
Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25 – powstanie tylko 30 sztuk tego wyścigowego modelu!
Porsche Motorsport świętuje 25-lecie Manthey-Racing GmbH, prezentując niezwykły model zbudowany jako edycja specjalna.
911 GT2 RS Clubsport 25, które powstanie w zaledwie 30 egzemplarzach, zostało opracowane przez Porsche i Manthey z myślą o track dayach oraz wyścigach na torze. Podobnie jak Porsche 935 zaprezentowane w 2018 r., pojazd ten bazuje na 911 GT2 RS Clubsport, zasilanym 6-cylindrowym bokserem biturbo o pojemności 3,8 litra i mocy 515 kW (700 KM).
Moc trafia na tylne koła za pośrednictwem 7-biegowej dwusprzęgłowej przekładni Porsche (PDK). Wyrazisty design 911 GT2 RS Clubsport 25 korzysta z wielu elementów, które pochodzą z już znanych oraz przyszłych samochodów wyścigowych Porsche. Pod względem techniki i aerodynamiki specjalna edycja wypełnia lukę pomiędzy dwiema generacjami 911.
Inspiracją dla 911 GT2 RS Clubsport 25 było 911 GT3 R w barwach Manthey, które fani toru Nürburgring z czułością nazywają „Grello” – ze względu na jego charakterystyczne zielono-żółte malowanie. Nawiązują do niego akcenty nadwozia specjalnej edycji. Równocześnie liczne udoskonalone komponenty odzwierciedlają doświadczenie, które Manthey zdobywało w sporcie motorowym przez ostatnie 25 lat. Całość wieńczy ostateczny optyczny „szlif” Granta Larsona z oddziału Style Porsche. Larson zaprojektował szereg legendarnych aut wyścigowych, w tym 911 RSR, 911 GT3 R oraz współczesne 935.
Podobnie jak w przypadku współczesnego Porsche 935 bazą dla limitowanej specjalnej edycji było 911 GT2 RS Clubsport (generacja 991). Jedną z definiujących cech pojazdu jest koncepcja centralnie umieszczonej chłodnicy, która nawiązuje do rozwiązania w 911 GT3 R i przynosi szereg zalet. Po pierwsze: zapewnia stały, optymalny dopływ powietrza, który pozwala utrzymywać stałą temperaturę silnika w szerokim zakresie prędkości. Po drugie: zmiana lokalizacji chłodnicy owocuje lepszą ochroną przed uszkodzeniem w razie kolizji.
Całkowicie przeprojektowany przedni pas ma teraz centralny wlot, zapewniający optymalny przepływ powietrza. Podobnie jak w przypadku „Grello” podwójne „skrzydełka” po bokach zwiększają siłę docisku przedniej osi. Ponadto samochód otrzymał zamknięte podwozie. Zupełnie przeprojektowano także przednią pokrywę, wykonaną z włókna węglowego. Dwa duże otwory wentylacyjne rozdzielone centralną przegrodą kierują gorące powietrze ponad dachem aż do tylnego spojlera, tak jak w 911 GT3 R. Za dostarczanie świeżego powietrza do kokpitu odpowiada kanał NACA, połączony z emblematem Porsche.
Podwozie 911 GT2 RS Clubsport 25 wykorzystuje bazowe elementy ze współczesnego 935, z którym specjalna edycja dzieli też elektroniczne systemy sterowania, przekładnię kierowniczą oraz 18-calowe felgi mocowane centralną śrubą. W połączeniu z odpowiednimi korektami odsadzenia skutkuje to znacznie szerszym niż w 911 GT2 RS Clubsport rozstawem kół.
Tył 911 GT2 RS Clubsport 25 przeszedł obszerne modyfikacje. Tylne skrzydło ma nowe boczne płaty i wsporniki typu łabędzia szyja, zapewniające niezakłócony przepływ powietrza. Wyjątkowo szeroki tylny spojler harmonijnie łączy się z nadwoziem i, podobnie jak we współczesnym 935, służy jako zintegrowana krawędź oddzielająca – ten sam element wyróżniał pierwszy model MR ekipy Manthey, bazujący na Porsche 911 z generacji 996. Cyrkulację powietrza w komorze silnika specjalnej edycji usprawniają nowe otwory wentylacyjne w tylnej pokrywie, zlokalizowane tuż pod szybą. Ponadto zespół Manthey zoptymalizował wzornictwo funkcjonalnego dyfuzora, który stanowi oprawę dla efektywnych końcówek zaprojektowanego na nowo układu wydechowego. Tylne lampy przeciwdeszczowe pochodzą z nowego 911 GT3 Cup (generacja 992) i spełniają aktualne wymogi prawne.
Jedną z charakterystycznych cech 911 GT2 RS Clubsport 25 są wyścigowe reflektory z czterema „paskami”. Choć zasadniczo wywodzą się one z 911 RSR, które triumfowało w Le Mans, na potrzeby nowej specjalnej edycji przeszły dalszy rozwój i jeszcze skuteczniej oświetlają tor. Aby zaoszczędzić miejsce, kierunkowskazy zostały zintegrowane. Wnętrze, w tym wspawana klatka bezpieczeństwa, pochodzi z 911 GT2 RS Clubsport i jest zgodne ze standardami FIA. Status limitowanej edycji podkreśla stosowna plakietka.
Najnowsze
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
Filarami filozofii Alpine jest lekkość, francuski savoir vivre oraz uśmiech na twarzy kierowcy. To te elementy przyświecały projektantom modelu A290, bazującego na niedawno wskrzeszonym Renault 5. Elektryczny hothatch nie tylko pokazuje silną zmianę kierunku rozwoju marki, ale jednocześnie stanowi zapowiedź nadchodzącej gamy. Plany producenta obejmują bowiem aż siedem nowych modeli Alpine, które mają zostać wprowadzone […] -
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
-
Motocykliści giną 27 razy częściej niż kierowcy aut! Wypadki na jednośladach w Polsce: statystyki, przyczyny i jak jeździć bezpieczniej
-
Chińskie baterie litowo-jonowe biją rekordy! 520 km zasięgu w 5 minut – czy to koniec ery spalinówek?