Rajd Dakar 2021: biało-czerwoni powalczą o podium!
Mocna, biało-czerwona reprezentacja powalczy o podium w 43. edycji Rajdu Dakar.
Sezon 2021 zainaugurujemy największym świętem w świecie rajdów pustynnych. Już 3 stycznia Arabia Saudyjska ponownie zabrzmi warkotem maszyn topowych zawodników globu rozpoczynając tym samym kolejną edycję Rajdu Dakar – wydarzenia, na które co roku czekają wszyscy miłośnicy off-roadowej jazdy. W rywalizacji udział weźmie 14 Polaków.
Już po raz drugi wyścig zostanie rozegrany na Bliskim Wschodzie, na terenie ogromnej pustyni. Jak twierdzą sami organizatorzy obszar zeszłorocznej edycji był jedynie przedsmakiem topografii tego terenu. W 2021 rozległe i różnorodne krajobrazy sprawią, że uczestnicy wkroczą na nieznane terytorium. Całość liczyć będzie 7 464 kilometry i składać się z 12 etapów:
- Prolog – 2 stycznia – Jeddah – Jeddah – 11 km
- Etap 1 – 3 stycznia – Jeddah – Bisha – 622 km
- Etap 2 – 4 stycznia – Bisha – Wadi Al Dawasir – 685 km
- Etap 3 – 5 stycznia – Wadi Al Dawasir – Wadi Al Dawasir – 630 km
- Etap 4 – 6 stycznia – Wadi Al Dawasir – Riyadh – 813 km
- Etap 5 – 7 stycznia – Riyadh – Buraydah – 625 km
- Etap 6 – 8 stycznia – Buraydah – Ha’il – 655 km
- Etap 7 – 10 stycznia – Ha’il – Sakaka (maraton) – 737 km
- Etap 8 – 11 stycznia – Sakaka – Neom – 709 km
- Etap 9 – 12 stycznia – Neom – Neom – 579 km
- Etap 10 – 13 stycznia – Neom – AlUla – 583 km
- Etap 11 – 14 stycznia – AlUla – Yanbu – 557 km
- Etap 12 – 15 stycznia – Yanbu – Jeddah – 452 km
Przeczytaj też: Rajd Dakar 2021: jak będzie wyglądał w trakcie pandemii?
Na trasie zaplanowano dwie pętle (etap 3. oraz 9.), aby jak najlepiej odkryć wszystkie niespodzianki terenu. Jednocześnie pozwoli to załogom pomocniczym na chwilę wytchnienia.
Zaplanowany etap maratoński, liczący 737 km, idealnie odda ducha rajdów pustynnych jak i samego Dakaru. Sprawdzi w jaki sposób zawodnicy potrafią zarządzać sprzętem oraz przetestuje ich wytrzymałość. Motocykliści, kierowcy i piloci będą musieli racjonalnie korzystać ze swoich fizycznych, psychicznych, strategicznych i technicznych zasobów pamiętając, aby zostawić zapasy na ostatnie kilometry.
Aby jak najlepiej zadbać o bezpieczeństwo uczestników, organizatorzy ogłosili, że podczas edycji 2021 przyświecać im będzie hasło „umiejętności ponad prędkość”. Nowa trasa ma na celu zmniejszenie długości i ilości szybkich odcinków, przy jednoczesnym podkreśleniu techniki jazdy oraz umiejętności nawigacyjnych.
Na liście startowej znalazło się 321 pojazdów: 108 motocykli, 21 quadów, 124 samochodów i SSV oraz 32 ciężarówki. 26 maszyn zadebiutuje w nowej kategorii „Dakar Classic” przeznaczonej dla samochodów osobowych i ciężarowych zbudowanych przed 2000 rokiem.
W 43. edycji Dakaru udział weźmie mocna, polska reprezentacja:
- Adam Tomiczek #20 – motocykl / Orlen Tem
- Maciek Giemza #22 – motocykl / Orlen Team
- Konrad Dąbrowski #63 – motocykl / Duust Rally Team
- Jacek Bartoszek #110 – motocykl / Duust Rally Team
- Rafał Sonik #151 – quad / Sonik Team
- Kamil Wiśniewski #155 – quad / Orlen Team
- Arkadiusz Lindner #170 – quad / Lindner 91 Team
- Jakub Przygoński #307 – samochód / Overdrive Toyota
- Aron Domżała / Maciej Marton #406 – SSV / Monster Energy Can-Am
- Michał Goczał / Szymon Gospodarczyk #424 – SSV / Energylandia Rally Team
- Marek Goczał / Rafał Marton #430 – SSV / Energylandia Rally Team
Przeczytaj też: Śladami Rajdu Dakar: Celestyna Kubus
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: