Motoryzacyjne muffinki z miłości do Hondy i Subaru

Wyścigowe muffiny? A może tort jako silnik Hondy? Nasz czytelniczka dzieli się przepisami na motoryzacyjne słodkości.

Przepis, jak to przepis: wrzucić, utrzeć, zmieszać, dodać, upiec. Dopiero to wszystko co dzieje się potem to prawdziwa zabawa. To już tylko kwestia inwencji twórczej i odrobiny wyobraźni.

O cukrowych fantazjach motoryzacyjnych przeczytasz także tutaj.

Ja wykorzystałam masą cukrową, którą można kupić w całej palecie barw w specjalistycznych sklepach bądź przez internet.

Babeczki motoryzacyjne – dlaczego by nie?!
fot. Ania Drużkowska
Tort dla wielbiciela Hondy.
fot. Ania Drużkowska

Zabawa z masą cukrową to jak zabawa z plasteliną – jest to przyjemne i wcale nie takie trudne, wymagające wyłącznie nieco cierpliwości. Najważniejszy jest pomysł, a potem ręce już same niosą.

Świnki subarynki namalowane są natomiast pisakiem cukrowym, a chorągiewki zrobione są z papieru i wykałaczek. Czasem zabawa przypomina zajęcia z plastyki: wyciąć, namalować i przykleić.

Masa cukrowa jest tak wdzięcznym materiałem, że można wyprawiać z nią prawdziwe cuda, dlatego serdecznie polecam zabawę z nią, bo zachwyt w oczach osoby obdarowanej jest absolutnie bezcenny.

Muffiny wyścigowe i subarynkowe
fot. Ania Drużkowska

Babeczki ze świnką subarynką

Składniki:

– nieco ponad połowę masła o temperaturze pokojowej

– 1/3 szklanki cukru

– 1 łyżka cukru waniliowego

– 2 jajka

– 1 i 1/4 szklanki mąki

– 1 łyżeczka proszku do pieczenia

– 1/2 szklanki mleka

– masa krówkowa

– posiekane migdały lub orzechy

Przygotowanie:

Masło z cukrem i cukrem waniliowym utrzeć na puszystą masę. Długo (około 8 minut). I najtrudniejsze za nami. Ucierać dalej z pojedynczo dodawanymi jajkami. Mąkę przesiać i wymieszać z proszkiem do pieczenia. Do mąki dodać mleko i masę maślaną. Dokładnie wymieszać już tylko łyżką. Do każdej papilotki nałożyć ciasta do około połowy jej wysokości, następnie trochę masy krówkowej (wg. uznania, ja daję około łyżeczkę) oraz odrobinę migdałów bądź orzechów. Następnie wyłożyć jeszcze trochę ciasta tak, aby przykryć masę krówkową. Piec w temperaturze 160 C przez około 20 minut.

Muffiny z wyścigową szachownicą
fot. Ania Drużkowska

Muffinki z szachownicą

Składniki:

100 g masła o temperaturze pokojowej

160 g cukru

1 torebka cukru waniliowego

2 jajka

150 g maki

1 łyżeczka proszku do pieczenia

½ łyżeczki sody

Szczypta soli

100 g jogurtu naturalnego

150 g siekanej gorzkiej czekolady

Przygotowanie:

Masło utrzeć na puszysta masę z cukrem i cukrem waniliowym, po czym ucierać dalej z pojedynczo dodawanymi jajkami. Mąkę przesiać i wymieszać z proszkiem do pieczeniam soda oraz solą i na zmianę z jogurtem wymieszać masę maślaną. Na koniec dodać kawałki czekolady i wymieszać. Moje babeczki były krwisto czerwone w środku za sprawą barwnika spożywczego, który dodałam na koniec.

Ciasto włożyć do wyłożonej papilotkami formy i piec około 20 minut w temperaturze 175 C.

Najnowsze

Molly Taylor najlepszą zawodniczką rajdową!

Molly Taylor i Ilka Minor-Petrasko zajęły pierwsze miejsce w IRDA (International Rally Drivers Associacion) Women World Rally Ranking.

Zeszłoroczny ranking publikowałyśmy tu.

Po dwunastu miesiącach (od listopada 2012 do listopada 2013) rajdów w różnych miejscach świata, mistrzynią okazała się Australijka. Na drugim miejscu uplasowała się Burcu Cetinkaya z Turcji, zaś na trzeciej pozycji Asja Zupanc reprezentująca Słowenię.

Aktualnie w zestawieniu World Rally Ranking jest 937 kierowców, z których tylko 1,4% to kobiety. Więcej jest kobiet pilotów – 10,1% liczby wszystkich pilotów w tym zestawieniu (a jest ich 961).

Najlepsze zawodniczki rajdowe 2013 roku.

Punktacja wśród pań (13 kobiet z trzech kontynentów i z dziesięciu państw) po wszystkich startach na przestrzeni ostatniego roku prezentuje się następująco:

Pozycja, Zawodniczka, Kraj, Punkty

1. Molly Taylor, Australia, 736

2. Burcu Cetinkaya, Turcja, 706

3. Asja Zupanc, Słowenia, 684

4. Ekaterina Stratieva, Bułgaria, 434

5. Melissa Debackere, Belgia, 336

6. Jovana Jovanovic, Serbia i Czarnogóra, 320

7. Susan Muwonge, Uganda, 192

8. Simin Bicakciolglu, Turcja, 168

8. Ana Sofia Correia, Portugalia, 168

9. Klavdija Senica, Słowenia, 144

9. Burcu Burkut Erenkul, Turcja, 144

10. Lilian Vialle, Francja, 135

11. Martina Danhelova, Czechy, 56

Tak samo jak w 2013 roku Ilka Minor-Petrasko jest numerem jeden pośród pilotów startujących w międzynarodowychy rajdach. Zaraz za nią Blegijka Lara Vanneste i na trzecim miejscu Julianna Nyirfas z Węgier.

Wsród pilotów kobiet było 97, pochodziły z pięciu kontynentów. Punktacja przedstawia się następująco:

Pozycja, Zawodniczka, Kraj, Punkty

1. Ilka Minor Petrasko, Austria, 4035

2. Lara Vanneste, Belgia, 1827

3. Julianna Nyirfas, Węgry, 1456

4. Karina Hepperle, Szwajcaria, 1080

5. Ursula Mayrhofer, Austria, 919

6. Barbara Watzl, Austria, 784

7. Mara Bariani, Włochy, 700

8. Sylvia Vindevogel, Ruanda, 688

9. Blanka Kacin, Słowenia, 684

10. Natasha Di Cangio, Kenia, 536

11. Anna Andreussi, Włochy, 530

12. Monika Hybnerova, Czechy, 510

13. Tina Lazar, Słowenia, 482

14. Katharina Wustenhagen, Niemcy, 462

15. Mélanie Wahl, Niemcy, 456

Wszystkie wyniki są dostępne na stronie www.worldrallyranking.com

Najnowsze

Aleksandra Kowalik z szansą na Dakar!

Aleksandra Kowalik znalazła się jako jedyna kobieta - motocyklistka w Akademii Młodych Talentów Orlen Team, a skład uzupełniają: Maciej Giemza, Jakub Piątek, Paweł Szymkowski i Adam Tomiczek. Wszyscy przejdą roczny program treningowy. Najlepszy będzie miał szansę w przyszłości wystartować w rajdzie Dakar jako zawodnik Orlen Team.

Celem rekrutacji do Akademii było wyłonienie młodych motocyklistów o największym potencjale rozwoju umiejętności sportowych. Aplikację mógł nadesłać każdy z doświadczeniem w rajdach terenowych. Spośród zgłoszeń rada ekspertów, składająca się z zawodników Orlen Team oraz przedstawiciela PKN Orlen wybrała czterech motocyklistów oraz jedną motocyklistkę. W listopadzie br. kandydaci do Akademii przeszli kompleksowe testy w warunkach pustynnych w Maroko. Została sprawdzona ich technika jazdy, wydolność fizyczna oraz zdolność podejmowania decyzji. Uczestnicy przeszli również próbę z zakresu mechaniki pojazdowej. Ze względu na bardzo wysoki poziom prezentowany przez kandydatów zdecydowano zaangażować do Akademii wszystkich zawodników, którzy przeszli do ostatecznego etapu rekrutacji.

Podczas testów praktycznych stworzyliśmy kandydatom warunki najbardziej zbliżone do tych, jakie panują na rajdzie cross-country. Młodzi adepci bardzo dobrze poradzili sobie ze wszystkim zadaniami i pokazali jaki drzemie w nich potencjał. Cieszę się, że przez najbliższy rok będziemy mogli obserwować ich postępy – dodał Jacek Czachor, przewodniczący rady ekspertów i kapitan Orlen Team.

Każdy z pięciu finalistów w sezonie 2014 otrzyma stypendium na realizację swojego programu treningowego w wysokości 25 tysięcy złotych oraz dodatkowo 5 tysięcy złotych w formie karty paliwowej. Odbędą oni także dwa profesjonalne treningi pod okiem zawodników Orlen Team. Młodzi motocykliści otrzymają również pełne wsparcie w zakresie działań komunikacyjnych związanych z ich startami. Podczas sezonu sportowego 2014 postępy sportowe zawodników będą bacznie obserwowane. Najlepszy spośród nich otrzyma możliwość startu w rajdzie Maroka w październiku 2014 r. ze wsparciem finansowym.

Czy Ola Kowalik ma szansę dołączyc do Orlen Team w Rajdzie Dakar?
fot. Orlen

Sylwetki adeptów Akademii Orlen Team

1. Aleksandra Kowalik – 18 lat, Poznań, motocross, wielokrotnie na podium poszczególnych eliminacji Mistrzostw Strefy Zachodniej w Motocross, sukcesy w zawodach triathlonowych.

2. Adam Tomiczek – 18 lat, Cieszyn, motocross/enduro, Mistrz Polski klasa Junior 2012 i 2013, aktualnie 4. w Mistrzostwach Europy Enduro w klasie Junior Under 20.

3. Paweł Szymkowski – 22 lata, Międzyrzecze Górne, enduro, Mistrz Polski Cross-Country 2009, złoty medal na Zespołowych Mistrzostwach Świata Enduro w Niemczech 2012, Mistrz Polski Enduro 2012, Mistrz Europy Cross-Country w kl. Junior 2011 i 2012, wicemistrz Świata SuperEnduro w klasie Junior 2013.

4. Maciej Giemza – 18 lat, Piekoszów, enduro, Mistrz Polski Enduro Junior 2010 i 2011, II miejsca w Pucharze Europy Enduro 2010 i III w 2011, Mistrz Polski Cross-Country klasa Junior 2012, Mistrz Polski Enduro do lat 24 w 2012, złoty medal w sześciodniówce (Niemcy), III miejsce Mistrzostwa Polski Enduro w klasyfikacji generalnej 2013.

5. Jakub Piątek – 22 lata, Lublin, motocross, zespołowy Mistrz Polski Motocross 2008, III miejsce w Mistrzostwach Polski w Cross-Country w klasie Junior 2011, Puchar Polski  Motocross 2012.

Najnowsze

16-latka w Chevrolecie Camaro startuje w drag racingu – film

Alex nie jest typową szesnastolatką. Aspiruje do bycia kierowcą w wyścigach równoległych.

Alex to szczęściara, nie tylko dlatego, że ma wyjątkową rodzinę, która ją wspiera i pomoga modyfikować samochód. Woli zwolnić się ze szkoły na sześć dni pod rząd, żeby móc startować w wyścigach równoległych (zwykle na 1/4 lub 1/8 mili) w ramach amerykańskiego święta tej dyscypliny Drag Week 2013. Niedawno zaliczyła swój pierwszy wyścig na jedną czwartą mili z wynikiem 11 sekund. Ważny jest też fakt, jakim samochodem startuje.

Jej samochód jest nie tylko piękny, ale i bardzo szybki. Wiele z nas o takim muscle car marzy – to wyścigowo polakierowany Chevrolet Camaro z 1968 roku z silnikiem LS1 V8. Auto wcześniej należało do mamy Alex, co świadczy o tym, że dziewczyna wyssała miłość do rasowych samochodów z mlekiem matki.

Niektórzy mogliby zarzucić Alex, że otrzymała Chevy’ego od rodziców i postanowiła startować w drag racingu – cóż to za wyczyn? Ano taki, że inna córcia zapewne poprosiłaby tatusia o pieniądze na nowe ciuchy lub Fiata 500 oraz do kompletu bilet na koncert Justina Bibera, a nie sportowego Camaro i udział w zawodach.

Dlatego też z naszej strony – pełen szacunek!

Jak Alex jeździ i co ma do powiedzenia, zobaczycie na filmie.

Najnowsze

Kombinezon motocyklowy z poduszką powietrzną

Coraz więcej producentów motocykli we współpracy z producentami odzieży motocyklowej pracuje na specjalnymi poduszkami powietrznymi, które mają ochronić ciało kierowcy w czasie wypadku.

O tym zagadnieniu pisałyśmy już 5 lat temu, kiedy poduszki powietrznbe dla motocyklistów były jedynie wizją przyszłości – czytaj tutaj.

Do tej pory poduszki powietrzne znajdowały się głównie w samochodach (ale także np. z Hondzie Gold Wing). Niedawno w Szwecji rozpoczęto sprzedaż kasku rowerowego, który jest kołnierzem – w momencie wypadku rozwija się w powietrzny kaptur, który chroni głowę rowerzysty (czytaj o tym tutaj). Wszystkie te innowacyjne rozwiązania mają nam zapewnić bezpieczeństwo podczas jazdy.

Poduszka powietrzna wbudowana pod kombinezon motocyklowy – rozwiązanie Dainese.
fot. Dainese

Jak ważne jest używanie odzieży ochronnej do jazdy motocyklem mówi się dużo, jednak nie wszyscy rozumieją do czego ta odzież służy. Przykładem mogą być zdjęcia w Internecie, które obrazują uszkodzenia ciała wynikające z braku stroju. Latem widzi się wielu kierowców prowadzących w koszulkach, krótkich spodniach i sandałach – pod nimi duże maszyny a za nimi często podobnie nieubrany pasażer.

Dla większego bezpieczeństwa, część z nas korzysta z protektorów pleców. Na rynku jest już spory wybór tych produktów. Mają różną jakość i różne ceny, ale warto o nich pomysleć, jeśli nasza kurtka motocyklowa niedostatecznie chroni plecy.

BMW Motorrad i Dainese nawiązały współpracę produkując kombinezon z wmontowaną poduszką powietrzną dla motocyklisty.
fot. Dainese

Kamizelki powietrzne mają za zadanie zwiększyć nasze bezpieczeństwo w czasie jazdy i ochronić podczas upadku. Taką kamizelkę zakłada się na kurtkę motocyklową. Jest ona wyposażona w szereg poduszek powietrznych, które chronią nasz kręgosłup, szyję i całe plecy. Zaletą tych kamizelek jest to, że są bardzo lekkie i dobrze dopasowują się do kształtu naszego ciała.

Zasada działania jest prosta – kamizelka „otwiera się” kiedy motocyklista zostanie wyrzucony z siodła maszyny – linka przymocowana do motocyla uruchamia obwód i poduszki „startują”. Nie oznacza to, że kierowca przypięty jest do motocykla na stałe. Dosłownie w ułamku sekundy kamizelka wypełnia się powietrzem.

Kamizelki są wielokrotnego użytku – można je samodzielnie doprowadzić do stanu sprzed otwarcia. Producenci zadabali również o to, aby stworzyć specjalne zestawy do naprawiania kamizelek.

Na naszym rynku dostępna jest kamizelka Mototarg – to dzieło polskiego producenta. Firma BMW we współpracy z producentem odzieży motocyklowej Dainese (o ich rozwiązaniu pisałyśmy tu) również stworzyła strój ochronny zaiwerający poduszki powietrzne. Jego prezentacja miała miejsce na tegorocznych targach motocyklowych EICMA w Mediolanie. O nawiązaniu współpracy obu firm pisałyśmy także tutaj.

Kamizelka z poduszką powietrzną Dainese, którą można założyć pod kombinezon, lub na kurtkę motocyklową.
fot. Dainese

 

Najnowsze