Karolina Chojnacka

Przebijał opony w samochodzie sąsiadki i… odciął sobie palec!

Morał z tej bajki jest taki... nie bądźcie złośliwi i nie przebijajcie innym opon!

Scena jak z horroru, tak pokrótce można opisać to co przeżyła pewna mieszkanka stanu Arizona. Najpierw zauważyła, że ktoś złośliwie przebił opony w jej SUVie, a po bliższych oględzinach miejsca zbrodni odkryła, że sprawca zostawił po sobie… palec.

Przeczytaj też: Szukasz nowych opon? Pamiętaj o zasadzie 3P!

Okazuje się, że policja nawet nie musiała pobierać odcisków z makabrycznego znaleziska, ponieważ… ślady krwi, które zaczynały się przy SUVie kobiety prowadziły prosto do domu jej sąsiada, z którym pokłóciła się jakiś czas temu…

I koniec końców najbardziej tajemnicze w tej sprawie jest to, dlaczego złośliwy sąsiad zostawił swój palec. Wydaje się dość oczywiste, że jeśli pójdziesz do szpitala, zwłaszcza jeśli właśnie odciąłeś sobie palec, to weźmiesz ze sobą wspomniany palec, by spróbowano ci go przyszyć.

A morał z tej bajki jest taki… nie bądźcie złośliwi i nie przebijajcie innym opon!

Przeczytaj też: Nowe etykiety na opony. Co się zmienia i czy wpłynie to na kierowców?

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Honda SUV e: – prototyp, który rozpoczyna wielką, japońską elektryczną ofensywę

Honda zaprezentowała światu koncepcję nowego modelu. Jego raczej mało kreatywna i trochę dziwna nazwa, Honda SUV e: prototype, dokładnie opisuje, czym jest - całkowicie elektrycznym samochodem typu SUV. Będzie hit?

To była tylko kwestia czasu, gdy po sukcesie elektrycznego miejskiego hatchbacka Honda e, japoński producent zaprezentuje światu podobną koncepcję w formie crossovera lub SUVa. I stało się! Oto Honda SUV e: prototype.

Honda SUV e: prototype

Przeczytaj też: Honda e – producent wprowadza na rynek elektryczny model

I szykujemy się na więcej! Honda zapowiedziała, że ten samochód pokazowy jest pierwszym z 10 w pełni elektrycznych pojazdów, które planuje wprowadzić na rynek w ciągu najbliższych pięciu lat.

Honda SUV e: prototype

Honda SUV e: prototype jest ewolucją koncepcji samochodu Hondy pokazanego na targach w Pekinie w 2020 roku. W przeciwieństwie do swojego poprzednika ma cztery drzwi i coś, co wydaje się być portem ładowania za emblematem Hondy na masce. Stylistyka auta przypomina nieco bardziej wyszukany model HR-V, z kontrastującym dachem i bardziej rzeźbionymi bokami.

Prototyp jest wyposażony w system Honda Connect trzeciej generacji. Podobno będzie w stanie obsługiwać inteligentne urządzenia domowe, umożliwi kierowcy zakupy online podczas jazdy (!) oraz zapewni dostęp do funkcji pojazdu za pośrednictwem smartfona.

Honda SUV e: prototype

Przeczytaj też: Honda pokazała aż 24 nowe lub ulepszone motocykle na 2021 rok. Każdy znajdzie coś dla siebie

Honda SUV e: prototype wygląda na gotową do masowej produkcji i nie zdziwiłybyśmy się, gdyby wkrótce pojawiła się wersja auta zdatna do ruchu drogowego.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Wściekła właścicielka Tesli przerywa motoryzacyjne show w Szanghaju: „HAMULCE NIE DZIAŁAJĄ!”

Pani została bohaterką social mediów i... oficjalnie wzbudziła „niezadowolenie” w Tesli.

Wygląda na to, że Tesla znajduje się pod rosnącą presją w Chinach. W ciągu jednego dnia, aż dwa podmioty rządowe wystosowały specjalne ostrzeżenia na temat zachowania firmy i traktowania przez nią klientów.

Kłopoty zaczęły się we wtorek, kiedy chińska państwowa agencja informacyjna Xinhua opublikowała artykuł, w którym stwierdzono, że jakość pojazdów elektrycznych Tesli musi spełniać oczekiwania rynku, aby zdobyć zaufanie konsumentów. Stwierdzono, że firma z siedzibą w Kalifornii, powinna w odpowiedni sposób zareagować na wątpliwości klientów, które pojawiły się po ujawnieniu takich problemów jak nieprawidłowo działające hamulce czy pożary podczas ładowania.

{{ gallery(3181) }}

Przeczytaj też: Tesla na autopilocie wjechała w policyjny radiowóz

Kilka godzin później Komisja ds. Politycznych i Prawnych Komitetu Centralnego Komunistycznej Partii Chin opublikowała komentarz na swoim koncie na WeChat, w którym stwierdzono, że producent samochodów powinien szanować chińskich konsumentów i przestrzegać lokalnych praw i przepisów. Napisano, że każdy odpowiedzialny biznesmen stara się znaleźć przyczynę swoich problemów i ulepszyć oferowane przez siebie produkty, a  Tesla tego nie robi.

Skąd ten „atak”? Wydaje się, że wszystko zaczęło się w poniedziałek, podczas prezentacji Tesli na Shanghai Auto Show, jednej z najważniejszych imprez motoryzacyjnych na świecie.

Wściekła demonstrantka wspięła się na dach jednego z pojazdów wystawowych, krzycząc, że w jej aucie nie działają hamulce. Szybko stała się bohaterką Internetu i filmików w social mediach.

Przeczytaj też: Od dziś kupisz Teslę za bitcoiny. Sensacyjny tweet Elona Muska!

Jak poinformowała Tesla, kobieta jest „powszechnie znana z tego, że wielokrotnie protestowała przeciwko problemowi z hamulcami Tesli”. Firma dodała jednocześnie, że będzie pracować nad rozwiązaniem tego problemu, ale „nigdy nie pójdzie na kompromis przeciw nierozsądnym żądaniom”.

Z kolei lokalna policja poinformowała, że właścicielka wadliwej Tesli została zatrzymana na pięć dni.

Najnowsze

Renault Arkana debiutuje – znamy ceny w Polsce!

Renault wprowadza na rynek europejski Arkanę – sportowego SUV-a. Zamówienia na samochód będzie można składać od maja 2021 roku. Czy ten model większy od Kadjara stanie się hitem wśród polskich klientów?

Nowe Renault Arkana jest produkowane w zakładzie w Busan w Korei Południowej, gdzie powstaje również model XM3 Renault Samsung Motors. Zamówienia na samochód będzie można składać od maja 2021 roku, a samochody pojawią się w salonach dealerskich już w czerwcu br. w wersji TCe i w lipcu w wersji E-TECH Hybrid.

Duży prześwit (199 mm), wysoka, atletyczna linia dolnej części nadwozia z mocno zarysowanymi nadkolami idealnie wpisuje się w stylistykę SUV-ów. Wrażenie wzmacniają osłony zderzaków z przodu i z tyłu nadwozia oraz poszerzenia nadkoli. Natomiast opadająca linia dachu i powierzchni oszklonej, sięgająca aż po tylną klapę, współtworzy dynamiczną, smukłą sylwetkę. Świata 100% LED mają charakterystyczny dla marki kształt litery C (C-Shape).

Renault Arkana debiutuje - znamy ceny w Polsce!

W momencie wprowadzenia do sprzedaży Nowa Arkana jest oferowana w siedmiu kolorach nadwozia: Biel Arktyczna  (niemetalizowany), Biały Universe, Czerń Nocy, Szary Metalic, Niebieski Zanzibar, Czerwony Flamme i Pomarańczowy Valencia (wyłącznie w wersji R.S. Line). Dostępny w opcji czarny lakier dachu podkreśla dynamikę samochodu. Oferta obejmuje również trzy modele kół o średnicy 17 i 18 cali.

Renault Arkana debiutuje - znamy ceny w Polsce!

Renault Arkana jest wyposażone w cyfrowy wyświetlacz na desce rozdzielczej. Kolorowy ekran o przekątnej 4,2, 7 lub 10,25” (w zależności od wersji) pozwala na bardzo intuicyjną personalizację ustawień wpływających na doznania z jazdy. Umieszczony obok środkowy ekran o przekątnej 7 lub 9,3” sprawia, że nowy model znajduje się w czołówce pod względem powierzchni wyświetlaczy w tej klasie.

W środkowej konsoli znajduje się duży schowek z ładowarką indukcyjną do smartfonów oraz boczne schowki, a także kieszeń siatkowa od strony pasażera. W konsolę wbudowano również automatyczny elektryczny hamulec postojowy z funkcją  „Auto hold”, dostępny od wersji Intens. Również od wersji Intens nad konsolą jest umieszczony duży pionowy ekran dotykowy o przekątnej 9,3”, który sprawia że wnętrze kabiny wygląda bardzo nowocześnie. W wersji Zen jest dostępny poziomy ekran 7”. 

Renault Arkana debiutuje - znamy ceny w Polsce!

Już w podstawowej wersji wyposażenia zobaczymy chromowane klamki drzwi i nawiewy i pokrytą skórą gałkę dźwigni zmiany biegów. W drugim poziomie wyposażenia skóra pojawia się również na kierownicy, a chromowane obramowania wokół uchwytów na kubki i na desce rozdzielczej. Górna część paneli drzwiowych jest wykończona miękkim obiciem.

Podstawowa wersja ma tapicerkę tkaninową. W wyższych poziomach wyposażenia pojawia się tapicerka ze skóry ekologicznej łączonej z tkaniną, a tapicerka skórzana dostępna jest w opcji. Wersja R.S. Line jest natomiast wyposażona w tapicerkę ze skóry łączonej z zamszem.

Renault Arkana debiutuje - znamy ceny w Polsce!

Pod względem możliwości załadunku Nowe Renault Arkana dysponuje bardzo pojemnym bagażnikiem (513 litrów i 480 litrów w wersji E-TECH Hybrid), z zestawem naprawczym. Znajduje się w nim podłoga bagażnika, którą można w zależności od potrzeb umieścić w dolnym położeniu, żeby zwiększyć pojemność bagażnika lub w górnym, żeby było łatwiej załadować ciężkie bagaże. W tej konfiguracji możemy po złożeniu tylnej kanapy (składanej w układzie 1/3-2/3) uzyskać całkowicie płaską podłogę.

W skład napędu E-TECH Hybrid 145 KM wchodzi spalinowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy Aliansu Renault-Nissan nowej generacji o pojemności 1,6 l.  Silnik jest przystosowany do technologii napędu hybrydowego i wyposażony w ograniczający emisję zanieczyszczeń filtr cząstek stałych.

Ma moc 94 KM i jest wspomagany dwoma silnikami elektrycznymi – e-silnikiem (o mocy 36 kW) i wysokonapięciowym rozrusznikiem-alternatorem typu HSG (High-Voltage Starter Generator) o mocy 15 kW. W trybie elektrycznym Nowe Renault Arkana E-TECH Hybrid może osiągnąć prędkość 75 km/h.

Renault Arkana w wersji mikrohybrydowej TCe 140 dysponuje momentem obrotowym 260 Nm, dostępnym w przedziale od 1 750 do 3 500 obr./min. Jest to o 10 KM i o 20 Nm więcej w porównaniu do poprzedniego silnika 1.3 TCe 130.

Ceny startują od 111 900 zł w wersji Zen (TCe 140 EDC), natomiast w wersji R.S. LINE będzie to koszt 134 900 zł. 

Najnowsze

GreenWay Polska uruchomił kolejny hub ładowania aut elektrycznych. Gdzie możemy „zatankować” elektryka?

Huby ładowania to sprawdzone rozwiązanie wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia z dużą liczbą podróżnych. Wszystkie zainstalowane w nowym hubie GreenWay ładowarki mają moc nominalną 150 kW.

Wielostanowiskowa stacja znajduje się na terenie Dyskontu Paliwowego Citronex w Kątach Wrocławskich i umożliwia ładowanie 4 samochodów elektrycznych w tym samym czasie. To już drugi, obok zlokalizowanego w Galerii Młociny, hub ładowania w sieci GreenWay w Polsce.

Czytaj: GreenWay Polska podnosi moc stacji i zmienia cennik! Właściciele elektryków mają się z czego cieszyć?

Uruchomiony w Kątach Wrocławskich hub składa się z 4 stacji ładowania DC, w tym jednej, która ładuje baterie elektryków z mocą 150 kW na złączu CCS, a  pozostałe trzy ładują z mocą 50 kW (na złączach CCS i Chademo). W tym samym czasie z usługi ładowania w ramach hub-u mogą korzystać 4 pojazdy.

Wszystkie zainstalowane w nowym hubie GreenWay ładowarki mają moc nominalną 150 kW. Aktualnie jednak, ze względu na ograniczoną moc dostępnego  przyłącza energetycznego,  tylko jedna z nich funkcjonuje z pełną mocą. Pozostałe 3 zostały skonfigurowane do pracy z mocą 50kW, co jest jednak rozwiązaniem tymczasowym.  

Najnowsze