Przepis na ciasteczka motocyklowe – jak je upiec?

Nasz czytelniczka Ania Czyżewska podesłała nam przepis na doskonałe ciasteczka, które urozmaicą codzienną dietę i rozweselą każdego fana dwóch kółek. Ciasteczka piecze się w specjalnych foremkach dostepnych w internecie, wyrzeźbionych w kształcie motocykla.

Nadchodzą chłodne dni, nasze motocykle zwykle są już zabezpieczone w garażach, a my marzymy o kolejnym sezonie na jednośladzie. Otaczając się przeróżnymi gadżetami związanymi z naszym hobby nie zapominajmy o kuchni i jedzeniu!

Motoryzacyjne muffiny z miłości do Hondy i Subaru – przepisy – kliknij tu.

Przepis na ciasteczka motocyklowe dostałyśmy od Ani Czyżewskiej – dziękujemy!

Jak zrobić ciasto na ciasteczka motocyklowe?

Nic prostszego – pisze Ania Czyżewska. – Ja daję „na oko”:

0,5 kg mąki,
1 margarynę,
2 jajka + 1 żółtko,
1 łyżeczkę proszku do pieczenia,
cukier waniliowy,
szczypta soli.

Wszystko należy dobrze zagnieść, aby zrobiła się jednolita masa i wsadzić do lodówki na 30 minut. Po wyjęciu trzeba ciasto rozwałkować, wyciąć foremkami wzory i piec na papierze do pieczenia lub odpowiednim podłożu w piekarniku w temperaturze 180 stopni przez 15-20 minut. I gotowe! – kończy swój przepis Ania.

Polecamy!

Ciasteczka motocyklowe Ani Czyżewskiej.
fot. Ania Czyżewska

Najnowsze

Zawodniczki motocyklowe nominowane do nagrody AMA

Oto zawodniczki motocyklowe, które zostały nominowane do nagrody American Motorcyclist Association za rok 2013: AMA Athletes of The Year, która objemuje różne dziedziny sportów motorowych. Nagrody zostaną wręczone w połowie stycznia, podczas oficjalnego bankietu organizowanego przez AMA w Columbus w stanie Ohio.

Hannah Hodges

AMA zwraca uwagę na zawodników pełych pasji, o dużych umiejętnościach, którzy w minionym roku startowali w róznych dyscyplinach i odnieśli sukcesy. Nominowani do nagrody są nie tylko zawodnicy inwydywidualni czy kluby, ale także ogranizatorzy wydarzeń sportowych, działacze i dziennikarze motoryzacyjni.

Wśród zadowników, którzy mają szansę na nagrodę w kategorii National Championship Series jest Taddy Błażusiak – urodzony w Nowym Targu polski motocyklista, który święci triumfy w Stanach Zjednoczonych. Motocaina trzyma mocno kciuki za naszego człowieka w Ameryce.

Shawn Davidson

Pośród kilkunastu kategorii jest również taka, która dotyczy tylko i wyłącznie kobiet: AMA Female Racer of the Year, a nominowane są:

Chantelle Bykerk, klasa mistrzostw kobiet, AMA EnduroCross National Championship Series (Mistrzostwa w Enduro-crossie)

Shawn Davidson, klasa mistrzostw kobiet, AMA National Enduro Championship Series (Mistrzostwa Enduro)

Hannah Hodges, dziewczynki w wieku 12-16 lat; klasa mistrzowska, AMA Amateur National Motocross Championship (Amatorskie Mistrzostwa w Motocrossie)

Kate Mette, klasa mistrzostw kobiet, AMA ATV Motocross National Championship Series (Mistrzostwa w Motocrossie)

Maggie Pearson, klasa mistrzowska kobiet A/B, AMA Hare & Hound National Championship Series

Jak widać w amerykańskim sporcie motocyklowym jest miejsce dla kobiet i dziewcząt, które odnoszą duże sukcesy. Żałujemy, że nie pojawiła się w tegorocznym zestawieniu żadna Polka – chociażby Joanna Miller, czy Joanna Modrzewska.

Czekamy na werdykt z niecierpliwością. Rozstrzygnięcie konkursu będzie miało miejsce 18 stycznia 2014 roku.

Najnowsze

Opony zimowe w Europie – przewodnik po przepisach w 28 państwach

Oto zestawienie przydatnych informacji z 28 państw Europy. Dowiesz się, czy opony zimowe są w nich obowiązkowe? Jeżeli nie, to czy istnieją obszary specjalnie oznakowane, gdzie trzeba używać opon zimowych (np. w austriackich górach)? No i czy opony z kolcami są dozwolone?

  • Kraje, w których opony zimowe są prawnie obowiązkowe:

Estonia
Opony zimowe są dozwolone od 15 października do 31 marca, a obowiązkowe od 1 grudnia do 1 marca. W przypadku wyjątkowo trudnych dróg lub bardzo złych warunków atmosferycznych jest dopuszczane używanie opon z kolcami od 1 października do 30 kwietnia.

Finlandia
W Finlandii opony zimowe są obowiązkowe od 1 grudnia do końca lutego. Opony
z kolcami mogą być używane od 1 listopada do pierwszego poniedziałku po Wielkanocy. Głębokość bieżnika musi wynosić co najmniej 3 mm. Przepisy te stosuje się również do pojazdów, które zostały zarejestrowane za granicą.

Łotwa
Na Łotwie w okresie od 1 grudnia do 1 marca wszystkie pojazdy muszą być wyposażone w opony, które nadają się do jazdy w warunkach zimowych. W okresie od 1 maja do 1 października jest zabronione używanie opon z kolcami. Dodatkowo głębokość bieżnika powinna wynosić co najmniej 4 mm.

Słowenia
Od 15 listopada do 15 marca, a poza tym okresem, w zimowych warunkach pogodowych (np. podczas opadów śniegu, gołoledzi itp.), samochody osobowe i pojazdy do 3,5 ton muszą być wyposażone w:

– opony zimowe na wszystkich kołach lub

– opony letnie na wszystkich kołach + łańcuchy śniegowe w bagażniku

W obu przypadkach, minimalna głębokość bieżnika musi wynosić 3 mm.

Uwaga: W nadmorskim regionach wyposażeniem wystarczającym są opony letnie
z minimalną głębokością bieżnika 3 mm (nie trzeba mieć łańcuchów w bagażniku), ale w zimowych, złych warunkach pogodowych (np. podczas opadów śniegu, gołoledzi itp.), łańcuchy zimowe muszą jednak zostać zamontowane na kołach napędowych. Przepis ten stosuje się również do pojazdów z zagranicznymi tablicami rejestracyjnymi.

Szwecja
Między 1 grudnia a 31 marca jest obowiązkowe posiadanie zimowych opon lub równorzędnego sprzętu. Podczas tego okresu  głębokość bieżnika powinna wynosić co najmniej 3 mm. Każda przyczepa przymocowana do pojazdu musi być dostosowana do wymogów dotyczących opon. Opony z kolcami są dozwolone od 1 października i 15 kwietnia albo jeżeli zimowe warunki drogowe tego wymagają. Zasady te stosuje się również do zagranicznych samochodów podróżujących po Szwecji.

Więcej informacji (w języku angielskim) można znaleźć  na stronie internetowej Szwedzkiej Agencji Transportu.

  • Kraje, w których opony zimowe są obowiązkowe, jeśli wymagają  tego warunki pogodowe:

Austria
W Austrii od 1 listopada do 15 kwietnia pojazdy muszą być wyposażone w opony zimowe, jeśli warunki pogodowe tego wymagają. Opony powinny być opatrzone jednym z typowych znaków: M + S, M.S. lub M&S i mieć minimalną głębokość bieżnika 4 mm dla opon radialnych i 5 mm dla opon diagonalnych. Alternatywnie, pojazdy z oponami letnimi muszą mieć łańcuchy.

Niniejsze wymagania stosuje się do pojazdów zarejestrowanych w Austrii jak poza jej granicą.

Opony z kolcami  mogą być używane tylko od 1 października do 31 maja, regionalne przepisy mogą jednak wydłużać ten okres. Kierowcy pojazdów wyposażonych w takie opony muszą przestrzegać specjalnych ograniczeń prędkości (80 km/h poza terenem zabudowanym,100 km/h na autostradach), a samochód oznaczyć specjalnym znakiem dostępnym m.in. na stacjach benzynowych.

Stosowanie łańcuchów zamiast opon zimowych jest dopuszczalne, tylko jeżeli droga jest stale lub prawie zawsze pokryta śniegiem lub lodem. W ekstremalnych warunkach władze wprowadzają obowiązek jazdy w łańcuchach. Wszystkie koła napędowe lub co najmniej dwa na tej samej osi, muszą być wyposażone w łańcuchy. Zalecana maksymalna prędkość wówczas to 40 km/h.

Niemcy
Niemieckie regulacje były doprecyzowane w listopadzie 2010 roku. Kierowcy muszą dostosować typ opon do warunków atmosferycznych. W przypadku śniegu, gołoledzi lub szronu, opony zimowe (lub-całoroczne opony z oznaczeniem M + S) są obowiązkowe. Opony zimowe lub -całoroczne opony są wymagane na wszystkich czterech kołach. Opony zimowe muszą mieć co najmniej 1,6 mm głębokości bieżnika. Niemieckie władze, chcąc uniknąć ryzyka wypadków, które wiąże się z brakiem odpowiedniego wyposażeniem pojazdów podczas zimy, przewidują kary grzywny (od 40 do 120 € np. 120 € – spowodowanie wypadku). Jeżeli konsument nie używał odpowiednich opon, w razie wypadku w okresie zimowym, może napotkać problemy z otrzymaniem odszkodowania od ubezpieczyciela. Opony z kolcami, które mogą spowodować uszkodzenie nawierzchni są zabronione.

Rumunia
W Rumunii opony zimowe są obowiązkowe na drogach pokrytych śniegiem lub lodem od 1 listopada do 31 marca. Muszą być zamontowane na wszystkich kołach. Opony muszą być opatrzone znakiem M + S lub M & S i mieć co najmniej 1,6 mm głębokość bieżnika. Na publicznych drogach pokrytych śniegiem, lodem dozwolone są opony
z kolcami, ale muszą być zatwierdzone (homologowane).

Czechy
Od 1 listopada do 31 marca pojazdy muszą być wyposażone w opony zimowe, jeżeli drogi są pokryte stałą warstwą śniegu lub lodu albo można założyć na podstawie panujących warunków atmosferycznych, że śnieg i lód pojawi się na drodze podczas jazdy. Głębokość bieżnika powinna wynosić min. 4 mm. Opony z kolcami są zabronione.

Chorwacja
W Chorwacji opony zimowe są obowiązkowe w warunkach zimowych (warunki zimowe są zdefiniowane jako takie warunki, w których droga jest pokryta śniegiem i /lub lodem). Obowiązkowe wyposażenie zimowe pojazdów o masie do 3,5 t. musi uwzględniać:

– 4 zimowe opony lub 4 letnie opony o minimalnej głębokości bieżnika 4 mm

– łańcuchy zimowe w bagażniku samochodu.

Uwaga: W ciężkich warunkach zimowych jest zabroniony ruch samochodów ciężarowych z przyczepami.

Wyjątkowo, minister właściwy do spraw transportu może postanowić, że w niektórych miejscach w kraju, w określonym czasie opony zimowe są obowiązkowe dla poszczególnych kategorii lub rodzajów pojazdu, niezależnie od istnienia zimowych warunków pogodowych.

W przypadku braku wyposażenia pojazdu zgodnie z obowiązującymi przepisami kierowcy mogą być ukarani grzywną w wysokości ok. 95 €.

Luksemburg
Opony zimowe są obowiązkowe w Luksemburgu w przypadku zaśnieżonych
i oblodzonych dróg (stan na dzień 1 października 2012).

Norwegia
Nie istnieje obowiązek posiadania opon zimowych w Norwegii, ale zawsze należy dostosować typ opon do panujących warunków atmosferycznych. W rzeczywistości więc powinniśmy jeździć na oponach zimowych w okresie zimowym. Od 1 listopada (lub 15 października w północnej Norwegii) do pierwszego poniedziałku po drugim dniu Wielkanocy kierowcy mogą używać  opon z kolcami.

Słowacja
Opony zimowe są obowiązkowe, jeżeli wymagają tego warunki pogodowe (drogi są pokryte spójną warstwą śniegu, lodu i szronu.)

  • Kraje, w których opony zimowe są obowiązkowe, tylko gdy na drogach zostały umieszczone specjalne znaki

Francja
Opony zimowe nie są obowiązkowe  chyba że na drodze pojawi się znak drogowy. Wielu kierowców wyposaża jednak auta w zimowe opony ze względów bezpieczeństwa. Kierowcy powinni bezwzględnie założyć zimowe ogumienie w Alpach Francuskich.

Hiszpania
Opony zimowe nie są obowiązkowe w Hiszpanii, chyba że istnieje inna decyzja władz lokalnych lub na drodze pojawiają się specjalne znaki drogowe – szczególnie na terenach górskich. Opony z kolcami są dozwolone – tego rodzaju opony uważane są za opony zimowe.

Włochy
Opony zimowe nie są na ogół obowiązkowe we Włoszech, chyba że pojawi się szczególny znak drogowy, który określa okres, w którym pojazd musi być wyposażony
w opony zimowe lub łańcuchy.

  • Kraje, gdzie opony zimowe nie są obowiązkowe:

Belgia, Cypr, Malta, Portugalia, Grecja oraz

Bułgaria
Opony zimowe nie są obowiązkowe. Zabrania się używania opon z kolcami. Zarówno latem i zimą głębokość bieżnika powinna wynosić 1,6 mm.

Węgry
Na Węgrzech jedynie zaleca się wyposażenie samochodu w opony zimowe.

Dania
Opony zimowe nie są obowiązkowe. Opony z kolcami są dozwolone od 1 listopada do 15 kwietnia.

Irlandia
Opony zimowe nie są obowiązkowe w Irlandii, dopuszczalne są opony z kolcami, których powinno używać się tylko w na ubitym śniegu lub lodzie (jeżeli kierowca jeździ w oponach z kolcami po asfalcie może być pociągnięty do odpowiedzialności za uszkodzenia nawierzchni).

Islandia
Opony zimowe nie są wymagane. Jeżeli jednak na drodze znajduje się lód lub śnieg kierowca powinien mieć łańcuchy. Jeśli zima jest łagodna w południowej części Islandii można jeździć na letnich oponach cały rok, ale  i tak opony o znacznej głębokości bieżnika są najbardziej popularne.

Opony z kolcami są akceptowane  w okresie zimowym, ale trwają obecnie dyskusje, czy nie powinien zostać wprowadzony zakaz lub ograniczenie ich używania (przynajmniej w miastach i południowej części kraju) ze względu na spore uszkodzenia nawierzchni dróg.

Litwa
Opony zimowe nie są obowiązkowe, ale w okresie od 10 listopada do1 kwietnia  nie można używać opon letnich – należy korzystać z uniwersalnych opon (głębokość bieżnika nie powinna być mniejsza niż 3mm). Opony z kolcami są zakazane od 10 kwietnia do 1 listopada.

Holandia
Opony zimowe nie są obowiązkowe, ale wielu kierowców wyposaża swoje samochody
w zimowe ogumienie, gdyż Holendrzy często jeżdżą na zimowe wakacje do Francji, Niemiec i Austrii, w związku z tym muszą dostosować się do obowiązujących przepisów w tych krajach. Ze względu na niszczenie nawierzchni w Holandii nie jest dozwolone stosowanie opon z kolcami.

Wieka Brytania
Opony zimowe w Wielkiej Brytanii nie są obowiązkowe, ale są dozwolone. Dozwolone są również łańcuchy oraz opony z kolcami. W każdym wypadku samochody powinny być tak dostosowane do jazdy w warunkach zimowych, aby nie powodować szkód w nawierzchni dróg.

Gdzie szukać pomocy?
Konsultanci prawni z Europejskiego Centrum Konsumenckiego udzielają bezpłatnych porad prawnych i pomagają w polubownym w rozwiązywaniu sporów pomiędzy konsumentem a firmą wypożyczającą auta, zarejestrowaną poza granicami Polski (w krajach Europejskiej, Islandii i Norwegii). Wystarczy wysłać do ECK wypełniony formularz skargi, dostępny na www.konsument.gov.pl, napisać na adres info@konsument.gov.pl lub zadzwonić (tel. 22 55 60 118).

Opony zimowe są prawnie obowiązkowe Opony zimowe są obowiązkowe, jeśli wymagają  tego warunki pogodowe Opony zimowe są obowiązkowe, tylko gdy na drogach zostały umieszczone specjalne znaki Opony zimowe nie są obowiązkowe
Austria x
Belgia x
Bułgaria x
Chorwacja x
Cypr x
Czechy x
Dania x
Estonia x
Finlandia x
Francja x
Grecja x
Hiszpania x
Holandia x
Irlandia x
Islandia x
Litwa x
Luksemburg x
Łotwa x
Malta x
Niemcy x
Norwegia x
Portugalia x
Rumunia x
Słowacja x
Słowenia x
Szwecja x
Węgry x
Wielka Brytania x
Włochy x

Najnowsze

Nitro Circus Live w Polsce – wygraj wejściówki!

Już 14 grudnia na Stadionie Narodowym w Warszawie wyląduje Nitro Circus Live - Extreme Sports Show nr 1 na świecie. Dla czytelników Motocainy mamy do wygrania 5 podwójnych zaproszeń na tę imprezę!

Nitro Circus
fot. organizatorzy

Impreza stworzona przez legendarnego motocyklistę, Travisa Pastranę, prezentuje szalone pomysły światowej śmietanki freestyle motocrossu, bmx, deskorolki oraz wiele innych niepowtarzalnych numerów związanych ze sportami motorowymi. Medaliści X-Games, uczestnicy X-Fighters, gwiazdy, kaskaderzy i miłośnicy humoru spod znaku Jackass – tak w skrócie można określić ekipę Nitro Circus.

Zaistnieli w treningowym ogródku 14-krotnego złotego medalisty X-Games, wszechstronnie utalentowanego motocyklisty Travisa Pastrany. Travis zdobywał medale we freestyle’u, motocrossie, rallycrossie, wyścigach samochodowych i wszędzie tam, gdzie były konie mechaniczne. Jako pierwszy zrobił na swoim motocyklu podwójne salto, skakał także backflipy ze swoją mamą. Podczas treningów zawsze towarzyszy mu grupa przyjaciół o wesołych przezwiskach, takich jak Streetbike Tommy, Aaron „Wheels” Fotheringham czy Greg „Special” Powel. Każdy z nich specjalizuje się w czymś innym, ale łączy ich jedno – uwielbiają się wygłupiać. Z takich wygłupów oraz mniej lub bardziej niebezpiecznych pomysłów powstał znany na całym świecie serial o nazwie Nitro Circus. To właśnie tam widzowie po raz pierwszy zobaczyli takie numery jak skok z samolotu bez spadochronu, czy próbę backflipa na ścigaczu.

W 2013 chłopcy z Nitro Circus spakowali swoje zabawki i ruszyli w trasę po Europie serwując swoją szaloną mieszankę wybuchową widzom w Moskwie, Hamburgu, Londynie, Berlinie, a także już 14 grudnia, w Warszawie na Stadionie Narodowym. Będzie to pierwszy występ Nitro Circus Live w Polsce. Dwugodzinne show to worek niespodzianek, które wysypują się jedna po drugiej: synchroniczne skoki na motocyklach, latające rowery, deskorolkowa mega rampa, samochody, wybuchy, fajerwerki i najbardziej szalone triki, jakie można zrobić na wszystkim, co jeździ i skacze. Będzie gorąco, będzie głośno, będzie wysoko.

http://www.ebilet.pl/szukaj.php?t=t&tid=11720

NITRO CIRCUS LIVE -14 grudnia ( sobota ) 2013

STADION NARODOWY
AL. KS. J. PONIATOWSKIEGO 1
03-901 WARSZAWA

OTWARCIE BRAM: 16:00
START IMPREZY: 18:00

Jest konkurs!

Dla tych, którzy chcieliby wygrać podwójne zaproszenie na Nitro Circus Live w Warszawie przygotowałyśmy konkurs. Co trzeba zrobić?

– zapisać się do naszego newslettera;

– opublikować pod tym artykułem komentarz do 1 grudnia, do północy, z uzasadnieniem, dlaczego właśnie Ty powinnaś / powinieneś otrzymać wejściówkę.

Wybierzemy 5 najciekawszych odpowiedzi (wyznacznikiem w przypadku komentarzy FB będzie również liczba like’ów Twoich znajomych pod Twoim komentarzem) i opublikujemy je w artykule rowiązującym konkurs, który pojawi się na Motocaina.pl w poniedziałek 2 grudnia.

Powodzenia!

Update 2/12/2013 – rozwiązanie konkursu tutaj.

Będzie się działo – ekipia Nitro Circus Live w Warszawie 14 grudnia!
fot. organizatorzy

Najnowsze

Sprzeczka za kierownicą – kto ją wywołuje i jakie są tego konsekwencje

Podobno od miłości do  nienawiści tylko jeden krok. Tę niewielką odległość para może bardzo szybko pokonać... jadąc wspólnie autem.

Nie denerwuj kierowcy – to może się źle skończyć także dla Ciebie.

Zgodnie z najnowszymi wynikami badań, zaprezentowanymi na portalu Insure.com, podróż z drugą połówką w roli kierowcy została uznana za najmniej „komfortową”.

Kłócąca sie para = niebezpieczeństwo.

W październiku 2013 roku diagnozie zostało poddanych ponad 2000 posiadaczy prawa jazdy, powyżej 18 roku życia.

Rezultat? Na pytanie: kto jest najbardziej irytującym Cię kierowcą, ponad 1/3 ankietowanych (dokładnie 36%) odpowiedziała: współmałżonek / współmałżonka.

Przyczyny: zbyt wolna jazda lub przesadnie duża prędkość, za mała odległość zachowana od poprzedzającego auta, rozmowa przez telefon lub pisanie smsa i równoczesne prowadzenie jedną ręką plus wiele innych czynności prowokacyjnie wykonanych przez żonę lub męża.

Co zaś w trakcie takiej podróży robi osoba, delikatnie mówiąc, poddenerwowana kierującym? Otóż stosuje jedną z licznych taktyk, które tylko potęgują ciężką atmosferę w samochodzie.  Milczy wymownie, krzyczy, komentuje sarkastycznie, trzyma się kurczowo klamki lub deski rozdzielczej czy też po prostu stroi miny i wydaje odgłosy niezadowolenia. Pod pojęciem „inne” badacze zawarli takie strategie respondentów jak: modlę się, poddaję się, patrzę nieruchomo w szybę.

Tak czy siak, nie pozostaje to obojętne siedzącemu / siedzącej za kółkiem i skutek jest taki, że w aucie jedzie już nie jedna a dwie poirytowane osoby…

Drugie miejsce w rankingu drażniących kierowców zajmują przyjaciele, daleko jednak za małżonkami, trzecie matka, czwarte ojciec. Co ciekawe, tylko 4-5 procent rodziców jest poirytowana, gdy za kółkiem siada nastoletni syn lub córka.

Może więc, żeby nie narażać związków na aurę „pod napięciem”, w przypadku planowanej dłuższej przejażdżki, należałoby zatrudnić na ten czas nastoletniego kierowcę i cieszyć się wspólnie z podróży…

Najnowsze