
Bentley Mk VI – 75 lat temu ten model zjechał jako pierwszy z linii produkcyjnej w Crewe
Od tego czasu w fabryce przy Pryms Lane opracowano 206 modeli i wyprodukowano 197 086 egzemplarzy samochodów, co stanowi 97% całej produkcji firmy Bentley Motors.
Właśnie mija 75 lat produkcji samochodów Bentley w kultowej fabryce w Crewe, w Anglii. W tym okresie wykonano ręcznie tam 197 086 luksusowych samochodów, czyli 97% całej historycznej produkcji Bentleya. Pozostałe 38 933 wyprodukowanych aut przypada na okres XX wieku, przed wprowadzeniem współczesnych wersji takich modeli, jak Continental GT i Bentayga.
Statystyki pokazują, że 84% wszystkich samochodów zbudowanych w Crewe i przeznaczonych na rynek brytyjski nadal jeździ po drogach, a odsetek ten wciąż rośnie. Obecnie firma Bentley buduje 85 samochodów dziennie. Dwie dekady temu z linii produkcyjnej zjeżdżał jeden samochód na miesiąc.
Historia fabryki w Crewe
Ponieważ produkcja samochodów uległa wstrzymaniu w latach II wojny światowej, dawna siedziba firmy w Derby została przebudowana w 1946 roku na potrzeby budowy silników odrzutowych nowej ery. Bentley Mark VI był pierwszym samochodem zbudowanym w całości w nowej lokalizacji, zakładach Bentleya w Crewe, a także pierwszym, który był oferowany z karoserią ze stali tłoczonej.
Początkowo zastosowany sześciocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 4,3 litra, został zmodernizowany do mocniejszej jednostki 4,6 litra w 1951 roku. W Crewe produkowano najbardziej kultowe modele Bentleya, w tym R-Type Continental, Turbo R, Arnage i Azure. Prawdopodobnie największa zmiana przy Pyms Lane w Crewe miała miejsce w 1998 r., po dołączeniu Bentleya do Grupy Volkswagen.
Koncern natychmiast zainwestowała znaczne środki w modernizację fabryki, tworząc fundamenty dla kluczowego okresu w historii firmy Bentley Motors. Siedziba przy Pyms Lane pozostała głównym punktem centrali firmy Bentley w Crewe od momentu pojawienia się firmy w 1938 r. Obecnie jest on jednym z wiodących obiektów w branży, które są w pełni neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Bentley jest pierwszą marką luksusowych samochodów, która tego dokonała.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?