Przeciążył małego dostawczaka o prawie 4 tony!

Jak ten pojazd wytrzymał tak duże obciążenie? Tego nie wiemy. Z pewnością jednak taka jazda nie należała do bezpiecznych.

Wrocławscy inspektorzy prowadzili na terenie miasta działania w trakcie, których zwracali szczególną uwagę na pojazdy o dopuszczalnej macie całkowitej do 3,5 t. Sprawdzano ich wagę i stan techniczny. 

Wśród wytypowanych do kontroli pojazdów znalazł się taki, przewożący piach i gruz. Po zważeniu okazało się, że rzeczywista masa całkowita samochodu wyniosła aż 7200 kg. To ponad dwa razy więcej niż dopuszczalna masa całkowita pojazdu wskazana w dowodzie rejestracyjnym!

W trakcie kontroli inspektorzy stwierdzili również brak zabezpieczenia ładunku sypkiego. Pojazd mógł odjechać z miejsca kontroli dopiero po rozładowaniu nadmiaru przewożonego ładunku, a kierujący został ukarany mandatami karnymi.

Najnowsze

Daniel Abt i Lucas di Grassi zaprezentują nowe bolidy Audi e-tron FE06

Do piątku, na torze w Walencji potrwa jedyny wspólny, przedsezonowy test wszystkich zespołów biorących udział w nowym sezonie Formuły E. Daniel Abt i Lucas di Grassi zaprezentują ostateczne wersje swych sportowych bolidów

Letnia, urlopowa przerwa w wyścigach Formuły E ostatecznie dobiega końca. Zanim jednak rozpocznie się nowy sezon, kierowcy Audi – Daniel Abt i Lucas di Grassi – wraz z innymi zawodnikami i zespołami, po raz pierwszy i jedyny prowadzą wspólny przedsezonowy trening. Podczas tego testu, para zawodników Audi po raz pierwszy zaprezentuje swe nowe bolidy Audi e-tron FE06. Di Grassi pojedzie samochodem z numerem 11, a Abt autem z numerem 66. Cechą wyróżniającą bolid Daniela Abta są neonowo – pomarańczowe lusterka.

12 teamów, 24 kierowców, 10 producentów (wśród których są wszystkie cztery niemieckie marki segmentu premium – Audi, BMW, Porsche i Mercedes) – z takim składem kibice mogą spodziewać się najbardziej ekscytującego z dotychczasowych sezonów Formuły E. Audi Sport ABT Schaeffler – jeden z członków założycieli serii Formuła E – stanie ponownie w szranki z konkurentami, wystawiając sprawdzony skład kierowców: Daniela Abta i Lucasa di Grassi. To jedyna w stawce para zawodników jeżdżąca ze sobą od samego początku rywalizacji w tej serii. Teraz rozpoczynają swój szósty wspólny sezon. „Żelazna konsekwencja i dobra współpraca całego zespołu to nasza największa siła w tak dynamicznej i pełnej zwrotów rywalizacji, jaką są Mistrzostwa Formuły E” – mówi szef teamu Allan McNish.

Oprócz zajęć na torze we wtorek, środę i piątek, Abt i di Grassi będą mieli również bardzo zajęty czwartek. Podczas wyznaczonego na ten dzień Dnia Mediów, robione będą oficjalne zdjęcia i materiały filmowe z oboma kierowcami, które później wykorzystywane będą we wszystkich oficjalnych materiałach drukowanych, w social mediach i w transmisjach telewizyjnych.

Tuż po zakończeniu przedsezonowych testów w Walencji i po zakończeniu ostatecznych przygotowań, oba bolidy Audi e-tron FE06 i cały potrzebny sprzęt przygotowane zostaną do wysyłki do Arabii Saudyjskiej. Dotychczasowa jasność co do realnej siły wszystkich zespołów zostanie tam zweryfikowana w dniach 22 i 23 listopada, podczas wyścigów w miejscowości Diriyah. W ten sposób rozpocznie się kolejny sezon Formuły E, podczas którego odbędzie się dwanaście rund rozegranych na pięciu kontynentach. Sezon zakończy się w lipcu roku 2020.

Najnowsze

Copen GR Sport – sportowy kei-car ze stajni Daihatsu

Japońskie samochody potrafią zaskakiwać. Maleńki sportowy kei-car ze stajni Daihatsu, marki należącej do Toyota Group, teraz wchodzi na rynek jako Copen GR Sport, nowy komercyjny projekt Toyota Gazoo Racing. Dwuosobowy kabriolet jest mniejszy od AYGO, ale prezentuje się bardzo atrakcyjnie.

Sportowy roadster z napędem na przód i turbodoładowanym silnikiem 660 cm3 z intercoolerem ma długość 3395 mm i szerokość 1475 mm, czyli jest o 7 cm krótszy i o 14 cm węższy od Toyoty Aygo. Silnik o mocy 64 KM współpracuje z 5-stopniową manualną skrzynią biegów lub z przekładnią CVT z 7 symulowanymi przełożeniami Super Active Shift, wybieranymi za pomocą manetek za kierownicą. Pierwsza z tych wersji jest nieco droższa i kosztuje około 22 480 dolarów. Za odmianę z automatem trzeba zapłacić poniżej 22 000 dolarów. 

Auto wyposażone jest w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, wzmocnienia podwozia, tuningowane elektryczne wspomaganie kierownicy, zoptymalizowane, sportowe zawieszenie oraz elektrycznie składany twardy dach. Doświadczoną rękę specjalistów Toyota Gazoo Racing widać także na zewnątrz. Copen GR Sport otrzymał na nowo zaprojektowane osłonę chłodnicy oraz zderzaki z przodu i z tyłu. Tylny zderzak ma zintegrowany dyfuzor. Kute, aluminiowe koła BBS są wykończone szarym, matowym lakierem. Przednie i tylne światła LED zostały wykończone ciemnymi akcentami, a z przodu, tyłu i boku pojawiły się plakietki GR Sport. 

W wykończonym na czarno wnętrzu zamontowano sportowe fotele RECARO z logo GR, skórzaną kierownicę marki MOMO z metalowymi wstawkami i znaczkiem GR, specjalną tablicę rozdzielczą i elementy wykończenia Piano Black. 

Toyota Gazoo Racing opracowała także dodatkowo płatne części do tuningu aerodynamicznego. Samochód można uzbroić m.in. w przedni spojler, nakładki na progi, lotki na przód i tył oraz tylny spojler na klapę bagażnika.

Toyota wprowadziła do swoich salonów w Japonii sportową markę GR (Gazoo Racing) w 2017 roku. Początkowo seria składała się z 7 modeli i jest systematycznie rozbudowywana. Samochody z serii GR są dostępne w Japonii w najwyższej wersji GRMN, średniej GR i bazowej GR SPORT. Limitowane edycje GRMN obejmują szeroko zakrojone zmiany, w tym tuning silnika. Toyota oferuje także GR PARTS, czyli części do personalizacji seryjnych samochodów Toyoty. W Europie pierwszym przedstawicielem nowej marki był limitowany Yaris GRMN, zaś obecnie w sprzedaży także w Polsce dostępny jest Yaris GR Sport.

Najnowsze

Porsche Experience Center przy Hockenheimringu już otwarte

Otwarcie odbyło się w ramach festiwalu „Sportscar Together Day”. Pomieszczenia w sercu toru wyścigowego zajmują powierzchnię około 170 tys. metrów kwadratowych i obejmują Centrum Obsługi Klienta, tor zręcznościowy, sekcje dynamicznej jazdy oraz odcinek off-roadowy.

Porsche Experience Centre Hockenheimring oferuje swoim gościom ekscytujące wrażenia z jazdy w wysoce profesjonalnych warunkach. Klienci mogą przetestować tu najnowsze modele Porsche przy wsparciu doświadczonych instruktorów: z fotela pasażera, zza kierownicy lub w ramach indywidualnych sesji treningowych. Aby zademonstrować im działanie poszczególnych trybów jazdy, zbudowano tor o długości 2,8 km, obejmujący zarówno trudne zakręty, jak i długie proste. Obok znajduje się szereg sekcji służących do dynamicznych przejazdów, takich jak płyta poślizgowa czy ronda. Na off-roadowym odcinku klienci mogą przetestować terenowe możliwości SUV-ów Porsche – Cayenne i Macan. Zajmuje on powierzchnię 5200 m2 i składa się 17 modułów.

Centrum Obsługi Klienta zajmuje powierzchnię 4500 m2. Jego architektura korzysta ze sprawdzonych projektów wcześniejszych centrów. W obiekcie wygospodarowano miejsca do organizacji wydarzeń o powierzchni 1000 m2, z salami konferencyjnymi do wynajęcia. Mieszczą się tam również sklep Porsche Selection Shop, kawiarnia i restauracja, warsztaty oraz powierzchnia wystawiennicza na samochody (800 m2). Infrastruktura ładowania o wysokiej mocy odzwierciedla rosnące znaczenie i wymagania pojazdów hybrydowych, a także pierwszego całkowicie elektrycznego Porsche – modelu Taycan.

Wydarzenie na Hockenheimringu stanowiło część festiwalu Porsche „Sportscar Together Day”, który po raz pierwszy zorganizowano w 2018 r., z okazji 70. rocznicy powstania producenta samochodów sportowych. Poza aktywnościami na torach PEC program inauguracyjnego weekendu obejmował ostatnią rundę pucharu Porsche Sports Cup, zajęcia dla dzieci i występy sceniczne na żywo.

Najnowsze

Nowa hybrydowa Toyota Yaris debiutuje!

Konstrukcja nowej Toyoty Yaris opiera się na nowej platformie GA-B, zaś źródłem napędu jest zastosowany po raz pierwszy układ hybrydowy 4. generacji z 3-cylindrowym silnikiem, również opracowany w technologii TNGA.

Platforma GA-B pozwoliła na obniżenie wysokości samochodu o 40 mm, a niżej położona deska rozdzielcza przyczynia się do poprawy widoczności do przodu. Poszerzenie auta o 50 mm przekłada się na większą przestronność na przednich fotelach i tylnej kanapie, zaś zwiększony rozstaw kół na obu osiach komponuje się z niższą i szerszą sylwetką nowego Yarisa. Z przodu najbardziej widoczny jest duży grill i umiejscowione centralnie logo Toyoty. Nowe lampy przednie zbudowano w technologii LED, zaś kierunkowskazy i światła do jazdy dziennej zostały zintegrowane w jeden moduł diodowy.

Nowy Yaris to pierwszy samochód segmentu B zaprojektowany w architekturze TNGA. Dzięki nowej platformie GA-B auto jest stabilne i szybko oraz precyzyjnie reaguje na działania kierowcy. Fotel kierowcy znajduje się niżej i dalej od kierownicy (o 60 mm do tyłu w porównaniu z obecnym Yarisem), przyczyniając się do obniżenia środka ciężkości, lepszej ergonomii i szerszego zakresu regulacji.

Nowy Yaris to pierwszy samochód segmentu B zaprojektowany w architekturze TNGA. Dzięki nowej platformie GA-B auto jest stabilne i szybko oraz precyzyjnie reaguje na działania kierowcy. Fotel kierowcy znajduje się niżej i dalej od kierownicy (o 60 mm do tyłu w porównaniu z obecnym Yarisem), przyczyniając się do obniżenia środka ciężkości, lepszej ergonomii i szerszego zakresu regulacji.

Napęd hybrydowy 4. generacji był testowany w różnych miastach Europy, w tym w Rzymie, Paryżu czy Darmstadt. Wyniki tych testów poskazują, że w środowisku miejskim pracuje on w bezemisyjnym trybie elektrycznym przez niemal 80% czasu jazdy. Układ Hybrid Dynamic Force z silnikiem 1.5 to kolejna konstrukcja z serii obejmującej systemy hybrydowe 2.0 i 2.5, które weszły na rynek w modelach Corolla, RAV4 i Camry.

Nowy silnik 1.5 Dynamic Force to 3-cylindrowa jednostka benzynowa ze zmiennymi fazami rozrządu, pracująca w cyklu Atkinsona, której sprawność sięga 40%, co pomogło w obniżeniu zużycia paliwa i emisji CO2 aż o 20% w porównaniu z aktualnym Yarisem. Jednocześnie moc układu wzrosła o 15%. Hybrydowa przekładnia została całkowicie przekonstruowana, przyjmując strukturę dwuosiową, dzięki której ma bardziej zwartą budowę – jej objętość jest mniejsza o 9% w porównaniu z przekładnią zastosowaną w poprzedniej generacji Yarisa. W skład napędu hybrydowego wchodzą również nowe, litowo-jonowe baterie trakcyjne o wyższej mocy, o 27% lżejsze od dotychczas stosowanych akumulatorów niklowo-wodorkowych.

Na wybranych rynkach nowy Yaris będzie dostępny także z 3-cylindrowymi silnikami benzynowymi o pojemności 1,5 i 1,0 l.

Nowa generacja systemów bezpieczeństwa czynnego obejmuje m.in. inteligentny tempomat adaptacyjny (Intelligent Adaptive Cruiser Control, IACC) działający w pełnym zakresie prędkości oraz asystenta utrzymania pasa ruchu (Lane Trace Assist, LTA), znane z modeli, które niedawno weszły na rynek, takich jak Corolla. Wszystkie te systemy są montowane w standardzie w każdym nowym Yarisie.

Najnowsze