Qadbak – Sauber – Ferrari?
Po burzliwym okresie spowodowanym decyzją BMW o wycofaniu się z Formuły 1, team Petera Saubera wydaje się wypływać na spokojniejsze wody.
| Red Bull Sauber Petronas z roku 2000 – a jakie barwy pojawią się w przyszłym sezonie? |
![]() |
|
fot. autorka
|
W drodze wyjątku FIA zgodziła się, aby zespół BMW Sauber, który złożył aplikację, był pierwszym na liście, mającym prawo skorzystać z wolnego miejsca, jeśli któryś z 13 teamów nie będzie mógł podjąć wyzwania. Federacja jednocześnie przeprowadza konsultacje w sprawie możliwości wystąpienia w wyścigach 28 samochodów, czyli 14 zespołów.
Peter Sauber w wywiadzie dla szwajcarskiego Blick powiedział, że nie wyklucza objęcia funkcji szefa zespołu w sezonie 2010. Nie oznacza to,
że współwłaściciel dzisiejszego BMW Sauber F1 Team chce koniecznie wrócić do pitlane. Zapewnił jednak konsorcjum, które nabyło właśnie udziały od BMW, że będzie do dyspozycji nowego współwłaściciela, niezależnie na jakiej pozycji będzie potrzebny. Szwajcar przyznał także, że zespół może uczestniczyć w mistrzostwach w przyszłym sezonie jako Sauber – Ferrari. Team z Hinwill używał już silników oraz skrzyń biegów Ferrari w latach 1997 – 2005. 65 – letni Sauber nie chciał wiele mówić o konsorcjum Qadbak. Zapytany, odrzekł, że jest ono obecne w wielu miejscach na świecie i chce użyć Formuły 1 jako platformy biznesowej.
Co do kierowców, którzy zostaną zatrudnieni nie ma oczywiście jeszcze żadnych decyzji i sprawą tą nowi właściciele będą się zajmować w nabliższych tygodniach. Warto przypomnieć, że dla szwajcarskiego zespołu na przestrzeni lat funkcjonowania jeździli tacy kierowcy jak Jean Alesi , Johnny Herbert, Heinz Harald Frenzen, Jacques Villeneuve, Felipe Massa i Kimi Raikkonen. Kto w przyszłym sezonie zasiądzie w kokpitach bolidów Petera Saubera?
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.

Zostaw komentarz: