
Przekroczył dopuszczalną masę ciągnika z naczepą. O 39 ton!
Ponad 79 ton ważyła ciężarówka przewożąca kruszarkę do betonu. Ważący o 39 ton za dużo zespół pojazdów był też za długi i za szeroki. Kara za te wykroczenia była naprawdę wysoka.
Wyróżniającą się z daleka wymiarami ładunku ciężarówkę zatrzymano na trasie im. majora Henryka Sucharskiego w Gdańsku. Na naczepie przewożono dużą kruszarkę do betonu z miejscowości Przyjaźń do Gdańska.
Rzeczywista masa całkowita zespołu pojazdów z ładunkiem wynosiła 79,05 tony zamiast dopuszczalnych 40 ton. Natomiast dopuszczalny nacisk na podwójną oś napędową ciągnika siodłowego był przekroczony o 9 ton. Przekroczone było też dopuszczalne naciski na wszystkich czterech osiach naczepy od 1,45 tony do 1,85 tony. Oprócz tego ciągnik siodłowy z naczepą i ładunkiem był za długi o 5,85 metra, za szeroki o 45 centymetrów oraz za wysoki o 4 centymetry w odniesieniu do obowiązujących norm.
W tej sytuacji kierowca powinien wykonywać przewóz po drogach publicznych pojazdem ponadnormatywnym na podstawie zezwolenia kat. VII z pilotażem. Kierujący okazał jednak inspektorom niewłaściwe zezwolenie kat. VI i jechał bez asysty pilota.
Za stwierdzone nieprawidłowości w transporcie ponadnormatywnym pomorska ITD wszczęła postępowania administracyjne wobec krajowego przewoźnika z ustawy prawo o ruchu drogowym i ustawy o transporcie drogowym. Przedsiębiorcy grozi łączna kara w wysokości 25 tysięcy złotych. Ciężarówka z ładunkiem trafiła na parking strzeżony do momentu uzyskania przez firmę transportową właściwego zezwolenia na przejazd pojazdu nienormatywnego.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
Coraz więcej osób odkrywa uroki podróżowania bez sztywnych planów i rezerwacji hoteli. Dla fanów motoryzacji to naturalne – auto czy motocykl daje wolność, a nocleg w kamperze lub pod namiotem pozwala zatrzymać się tam, gdzie akurat prowadzi droga. Obie opcje mają swój niepowtarzalny klimat, ale też różne wymagania i ograniczenia. -
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Nic nie przekroczył.
Poprostu posiadał nie takie zezwolenie jakie było wymagane.
Ale gady oczywiście sieją popeline bo liczy się dla nich pieniądz a nie bezpieczeństwo.
A ty pismaku-redaktorku zmień tytuł bo wyszedłeś na zielonego w temacie.
Anonymous - 5 marca 2021
Może wieść nawet 1000t byle by mial pozwolenia i asfaltu nie wchlonol calego zestawu:))proste jak robienie kupy :))
Anonymous - 5 marca 2021
To jak będzie miała zezwolenia to już nie będzie przeładowania o 39 ton artykuł bez sensu i tak wszystko chodzi o kasę
Anonymous - 5 marca 2021
Tylko chodzi o kasę i nic więcej Ci co piszą te artykuły to mogą liście grabic nic pojęcia o tym nie mają
Anonymous - 5 marca 2021
TRANSPORT @KIEROWCY TO DOJNA KROWA-ODPOWIEDNIE PRZEPISY I JEST KASA!!!!!!!
Anonymous - 5 marca 2021
Zielone hieny nic tylko włączyć wycieraczki na 3 biegi i dać gazu