraz bliżej. Na uczestników czeka 900 km trasy!
W decydującą fazę weszły przygotowania do rozpoczęcia Rajdu Polski Historycznego – ważnej międzynarodowej imprezy, nawiązującej do Rajdów Polski, organizowanych niegdyś przez Automobilklub Krakowski.
Zawody odbędą się w terminie od 5 do 8 września 2019 r., a 8. edycja Rajdu Polski Historycznego będzie połączona z 2. Rajdem Polski Nowych Energii. Jak co roku kibice będą mieli okazję obejrzeć start honorowy z Rynku Głównego w Krakowie, gdzie w czwartek 5 września zaprezentują się w klasycznych samochodach rajdowych i w autach z napędem alternatywnym nie tylko najlepsze krajowe załogi, ale także czołowi zawodnicy z Austrii, Niemiec, Luksemburga, Litwy i Węgier.
Oczekujemy w sumie około czterdziestu załóg. W tym czasie na Rynku Głównym będą również wystawione wyjątkowe okazy samochodów zabytkowych. Bazą zawodów jest niezmiennie Wieliczka – informuje Erwin Meisel, dyrektor zawodów.
Na uczestników czeka blisko 900-kilometrowa trasa, prowadząca najtrudniejszymi odcinkami dróg na południu Małopolski. Niemal trzecia część całego dystansu to próby klasyfikacyjne w formie testów na regularność jazdy.
Pierwszy dzień to zmagania na nocnych odcinkach po Jurze Krakowskiej, drugiego dnia trasy wiodą po Pogórzu Wielickim, Beskidzie Wyspowym i Niskim, zaś w trzecim dniu – po Beskidzie Makowskim. Meta rajdu – w Krakowie na Placu Wielkiej Armii Napoleona u stóp Wawelu (sobota 7 września) – uzupełnia Bogusław Sajdak, wicedyrektor imprezy.
Zarówno 8. Rajd Polski Historyczny, jak i 2. Rajd Polski Nowych Energii są rozgrywane w formule testów regularności; w tej konkurencji liczy się perfekcyjna jazda z zadaną średnią prędkością na trudnych technicznie odcinkach specjalnych.
Odchylenia od tej prędkości idealnej są mierzone w punktach kontrolnych z dokładnością do 0,1 sek. za pomocą systemu satelitarnego. Organizatorzy szczegółowo opisali istotę tej konkurencji na stronie internetowej zawodów w zakładce aktualności/poradnik dla początkujących.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: