Prezes Audi aresztowany, Rada Nadzorcza wyznacza następcę
Czarne chmury zebrały się nad Audi, czego efektem jest tymczasowe aresztowanie Ruperta Stadlera - jeszcze do niedawna prezesa Audi. Zatrzymanie jest pokłosiem afery z fałszowaniem wyników emisji spalin przez koncern Volkswagena.
18 czerwca, na wniosek sporządzony przez prokuraturę w Monachium, został aresztowany Rupert Stadler – dotychczasowy prezes Audi. Decyzję o tymczasowym aresztowaniu podjął sąd w obawie o możliwość mataczenia przez oskarżonego.
Stadler oskarżony jest o zaniechanie działań mających na celu wstrzymanie dostaw samochodów wyposażonych w silniki z oprogramowaniem fałszującym wyniki emisji spalin. Zdaniem prokuratury odpowiednie kroki powinny były być podjęte ze strony prezesa Audi już pod koniec 2015 roku, kiedy to wybuchła afera związana z silnikami diesla w koncernie Volkswagena i wiadome było, że te same jednostki trafiały też pod maski modeli Audi.
Sam Rupert Stadler już 19 czerwca, a więc dzień po aresztowaniu, wystąpił do Rady Nadzorczej Audi oraz Rady Nadzorczej Volkswagena z wnioskiem o zwolnienie go z zajmowanego stanowiska. Obie rady przychyliły się do tego wniosku, ale jest to zwolnienie tymczasowe, zawieszone na czas wyjaśnienia zarzutów postawionych Stadlerowi.
Na czas jego nieobecnści obowiązki prezesa zarządu Audi przejął Abraham Schot, będący członkiem zarządu, od 1 września 2017 roku odpowiedzialnym za sprzedaż i marketing.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: