
Prodrive P25 to nowoczesne wcielenie Subaru Imprezy STI 22B. Powstanie tylko 25 sztuk
Brytyjski Prodrive przez wiele lat był bliskim partnerem dla Subaru w motorsporcie. Firma postanowiła przywrócić do życia rajdową legendę z lat 90. – Imprezę 22B, która powstała w 1998 roku, żeby uczcić sukcesy marki w Rajdowych Mistrzostwach Świata.
Firma Prodrive to brytyjski producent samochodów specjalizujący się w projektowaniu i przygotowywaniu konstrukcji przeznaczonych dla potrzeb motorsportu. To właśnie ta ekipa przez lata wspierała Subaru w Rajdowych Mistrzostwach Świata, a w międzyczasie trzymała pieczę nad przygotowaniem legendarnej Imprezy 22B, która jest teraz białym krukiem.

Z okazji 25 rocznicy produkcji pierwszej Imprezy w specyfikacji WRC, Brytyjczycy postanowili przywrócić samochód do życia. Oczywiście w nowoczesnym i bardziej zaawansowanym wydaniu.
Prodrive 25 to w skrócie lżejsza, ale mocniejsza Impreza 22B. Auto powstało na bazie oryginalnej Imprezy STi, ale jest jeszcze bardziej charakterne niż pierwowzór. To budowy użyto mnóstwo włókna węglowego oraz komponentów z aluminium. Pod maską skrywa się czterocylindrowy silnik bokser generujący ponad 400 KM maksymalnej mocy.
Zobacz: Subaru WRX STI nie będzie mieć następcy? Jaka przyszłość czeka kultowy model?
Z silnikiem współpracuje sześciobiegowa, półautomatyczna skrzynia biegów kontrolowana za pomocą łopatek umieszczonych przy kierownicy. Takie rozwiązanie z pewnością nie przypadnie do gustu ortodoksom, ale pozwala poprawić osiągi modelu.

Szef Prodrive poinformował, że główny celem podczas prac było ulepszenie technologii zastosowanych w klasycznym modelu 22B. Można powiedzieć, że Prodrive P25 jest po prostu nowoczesną interpretacją tego samochodu. Ekipa z Wielkiej Brytanii opublikowała jak dotąd rysunek koncepcyjny pojazdu, ale do wersji produkcyjnej wiele może się zmienić.
Już teraz wiadomo, że Prodrive P25 powstanie w liczbie 25 egzemplarzy. Pierwszy egzemplarz zadebiutuje podczas tegorocznego festiwalu motoryzacyjnego w Goodwood. Ceny tego wyjątkowego modelu nie są znane. Można się spodziewać, że tanio nie będzie.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: