Porsche prezentuje nowego hypercara. Wygląda… fenomenalnie
Nowy samochód Porsche, mimo że nie ma jeszcze nazwy, już rozpala wyobraźnie i emocje fanów wyścigów na całym świecie. Jedno jest pewne: zapowiada się fenomenalnie!
Porsche, po kilku latach przerwy powraca do wyścigów długodystansowych. W 2023 roku niemiecki producent będzie ścigać się w nowej klasie LMDh, która w mistrzostwach świata będzie rywalizować z hypercarami.
Nowa klasa LMDh, której rozwinięcie skrótu do Le Mans Daytona h, połączy mistrzostwa World Endurance Championship z północnoamerykańską serią IMSA Sportscar Championship.
Przepisy dla kategorii LMDh przewidują, że wszystkie prototypy nowej topowej klasy mają być oparte na podwoziu jednego z czterech zatwierdzonych producentów (Multimatic, Oreca, Dallara lub Ligier). Maszyny powstaną na podwoziu, które każda marka może łączyć z własnym, indywidualnie zaprojektowanym nadwoziem. Mimo rygorystycznych przepisów producenci mają dużą swobodę w zakresie zespołu napędowego; nie ma specyfikacji dotyczących np. konstrukcji i pojemności silnika spalinowego. Moc jednostki w połączeniu ze znormalizowanym zespołem hybrydowym będzie wynosić około 680 KM. Podstawową masę własną pojazdu określono na 1030 kilogramów.
W LMDh szykuje się naprawdę ciekawa rywalizacja, ponieważ oprócz Porsche, swoje uczestnictwo zapowiedzieli także Audi, Acura, BMW, Cadillac czy Alpine (ten ostatni dopiero od 2024 roku).
Porsche zaprezentowało właśnie pierwsze zdjęcia zamaskowanego bolidu. Pojazd bazuje na podwoziu przyszłego LMP2 od Multimatika i zapowiada się naprawdę fenomenalnie!
Już wkrótce Porsche rozpocznie pierwsze testy swojego pojazdu (na którego nazwę wciąż czekamy), który zostanie wystawiony do rywalizacji w sezonie 2023. Za kierownicą wyścigówki usiądą były kierowca Formuły 1 Felipe Nasr i Amerykanin Dane Cameron, który ma na swoim koncie już trzy zwycięstwa różnych klasach w IMSA WeatherTech SportsCar Championship.
Zarówno Nasr, jak i Cameron od lat byli blisko związani z Porsche i Penske Motorsport, które będzie prowadzić fabryczny zespół producenta zarówno w FIA World Endurance Championship, jak i IMSA WeatherTech SportsCar Championship w 2023 roku.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Masowe cwaniactwo na zwężeniu i czerwonym świetle. Czegoś takiego jeszcze nie było
Na zwężonych odcinkach dróg z ruchem wahadłowym często można spotkać cwaniaka lub dwóch, którzy przejeżdżają na czerwonym świetle. Lecz takiej akcji jak na tym nagraniu jeszcze nie widzieliśmy. -
Kierowcy od ponad roku mają nowe uprawnienia i nawet o tym nie wiedzą
-
Umiesz „zachować szczególną ostrożność”? Jeśli nie, grozi ci 1000 zł mandatu
-
Transport o wadze 150 ton dotarł na odcinek drogi S1. To ważny fragment TST
-
Kierowca Mercedesa AMG za wszelką cenę chce być najszybszy. Efekt jest żałosny
Komentarze:
steff - 7 lutego 2022
Jak dla mnie wszystkie samochody tej marki są fenomenalne, niektóre nawet miałem okazję widzieć z bliska w salonie porsche centrum sopot i do dziś jestem pod wrażeniem