Polska premiera dwóch nowych modeli Audi w Poznaniu

Już 27 marca tego roku, podczas wystawy Poznań Motor Show 2014, szerokiej publiczności zostaną zaprezentowane dwa nowe modele spod znaku czterech pierścieni.

– Nazwy premierowych modeli do końca utrzymujemy w tajemnicy – mówi Leszek Kempiński, PR Manager Audi. – Chcemy, by nowe samochody były niespodzianką dla zwiedzających i dla wszystkich miłośników marki Audi. Zainteresowanych zapraszamy od 28 do 30 marca na nasze stoisko w pawilonie 3A Międzynarodowych Targów Poznańskich.

Tegoroczna ekspozycja Audi prezentuje przede wszystkim sportowe samochody z napędem na cztery koła quattro. Oprócz dwóch premierowych modeli zobaczyć będzie tu można Audi RS 4, Audi RS 5 coupé, Audi RS Q3, Audi RS 7 czy Audi RS 6 Avant.

Sądząc po premierach światowych z ostatniego salonu w Genewie możemy spodziewać się polskich debiutów: Audi TT, Audi S1 i Audi S3 Cabriolet.

 

Jedną z imprez towarzyszących ekspozycji Audi podczas Poznań Motor Show 2014, będzie zlot historycznych modeli wyposażonych w napęd na cztery koła quattro. 29 i 30 marca, na placu Św. Marka na terenie MTP, będzie można obejrzeć ponad 20 legendarnych już samochodów z napędem quattro, które na przestrzeni z górą 30 lat opuściły bramy fabryk w Ingolstadt i Neckarsulm. Udział w poznańskim zlocie zapowiedziały załogi z całej Polski.

W 1980 roku miało miejsce wydarzenie, które na zawsze zmieniło oblicze rajdów samochodowych. Na trasie Algarve Rally ’80 wystartowało Audi z napędem na cztery koła quattro. Doskonałe właściwości jezdne i dynamika, które samochód osiągał dzięki napędowi quattro, wywołały zdumienie w świecie motoryzacyjnym. Dla czterech pierścieni rozpoczął się okres spektakularnych triumfów. To był początek legendy quattro. Dziś legendarny napęd na cztery koła quattro jest dostępny w ponad 160 wersjach Audi produkowanych seryjnie. Każdy kierowca Audi może korzystać z ogromnych możliwości, jakie daje quattro: precyzji prowadzenia, bezpieczeństwa w każdych warunkach drogowych i dynamiki. By uczcić legendę, ale także by pochwalić się swoimi samochodami i wymienić się doświadczeniami z innymi użytkownikami tego napędu, fani Audi quattro spotkają się na zlocie organizowanym przy okazji Poznań Motor Show 2014. „Rok 2014, to dla Audi rok quattro” – mówi Leszek Kempiński, PR Manager Audi. „Na stoisku wewnątrz hali targowej prezentujemy najnowsze modele Audi z napędem quattro, np. Audi RS 7, Audi RS 4 czy Audi RS Q3, a na zewnątrz, na placu przed pawilonem, chcielibyśmy umożliwić fanom zapoznanie się z historycznymi, legendarnymi modelami Audi wyposażonymi w napęd quattro.” Wśród uczestników zlotu znajdą się zarówno rajdowe, jak i bardziej użytkowe modele Audi z napędem quattro, wyprodukowane od lat osiemdziesiątych XX w, aż do czasów współczesnych.

Najnowsze

Jorge Lorenzo wyjątkowym fanem Alfy Romeo – film

W 2014 roku wielokrotny motocyklowy Mistrz Świata Jorge Lorenzo będzie twarzą marki Alfa Romeo.

Jorge Lorenzo i Alfa Romeo – współpraca na 2014 rok
fot. Alfa Romeo
Jorge Lorenzo wyjątkowym fanem Alfy Romeo
fot. Alfa Romeo

Jorge Lorenzo – wyjątkowy fan Alfy Romeo, demonstrować będzie logo włoskiej marki zarówno na kombinezonie, jak i na kasku zakładanym w Motocyklowych Mistrzostwach Świata MotoGP 2014, podczas których startować będzie na swoim motocyklu Yamaha YZR-M1 w zespole Movistar Yamaha MotoGP.

Kontrakt ten pozwoli Alfie Romeo realizować kampanie komunikacyjne z wykorzystaniem sportowego wizerunku Jorge Lorenzo, jedynego hiszpańskiego kierowcy, który zdobył dwa tytuły w królewskiej klasie wyścigów motocyklowych.

Na niektórych etapach Motocyklowych Mistrzostw Świata MotoGP 2014, Jorge Lorenzo i jego zespół będą mieli do swojej dyspozycji samochody Alfa Romeo Giulietta, wśród nich nową wersję Quadrifoglio Verde, wyróżniającą się legendarnym symbolem, który od 90 lat charakteryzuje sportowe samochody Alfa Romeo, jak również supersamochód 4C, którym pojedzie sam Jorge.

Hiszpański kierowca wystąpi w kilku etapach Mistrzostw Świata SBK Superbike 2014, prowadząc na torze supersamochód Alfa Romeo 4C, który ostatnio został ogłoszony samochodem bezpieczeństwa i oficjalnym pojazdem zbliżających się Mistrzostw. W tej roli pojawią się również wersje Quadrifoglio Verde modeli MiTo i Giulietta.

Bieżący sezon dla Alfy Romeo jest już siódmym z kolei rokiem współpracy, związanej ze sportami motocyklowymi: od 2007 roku marka bierze udział w tej imprezie – zawsze w charakterze głównego sponsora oraz samochodu bezpieczeństwa i oficjalnego pojazdu. Porozumienie pomiędzy marką Alfa Romeo a mistrzem Jorge Lorenzo w 2014 roku przewiduje również inne ważne akcje komunikacyjne i marketingowe, prowadzone na kanałach tradycyjnych, internetowych i społecznościowych.

Galeria zdjęć Jorge Lorenzo z Alfą Romeo – tutaj.

Najnowsze

Ladies on the Loose – filmowy podręcznik dla kobiet podróżniczek motocyklowych

Szukasz podręcznika podróży motocyklowych? Oto praktyczny poradnik nakręcony wyłącznie przez panie w postaci serialu na DVD.

Achievable Dream – Motorcycle Adventure Travel Guide to serial dostępny na pięciu płytach DVD, wydany przez Horizonts Unlimited, internetową stronę-instytucję, która specjalizuje się w motocyklowej tematyce podróżniczej. Czwarty odcinek tego cyklu nosi tytuł „Ladies on the Loose” i opowiada o kobietach – podróżniczkach motocyklowych. Poza tym jest w całości zrealizowany przez panie.

Podróżniczki dzielą się swoimi „patentami” na udaną podróż, omawiają przygotowania, wybór właściwego motocykla i bagażu, a także odpowiadają na zadane im przez inne kobiety pytania, dzielą się swoimi historiami z drogi. Film może być inspiracją dla wszystkich, którym po głowie chodzi jakaś większa podróż.

Film i scenariusz jest pomysłem Lois Pryce (o której pisałyśmy tu), „weteranki” samotnych motocyklowych podróży w Ameryce Południowej i Afryce, autorki bestsellerowych książek „Lois on the Loose” oraz „Red Tape and White Knuckles”.

Mąż Lois Pryce, Austin Vince, jest znany z podróży długodystansowych i motocyklowych ekspedycji. Przy powstawaniu DVD wcielił się w rolę kamerzysty i producenta.

Cały cykl dostępny jest m.in w internetowej księgani Amazon.com. Cena 139 dolarów (ok. 420 złotych).

Najnowsze

Motocyklowy film Kingi Tanajewskiej z podróży po Australii

Motocyklowa podróżniczka Kinga Tanajewska, nakręciła kolejny film "Część I: Sydney to Karratha", ze swojej fantastycznej podróży jednośladem po Australii.

Tym razem możemy nieco dokładniej przyjrzeć się niesamowitej australijskiej przyrodzie, ultra niebieskiemu niebu, pomarańczowej ziemi i eukaliptusom. A także zajrzeć w oczy ciekawskiemu kangurowi. Oprócz tych klasycznych widoczków, możemy zobaczyć również zielone miejsca Australii, w których pada deszcz!

O Kindze Tanajewskiej jako podróżniczce motocyklowej pisałyśmy tu.

Wywrotki, kangury i cudne plenery – o wyprawie motocyklem dookoła Australii opowiadziała nam Kinga Tanajewska tutaj.

W pewnym momencie filmu stojącą na poboczu Kingę mija „road train”, czyli wielka australijska ciężarówka. Podobno, jeśli pociągi drogowe przestaną jeździć i wozić towary, Australia zatrzyma się w rozwoju.

W filmie nie brakuje „momentów” – typowa gleba motocyklowa na szutrowej drodze i tutorial, jak samodzielnie podnieść ciężkie BMW z Outbacku oraz mrożące krew w żyłach wyprzedzanie kolumny ciężarówek.

Kinga przmierza Outback – krajobraz charakterystyczny tylko dla wielkiej, ciepłej wyspy „down under” na dole mapy i na końcu świata. Oprócz ciekawych ujęć Kinga przemyca także wiadomość, że jej aktualny etap podróży ma charakter charytatywny – Kinga wspiera The Shepherd Centre, które opiekuje się dziećmi głuchymi, głucho-niemymi i z wadami słuchu.

Celem podróży jest miasto Karratha w stanie Australia Zachodnia. Trzymamy za Kingę kciuki!

Kanał Kingi Tanajewskiej na YT tutaj, a profil na FB tutaj.

Najnowsze

7 mitów o akumulatorach

Jak nasz tryb jazdy wpływa na sprawność akumulatora? Czy akumulatory żelowe rzeczywiście są najlepsze? Czy warto wybierać akumulatory o większej pojemności? Przedstawiamy 7 mitów o akumulatorach samochodowyc.

O tym, jak wybrać akumulator przeczytasz tu.

7 najczęściej powtarzanych mitów na temat akumulatorów samochodowych

1)      Akumulatory żelowe są najlepsze.

Fałsz. Akumulatory żelowe, ze względu na niską moc rozruchową, nie są najlepszym rozwiązaniem w samochodach osobowych, które potrzebują często (zwłaszcza w okresie zimowym) większej dawki energii do odpalenia silnika. Problem tkwi w nazewnictwie, ponieważ mówiąc „akumulator żelowy” najczęściej mamy na myśli akumulatory wykonane w technologii AGM, w której płyty akumulatora są umieszczone w absorbujących elektrolit matach szklanych, co znacznie zwiększa ich wydajność. Tymczasem akumulator żelowy, to nie

to samo, co akumulator AGM. Ten pierwszy jest akumulatorem z elektrolitem w postaci żelu. Akumulatory typu AGM i GEL na ogół posiadają bardzo zbliżone parametry dotyczące: odporności mechanicznej, żywotności, użytkowania sezonowego oraz skutecznej regeneracji po rozładowaniu. Typ AGM jest optymalnym rozwiązaniem dla szybkiego, acz płytkiego poboru prądu (związanego z rozruchem silnika), typ GEL natomiast jest najlepszą receptą dla wolnych, ale znacznie głębszych rozładowań (poborów prądu). Korzyści te mogą być istotne lub nie w zależności od zastosowań – dlatego akumulatory żelowe sprawdzają się m.in. w: karetkach pogotowia, łodziach (także rekreacyjnych), samochodach policyjnych, kamperach, i busach wyposażonych w wiele urządzeń elektrycznych (np. klimatyzację, GPS, dwukierunkowe radio, terminale płatnicze, TV, wideo); zaś akumulatory AGM w szeroko rozumianym rozruchu samochodów osobowych z systemem Start&Stop oraz w pojazdach terenowych.

2)      Rozładowany akumulator należy wymienić.

Nie zawsze jest to konieczne – czasami wystarczy jedynie prawidłowo doładować akumulator, by służył nam nawet przez kilka następnych lat. Samo rozładowanie nie oznacza, że akumulator stał się bezużyteczny. Dopiero coraz częstsze rozładowania i problemy z odpaleniem, mogą być sygnałem, że akumulator nie jest w pełni sprawny i trzeba go wymienić.

3)      Akumulatory bezobsługowe także tracą wodę i należy ją uzupełniać.

Błąd. O ile parowanie jest typowe dla każdego akumulatora, o tyle ubytek znacznie wpływający na pracę akumulatora bezobsługowego jest zazwyczaj efektem jego niewłaściwej eksploatacji. Jeżeli doszło do dużej utraty wody, a akumulator jest w pełni bezobsługowy, powinno się go wymienić, ponieważ siłowe otwieranie akumulatora oznacza jego nieodwracalne uszkodzenie i jest niebezpieczne (ryzyko poparzenia kwasem). Przed wymianą akumulatora na nowy warto też zdiagnozować przyczynę utraty wody (najczęściej będącą wynikiem niesprawnej instalacji elektrycznej samochodu).

4)      Im częściej używany jest samochód, tym gorzej dla akumulatora.

Niekoniecznie – akumulatory „lubią” długie trasy, podczas których alternator ma szansę naładować je do pełna. Gorzej jest w przypadku często pokonywanych, ale krótkich tras (poniżej 5 km), po przebyciu których w akumulatorze nierzadko jest mniej energii, niż przed odpaleniem silnika. Taki tryb jazdy powinien wiązać się z regularną kontrolą naładowania akumulatora i jego ewentualnym doładowywaniem. W tym celu warto posiadać podręczny woltomierz i prostownik, które pozwolą nam na kontrole napięcia i doładowanie akumulatora.

5)      Lepiej kupić akumulator o większej pojemności, niż sugerowana przez producenta auta.

Nic nie stoi na przeszkodzie, by zainstalować akumulator o większej pojemności – większy akumulator (o większej pojemności) na srogim mrozie zapewni lepszy rozruch (pod warunkiem, że będzie dobrze naładowany). Musimy jednak pamiętać o ryzyku wystąpienia ujemnego bilansu elektrycznego w aucie, w którym zamontowano akumulator o  pojemności większej niż nominalna. W przypadku, gdy prądu brakuje, nie uciekniemy od konieczności doładowania akumulatora.

6)      Ładowanie akumulatora przez kable rozruchowe z innego pojazdu nie jest dla niego szkodliwe.

Niestety jest… Przyjęcie tak dużego ładunku energii w krótkim czasie ma niekorzystny wpływ na rozładowany akumulator. Zdecydowanie lepiej na bieżąco kontrolować akumulator i w razie potrzeby go doładować przy pomocy prostownika. Kabli rozruchowych najlepiej używać jedynie w sytuacjach awaryjnych.

7)      Problem z odpaleniem silnika wiąże się z awarią akumulatora lub alternatora.

Nie zawsze – może zdarzyć się, że któryś z elementów instalacji elektrycznej jest uszkodzony i pobiera znacznie więcej energii, niż powinien. Czasami wystarczy też przeczyścić klemy,  aby poprawić przewodność. Brud utrudnia przepływ energii elektrycznej i może spowodować problemy z odpaleniem silnika.

Źródło: akumulator.pl

Najnowsze