Premiery Volkswagena na Poznań Motor Show 2014

24 marca 2014
17
Podczas Poznań Motor Show (27-30 marca) Volkswagen zaprezentuje po raz pierwszy w Polsce cztery modele samochodów.

Poznań Motor Show to największe w Polsce targi motoryzacyjne. W tym roku rozpoczną się w czwartek 27 marca i będą trwały do niedzieli 30 marca. W hali 3a, gdzie stoiska będą miał firmy należące do grupy Volkswagena zgromadzonych zostanie kilkadziesiąt samochodów, w tym 21 modeli należących do marki Volkswagen.

Galeria zdjęć premier Volkswagena na Poznań Motor Show 2014 w Poznaniu - tutaj.

Z premier niemiecki producent pokaże: nowe Volkswagen Polo, które odświeżono stylistycznie i wyposażono w systemy wspierające kierowcę, Volkswagen Golf Sportsvan, który jest połączeniem vana i samochodu kompaktowego, a także elektryczny Volkswagen up!, pozwalający - wg producenta - przejechać 100 kilometrów za 6,55 złotych oraz najoszczędniejszy seryjnie produkowany samochód na świecie – XL1.

Jakie premiery szykuje Audi na Poznań Motor Show 2014? Kliknij tu.

Nowy Volkswagen Polo
Podczas Motor Show 2014 w Poznaniu zostanie zaprezentowana kolejna generacja Volkswagena Polo, znacznie udoskonalona pod względem technicznym. Ogromny krok na przód zrobiono w dziedzinie silników, cała paleta jednostek napędowych została odnowiona. Silniki są oszczędniejsze nawet o 21 procent. Rekordową wartością może pochwalić się Polo BlueMotion. Ze średnim zużyciem paliwa wynoszącym 3,1 l/100 km (82 g/km CO2) jest najoszczędniejszym pięcioosobowym samochodem z silnikiem wysokoprężnym na świecie.

Nowy Volkswagen Polo
fot. Volkswagen

Nowe Polo wyposażono w systemy wspomagające kierowcę i poprawiające bezpieczeństwo jazdy, takie jak: reflektory w technologii LED, regulację sposobu tłumienia amortyzatorów, hamulec multikolizyjny (po kolizji samoczynnie inicjuje hamowanie), system rozpoznający zmęczenie kierowcy, system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście oraz automatyczny tempomat ACC. Niektóre z tych systemów zastosowano po raz pierwszy nie tylko w Polo, ale w ogóle w klasie małych samochodów.

Volkswagen Golf Sportsvan
Golf Sportsvan, obok klasycznego Golfa Hatchback i Golfa Varianta, jako trzecia wersja nadwozia uzupełnia gamę Golfa VII. Z atrakcyjnymi proporcjami i ostrymi konturami Sportsvan jest jednym z najbardziej interesujących nowych kompaktowych vanów. Trzyosobową, dzieloną tylną kanapę można składać i przesuwać, do przodu i do tyłu, o 180 mm. W przypadku wykorzystania przestrzeni bagażowej do oparć przednich foteli i po dach, jej maksymalna pojemność wynosi ponad 1500 litrów.

Volkswagen Golf Sportsvan

fot. Volkswagen

W momencie wprowadzenia na rynek, Golf Sportsvan będzie dostępny z sześcioma nowymi silnikami (cztery TSI i dwa TDI). Wszystkie jednostki wyposażone są seryjnie w system Start-Stop i spełniają normę emisji spalin Euro 6. Zużycie paliwa w porównaniu z Golfem Plus zmniejszyło się nawet o 19 procent.

Volkswagen e-up!
e-up! jest samochodem pięciodrzwiowym i w pełni nadaje się do codziennej eksploatacji w mieście. Zużywa on zaledwie 11,7 kWh energii na 100 km. Przy średniej cenie energii elektrycznej 0,56 zł za kWh (średnia cena prądu w Polsce, stan na 10.03.2014 r.), przejechanie 100 km kosztuje tylko 6,55 zł.

Volkswagen e-up!

fot. Volkswagen

Za napęd odpowiedzialne są: silnik elektryczny (60 kW/82 KM), bateria litowo-jonowa zamontowana w podłodze między osiami oraz układ elektroniki mocy. Moc silnika elektrycznego jest przenoszona na przednie koła przez 1-biegową przekładnię. Zasięg rozwijającego moc 60 kW/82 KM i prędkość maksymalną 130 km/h e-up! wynosi – w zależności od stylu jazdy i obciążenia – między 120 a 160 kilometrów.

Volkswagen XL1
Volkswagen XL1 jest najoszczędniejszym seryjnie produkowanym samochodem na swiecie. Model ten zużywa zaledwie 0,9 litra paliwa na 100 km. Dzięki hybrydowemu ukałdowi XL1 może przejechać 50 km wykorzystując tylko i wyłącznie silnik elektryczny, nie emitujac przy tym oczywiście szkodliwych substancji do atmosfery. Wartości, kótre cechują ten model robią wrażenie: niska waga (795 kg), perfekcyjna aerodynamika (Cd 0,189) oraz nisko umieszczony środek ciężkości (wysokość samochodu 1.153 mm). Wszystko to powoduje, że na utzymywanie stałej prędkości 100 km/h XL1 potrzebuje 8,4 KM. W trybie elektrycznym na przejechanie 1 km samochód zużywa mniej niż 0,1 kWh.

Volkswagen XL1

fot. Volkswagen

Układ napędowy XL1 składa się z dwucylindrowego silnika TDI o mocy 48 KM, silnika elektrycznego o mocy 27 KM, 7-mio stopniowej przekładni DSG oraz litowo-jonowej baterii. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektrocznienie do 160 km/h. Do 100 km/h samochód przyspiesza w 12,7 sekundy.

* W 2014 roku Volkswagen planuje wprowadzić do oferty w Polsce następujące modele: Golf R, Polo, Golf Sportsvan, Scirocco, Jetta, Touareg, Passat, e-up!, e-Golf, Golf GTE oraz Xl1.

    Komentarze

    Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!