
Powstały estakady na trasie S3. Połączą Kamienną Górę z granicą państwa
Na trasie S3 pomiędzy Kamienną Górą a granicą państwa w Lubawce zakończyło się nasuwanie wszystkich pięciu estakad. Łączna długość obiektów na tym odcinku to niemal 4,5 kilometra.
GDDKiA poinformowała, że zakończono nasuwanie wszystkich pięciu estakad na trasie S3 pomiędzy Kamienną Górą a granicą państwa w Lubawce. Ich długości wynosi od 435 do prawie 600 metrów. Łączna długość obiektów na tym odcinku to niemal 4,5 kilometra, co stanowi ok. 29% całej realizowanej trasy.
Technologia nasuwania podłużnego polega na budowaniu mostu segmentami. Budowanie tą metodą polega na przesuwaniu gotowej konstrukcji mostu z wytwórni za przyczółkiem na kolejne podpory. W jednym podejściu betonuje się około 25-30-metrowe segmenty o konstrukcji skrzynkowej. Po związaniu betonu spręża się je, a po zwolnieniu deskowania przesuwa za pomocą specjalnego układu pras hydraulicznych na łożyskach ślizgowych w kierunku przeszkody.
Budowanie obiektów inżynierskich metodą nasuwania podłużnego jest sporym ułatwieniem, ponieważ przy tej technologii nie ma potrzeby budowy potężnych rusztowań. Zaletą jest także ograniczenie przestrzeni, na której prowadzone są prace budowlane. Można też prowadzić prace niezależnie od wpływu warunków atmosferycznych na poszczególne elementy obiektu pomiędzy skrajnymi przyczółkami. Ponadto realizacja danego obiektu jest dużo bardziej efektywna. Za pomocą metody nasuwania podłużnego możliwe jest wykonywanie obiektów nad czynnymi drogami i liniami kolejowymi, bez konieczności ich zamykania. Średnie tempo wysuwania poszczególnych segmentów wynosiło około 6 m/h.

Droga ekspresowa S3 Kamienna Góra – granica państwa w Lubawce
Droga ekspresowa S3 Kamienna Góra – granica państwa w Lubawce, o długości ok. 15,3 kilometrów, będzie miała po dwa pasy ruchu w obie strony wraz z pasami awaryjnymi. W ramach tego odcinka wybudowane zostaną trzy węzły drogowe – Kamienna Góra Północ, Kamienna Góra Południe i Lubawka. Poza przebudową istniejącego układu drogowego, sieci i infrastruktury towarzyszącej, wykonanych zostanie 17 obiektów inżynierskich w ciągu i nad drogą ekspresową S3 oraz 13 przepustów dla celów ekologicznych (przejścia dla małych zwierząt i płazów).
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: