Porsche Taycan Sport Turismo – sportowy elektryk o drogowej dynamice. Wiemy, ile kosztuje w Polsce!

Porsche uzupełnia swoją gamę elektrycznych samochodów sportowych, prezentując Taycana Sport Turismo. To propozycja dla tych, którzy cenią sobie dynamiczną prezencję i niekoniecznie chcą zjeżdżać z asfaltu. Jaką ma moc i ile przejedzie na jednym ładowaniu?

Porsche Taycan Sport Turismo to najnowszy wariant nadwoziowy elektrycznego samochodu ze Stuttgartu – trzeci po sportowej limuzynie oraz Cross Turismo. Jak twierdzi producent, samochód jest skierowany do osób, które chcą połączyć codzienną użyteczność Porsche Taycan Cross Turismo z dynamiką jazdy po utwardzonych drogach, jaką zapewnia sportowa limuzyna Taycan.

Porsche Taycan Sport Turismo
Porsche Taycan Sport Turismo, fot. materiały prasowe / Porsche

Porsche Taycan Sport Turismo dzieli sportową sylwetkę, opadającą ku tyłowi linię dachu i design z wariantami Taycan Cross Turismo, lecz w przeciwieństwie do nich rezygnuje z wszelkich off-roadowych dodatków. Przestrzeń nad głowami z tyłu jest tu o ponad 45 mm większa niż w sportowej limuzynie Taycan. Nad siedzeniem kierowcy wygospodarowano dodatkowe 9 mm wysokości.

Nowością jest panoramiczny dach ze specjalną funkcją kontroli stopnia nasłonecznienia oferuje elektryczną ochronę przed oślepianiem. Rozległa szklana powierzchnia jest podzielona na dziewięć sekcji, którymi można indywidualnie sterować. Oznacza to, że określone sekcje lub cały dach mogą być przezroczyste lub matowe – zależnie od ilości światła, jaka jest pożądana we wnętrzu.

Oprócz skrajnych ustawień (Clear i Matt) do wyboru są pozycje pośrednie (Semi lub Bold), czyli wstępnie zdefiniowane „wzory” z wąskimi lub szerokimi zaciemnionymi segmentami. Co więcej, do dyspozycji jest również dynamiczny tryb rolety, w którym poszczególne segmenty są przełączane zgodnie z ruchem palca po wizerunku dachu na ekranie Porsche Taycan.

Porsche Taycan Sport Turismo
Porsche Taycan Sport Turismo, fot. materiały prasowe / Porsche

W ramach ostatniej aktualizacji roku modelowego obok Apple CarPlay z systemem Porsche Communication Management (PCM) zintegrowano Android Auto. Oznacza to, że oprócz iPhone’a obsługiwane są teraz również smartfony z systemem operacyjnym Google – Android.

Porsche zapewnia, że Pilot głosowy potrafi jeszcze skuteczniej rozumieć wypowiadane polecenia, a nawigacja działa szybciej, do znajdowania interesujących miejsc (POI) wykorzystuje przede wszystkim wyszukiwanie online i wyświetla informacje w bardziej przejrzysty sposób. Dodatkowo ulepszono też Planer ładowania, który ma lepiej radzi sobie z planowaniem wizyt na stacjach szybkiego ładowania i pozwala unikać krótkich postojów na ładowanie. Co więcej, będzie stacje można filtrować według kryterium mocy ładowania.

Porsche Taycan Sport Turismo
Porsche Taycan Sport Turismo, fot. materiały prasowe / Porsche

Porsche Taycan Sport Turismo – pięć wariantów do wyboru

Porsche oferuje pięć wariantów Taycana Sport Turismo. Oferta niemieckiego producenta ma zapewnić kierowcom dosłownie wszystko, od zwrotnego samochodu z napędem na tylne koła po niezwykle mocną wersję Turbo S.

Taycan Turbo S Sport Turismo przyspiesza od zera do 100 km/h w ciągu zaledwie 2,8 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 260 km/h. Najwięcej na jednym ładowaniu przejedzie Taycan 4S Sport Turismo – 498 kilometrów w cyklu WLTP. Warianty Sport Turismo należą do najnowszej generacji Porsche Taycan, dlatego w wersjach z napędem na wszystkie koła korzystają z nowej, efektywnej strategii działania zespołu napędowego. Przy okazji Porsche udoskonaliło zarządzanie ciepłem oraz funkcje ładowania.

Porsche zapewnia, że oba dostępne akumulatory można naładować od 5 do 80% w 22,5 min. Oznacza to, że na zwiększenie zasięgu o 100 kilometrów potrzeba tylko 5 minut ładowania.

Porsche Taycan Sport Turismo
Porsche Taycan Sport Turismo, fot. materiały prasowe / Porsche

Porsche Taycan Sport Turismo – cena w Polsce

Od wiosny 2022 roku kierowcy będą mieli do wyboru pięć wariantów Porsche Taycan Sport Turismo:

  • Taycan Sport Turismo o mocy 326 KM, z napędem na tylne koła, opcjonalnie dostępny w wersji z akumulatorem Performance Plus o mocy 380 KM, cena: od 403 tysięcy złotych
  • Taycan 4S Sport Turismo o mocy 435 KM, z napędem na wszystkie koła, opcjonalnie dostępny w wersji z akumulatorem Performance Plus o mocy 490 KM, cena: od 467 tysięcy złotych
  • Taycan GTS Sport Turismo o mocy 517 KM, z napędem na wszystkie koła, cena: od 578 tysięcy złotych
  • Taycan Turbo Sport Turismo o mocy 625 KM, z napędem na wszystkie koła, cena: od 666 tysięcy złotych
  • Taycan Turbo S Sport Turismo o mocy 625 KM, z napędem na wszystkie koła, cena: od 808 tysięcy złotych

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze