Radiowozy przyjazne dzieciom

Policja apeluje "przewoźcie dzieci w fotelikach" i karze, jeśli tego nie robimy. Czy więc absurdem nie jest brak fotelików w radiowozach? A co jeśli trzeba nim przewieźć dziecko? Jedzie na kolanach, lub bez fotelika. Całe szczęście, to ma się zmienić.

Fotelik to podstawowe wyposażenie samochodu, w którym przewozi się dziecko.
fot. Ramatti

Dotychczas samochody policyjne, ani komendy (które mogłyby w razie konieczności przydzielać foteliki policjantom w określonych sytuacjach) nie były wyposażone w foteliki dla dzieci. Zważywszy na polskie przepisy prawa, nakazujące używania fotelika przez dzieci do 150 cm wzrostu lub ukończenia 12 roku życia wydaje się to dziwne.

Ustawa mówi jednak wyraźnie: „przepis nie dotyczy przewozu dziecka taksówką, pojazdem pogotowia ratunkowego lub policji”. Czy w tych samochodach dziecko jest bezpieczne?

Jak łatwo się domyślić zagrożenie w radiowozie jest tak samo duże, jak w zwykłym samochodzie osobowym. Policjanci mazowieckiej policji wiedzą to nie od dziś i postanowili pokazać kierowcom w Polsce dobry przykład. Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego przekazał komendom rejonowym i powiatowym 44 foteliki samochodowe.

Policjanci przejdą również krótki kurs ich montowania i dowiedzą się, jakie zalety niesie ze sobą używanie samochodowych krzesełek dla dzieci i co grozi maluchom, gdy w nich nie podróżują. Oby ten dobry przykład posłużył innym.

Najnowsze

Juke – kobiecy crossover Nissana

Nowy model Nissana wygląda ciekawie, intrygująco i ewidentnie... kobieco. Ma łagodne linie, choć zadziorny nieco przód nadwozia i przetłoczenia na masce przechodzące w agresywne reflektory. Opadający dach, krótki tył i wydłużony front auta, nasuwają skojarzenia z samochodami coupe.

Już dziś Nissan potwierdza nazwę swojego nowego, małego crossovera. Jego sprzedaż rozpocznie się w październiku, po premierze na marcowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie i będzie to już czwarty model tego typu w europejskiej ofercie Nissana. Będzie się plasował między kompaktowym, rodzinnym Note, a większym crossoverem Qashqai. Juke zjedzie z taśm fabryki w Sunderland w Wielkiej Brytanii (podobnie jak Qashqai, Qashqai+2 i Note).

fot. Nissan

Z badania rynku przeprowadzonego na zlecenie japońskiego koncernu wynika, że w Europie istnieje duża liczba potencjalnych klientów zainteresowanych zakupem małych i kompaktowych samochodów, którzy aktualną ofertę sztampowych modeli w tym segmencie uważają za nieciekawą, mało oryginalną i niespełniającą ich potrzeb.

– Nasza filozofia przełamywania konwencji zastosowana w przypadku Qashqaia okazała się wielkim sukcesem. Właśnie przekroczyliśmy próg 500 000 sprzedanych egzemplarzy tego samochodu i wyciągnęliśmy pewne wnioski, które zamierzamy wykorzystać przy okazji modelu Juke. Jesteśmy przekonani, że czeka nas kolejny sukces – twierdzi Simon Thomas z Nissana.

Nie możemy się doczekać na więcej szczegółów i oczywiście będziemy trzymać rękę na pulsie.

 

Najnowsze

Volvo XC 60 samochodem rodzinnym 2009

XC60 został wybrany Samochodem Rodzinnym 2009 w konkursie Superprodukt Mam Dziecko. W skład jury konkursu wchodzili m.in. lekarze ortopedzi i pediatrzy, dziennikarze redakcji oraz najbardziej wymagający użytkownicy samochodów -  rodzice, w tym Anna Dreszowska.

 

Prezentuje się naprawdę nieźle, jest bezpieczny i sprzyja przewożeniu dzieci nie tylko w fotelikach.
fot. Volvo

Magazyn „Mam Dziecko” już po raz siódmy zorganizował konkurs na najbardziej przyjazne produkty dla mam i dzieci. W tym roku czytelnicy i jury konkursu, wybierali produkty spośród 16 kategorii. Wśród nich znalazła się kategoria samochód rodzinny, w której I miejsce zajęło Volvo XC60. W samochodzie doceniono ciekawy design, przestronne wnętrze oraz systemy bezpieczeństwa – w tym m.in. system City Safety.

Volvo znane jest ze swojej dbałości o małoletnich pasażerów. Pisałyśmy wcześniej o specjalnych fotelikach dla dzieci w różnym wieku. Możesz o nich przeczytać tu. Szwedzka marka przeprowadza również dedykowane tej kwesti badania i testy – zapoznaj się z nimi klikając tu.

Aby dowiedzieć się co specjalistka specjalistka ds. bezpieczeństwa dzieci w Volvo Cars sądzi o jeździe bez psaów w ciąży, kliknij tu.

Najnowsze

Skład kobiecej ekipy w żużlu

Niedawno informowałyśmy o powstaniu kobiecej drużyny żużlowej. Dla niektórych może to nadal wydawać się żartem, ale właśnie w Danii otwiera się drogę dziewczynom do profesjonalnego uprawiania speedwaya.

Amalie Hermansen znalazła się w składzie teamu.
fot. team-amalie.dk

Zespół kobiecy z Esbjerg nie ma jeszcze oficjalnej nazwy, jednak nie stanowi to na razie żadnego problemu dla reprezentantek drużyny, jak i ich managera. Jest nim człowiek od lat związany z żużlem – Søren Matthiesen. Co prawda próbował kiedyś swoich sił na motocyklu żużlowym, jednak ze względów finansowych musiał zrezygnować z czynnego uprawiania tego sportu.

– Zacząłem jeździć w 1991 roku na motocyklu o pojemności 50 cm3, rok później przeniosłem się na motor o pojemności 80 cm3, który otrzymałem od Nickiego Pedersena. W latach 1995-1996 jeździłem już na profesjonalnym sprzęcie, jednak z przyczyn finansowych nie mogłem kontynuować swojej przygody z jazdą. Wszystkie lata spędziłem w Esbjerg, gdzie właśnie dziewczyny zaczynają tworzyć nową historię – wspomina Søren Matthiesen.

Søren Matthiesen
fot. Kinga Wachowska

Søren miał już okazję być wcześniej managerem, a także pracować jako mechanik żużlowy.
– Z czasów mechanikowania, które trwają do chwili obecnej, miałem już okazję współpracować z takimi zawodnikami jak Jesper Monberg, Niels Kristian Iversen, Kenneth Bjerre oraz Charlie Gjedde. W 2000 roku byłem managerem chłopięcej drużyny z Esbjerg, która ścigała się na motorach o pojemności 80 cm3. Teraz nie mogę się doczekać nowego sezonu, który rozpocznę razem z dziewczynami – dodaje Søren.

Kobiety, których nazwiska już znamy, mają doświadczonego managera. Kolejnym sukcesem jest pozyskanie sponora – firmy Wulf, która nie dość, że zaopiekuje się dziewczętami, to jeszcze wykona dla nich stroje, w których będą jeździć w 2010 roku.  Być może nazwa zespołu będzie miała coś wspólnego z nowym sponsorem?
– Zastanawialiśmy się nad nazwą Team Wulf, z racji sponsorowania dziewczyn właśnie przez firmę. Jednak decyzja jeszcze nie zapadła – mówi Søren Matthiesen.

Nanna Jørgensen
fot. Jakub Janecki

Wszyscy zaangażowani w powstanie nowego zespołu uważają, że szansa dla płci pięknej na profesjonalne uprawianie speedway’a jest świetnym pomysłem. Tym bardziej, że w Danii od bardzo dawna dziewczyny pojawiały się w żużlu, jednak jak do tej pory, nigdy nie powstała kobieca drużyna.

Drużynę z Esbjerg będzie reprezentowało sześć dziewczyn, w tym jedna Szwedka, czyli ekipa otwiera drzwi również dla dziewczyn z innych krajów (szansa dla Polek!). Reprezentantkami zespołu będą Dunki: Nanna Jørgensen, Stefanie Jensen, Cebine Randrup, Michelle Schøler, Amalie Hermansen oraz wspomniana Szwedka – Chatrine Friman Brantvik.

Już niebawem na www.motocaina.pl/zuzel będzie można bliżej zapoznać się z sylwetkami zawodniczek.

Najnowsze

Rajdowo na WOŚP w Jeleniej Górze

Katarzyna Grzelak, kierowniczka Automobilklubu Karkonoskiego, zachęca do włączenia się w akcję związaną z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy, by pokazać, że miłośnicy sportów samochodowych w regionie jeleniogórskim to ludzie z dobrymi sercami.

Rok 2010 jest dla Automobilklubu Karkonoskiego rokiem jubileuszowym – to 30-lecie jego powstania. Chcąc rozpocząć ten rok od mocnego uderzenia, klub dołącza do wspaniałej idei Jurka Owsiaka jaką jest Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy.

fot. ak-karkonowski.pl

10 stycznia, podczas XVIII Finału, AK zaprasza wszystkich fanów rajdów, którzy mają „benzynę we krwi” na Rajdową Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Miejsce spotkania to teren byłej jednostki na ulicy Sudeckiej (wjazd, oznaczony logiem Orkiestry, z drogi Jelenia Góra – Karpacz, w lewo za końcem ogrodzenia terenu jednostki) miejsce to znane miłośnikom rajdów z rozgrywanego w 2001 roku odcinka specjalnego podczas Rajdu Karkonoskiego.

Na przybyłych czeka wiele atrakcji:

– pokaz sportowej jazdy zawodników z Mistrzostw Polski oraz Pucharu Polski:

Sławek „VIRNIK” Jarek   BMW M3 (1 miejsce w klasie HR-13 w RSMP 2009)
Kacper Puszkiel – BMW 320 (3 miejsce w klasie HR-12 w RSMP 2009)
Paweł Danys   Mitsubishi Lancer (3 miejsce w Pucharze PZM w klasyfikacji generalnej 2008)
Marcin Stywryszko   Honda Civic (1 miejsce w klasie A5 w Pucharze PZM 2008)
Michał Całek – Toyota Celica (2 miejsce w klasie RWD 3 w Pucharze PZM)

– konkurs dla amatorów (wpisowe 50 zł na WOŚP ilość zgłoszeń ograniczona do 25 uczestników), którzy chcieliby spróbować swoich sił w bardzo technicznej próbie jak za dawnych lat (cofanie, garaże boczne) o Wielki Puchar Automobilklubu Karkonoskiego

– prezent dla dzieci z Fundacji Polsko-Niemieckiej „Krąg Przyjaciół”- przejażdżka w aucie rajdowym

– licytacja przejazdów „na gorącym fotelu pilota”

– motoryzacyjna konfrontacja na czas   samochód rajdowy kontra samochód Off Road 4×4 kontra motocykl Enduro kontra Quad

– mega ognisko i kiełbaski, które zapewnia sponsor „Karczma Skalna” w Miłkowie

– niespodzianki

Katarzyna Grzelak
Automobilklub Karkonoski

Najnowsze