Poranne treningi w Malezji

Nico Rosberg powinien zostać okrzyknięty "królem treningów". Po raz czwarty na malezyjskim torze okazał się najszybszy.

Ciekawie ułożyła się klasyfikacja pierwszego treningu w Kuala Lumpur. Pierwsze sześć bolidów to po dwa samochody Williamsa, Brawn GP i Ferrari . Kierowcy zgodnie jeżdździli „parami”.

W piątek ponownie tylko zespoły Ferrari, McLaren i Renault wykorzystywaly w obydwu samochodach KERS. Tak jak w Australii, BMW Sauber wyposażył w ten system bolid Nicka Heidfelda. Długie proste na torze Sepang powinny umożliwić lepsze wykorzystanie systemu. Decyzja, czy w ogóle zostanie użyty przez niemiecko-szwajcarski zespół zostanie podjęta przed sobotnim treningiem. Wiadomo przecież, że stosowanie KERS może powodować uślizgi przy jego uruchamianiu, co wpływa na nadmierne zużycie opon.

Na weekend w Malezji Bridgestone dostarczył jak zwykle dwa rodzaje różnego ogumienia, tym razem miękkie i twarde. W Australli zastosowano super miękkie i średnie. W ciepłym i wilgotnym klimacie, miękkie

Nico Rosberg przed wyjazdem na tor
fot. Williams

opony – nigdy przedtem tutaj nie używane -szczególnie obciążone dohamowaniem po długich prostych, mogą szybko ulegać zużyciu. Twarde ogumienie natomiast wykonane jest z mieszanki bardziej miękkiej niż te, którego używano w trakcie zeszłorocznego Grand Prix Malezji.  Ważna z pewnością będzie temperatura na torze. Dzisiaj temperatura toru dochodziła do 48 stopni Celsjusza.

Kwalifikacje i wyścig rozpoczną się jutro o godzinie 17:00 lokalnego czasu, a treningi odbywają się zdecydowanie wcześniej. W Melbourne, zawody odbywały się także późnym popołudniem i kierowcy narzekali na nie najlepszą widoczność, zwłaszcza na odcinkach, na których jechali na wprost zachodzącego słońca. Z drugiej strony, jeżeli sprawdzą się prognozy pogody na niedzielę, do samochodów będą musiały zostać założone opony deszczowe, czyli takie same jak w zeszłym sezonie.

Podczas dzisiejszych trenigów, już na początku pierwszej sesji dobrze wypadł zespół Toyoty – Timo Glock uzyskał drugi czas. Kierowcom BMW Sauber nie udało się wydostać poza drugą dwudziestkę. BMW na twardych oponach i prawdopodobnie z dużą ilością paliwa sprawdzało ustawienia na wyścig.

W porannej sesji po raz czwarty w tym sezonie najlepszy czas uzyskał Nico Rosberg.  

Poz.

Nr

Kierowca

Zespół

Czas

Różnica

Liczba
okrążeń

1

16

Nico Rosberg

Williams

1:36.260

27

2

17

Kazuki Nakajima

Williams

1:36.305

0,045

25

3

22

Jenson Button

Brawn GP

1:36.430

0,170

20

4

23

Rubens Barrichello

Brawn GP

1:36.487

0,227

22

5

3

Felipe Massa

Ferrari

1:36.561

0,301

21

6

4

Kimi Raikkonen

Ferrari

1:36.646

0,386

18

7

1

Lewis Hamilton

McLaren Mercedes

1:36:699

0,439

16

8

14

Mark Webber

Red Bull

1:36.703

0,443

23

9

15

Sebastian Vettel

Red Bull

1:36.747

0,487

25

10

10

Timo Glock

Toyota

1:36.980

0,720

27

11

9

Jarno Trulli

Toyota

1:36.982

0,722

26

12

21

Giancarlo Fisichella

Force India

1:37.025

0,765

20

13

5

Robert Kubica

BMW Sauber

1:37.039

0,779

18

14

8

Nelsinho Piquet

Renault

1:37,199

0,939

20

15

20

Adrian Sutil

Force India

1:37.241

0,981

18

16

7

Fernando Alonso

Renault

1:37.395

1,135

12

17

12

Sebastien Buemi

Toro Rosso

1:37.634

1,374

22

18

6

Nick Heidfeld

BMW Sauber

1:37.640

1,380

17

19

11

Sebastien Bourdais

Toro Rosso

1:38,022

1,762

19

20

2

Heikki Kovalainen

McLaren Mercedes

1:38,483

2,223

7

W trakcie drugiej sesji ustawienia uległy zdecydowanej zmianie. Po raz pierwszy w tym roku na czele stawki pojawili się kierowcy Ferrari. Kimi Raikkonen, który rano miał kłopoty z KERS przejechał dystans jednego okrążenia, o ponad sekundę szybciej niż Nico Rosberg w pierwszej sesji. Kierowca Williamsa uzyskał czwarty czas, o 0,308 sekundy gorszy od lidera. Nick Heidfeld popołudniu testował samochód bez KERS, aby zespół mógł dokonać porównań i zdecydować, czy użyć systemu w niedzielnym wyścigu, czy też nie. Różnica czasów pierwszych piętnastu kierowców na końcu sesji zawarła się w przedziale jednej sekundy. Szanse wydają się być bardzo wyrównane.

Piątek był nieco gorszym dniem dla Brawn GP. Po treningach okazało się, że w samochodzie Rubensa Barrichello musi zostać wymieniona skrzynia biegów. Przepisy FIA wymagają, aby używana ona była w trakcie czterech weekend’ów Grand Prix. Następstwem tego będzie kara przesunięcia zawodnika o pięć miejsc na starcie GP Malezji.

Poz.

Nr

Kierowca

Zespół

Czas

Różnica

Liczba okrążeń

1

4

Kimi Raikkonen

Ferrari

1:35.707

40

2

3

Felipe Massa

Ferrari

1:35.832

0,125

38

3

15

Sebastian Vettel

Red Bull

1:35.954

0,247

40

4

16

Nico Rosberg

Williams

1:36.015

0,308

39

5

14

Mark Webber

Red Bull

1:36.026

0,319

36

6

23

Rubens Barrichello

Brawn GP

1:36.161

0,454

37

7

22

Jenson Button

Brawn GP

1:36.254

0,547

31

8

17

Kazuki Nakajima

Williams

1:36.290

0,583

35

9

2

Heikki Kovalainen

McLaren Mercedes

1:36.397

0,690

40

10

8

Nelsinho Piquet

Renault

1:36.401

0,694

35

11

1

Lewis Hamilton

McLaren Mercedes

1:36.515

0,808

30

12

9

Jarno Trulli

Toyota

1:36.516

0,809

34

13

12

Sebastien Buemi

Toro Rosso

1:36.628

0,921

32

14

10

Timo Glock

Toyota

1:36.639

0,932

29

15

7

Fernando Alonso

Renault

1:36.640

0,933

20

16

20

Adrian Sutil

Force India

1:36.875

1,168

36

17

5

Robert Kubica

BMW Sauber

1:37.267

1,560

38

18

11

Sebastien Bourdais

Toro Rosso

1:37.278

1,571

30

19

21

Giancarlo Fisichella

Force India

1:37.432

1,725

27

20

6

Nick Heidfeld

BMW Sauber

1:37.930

2,223

37

 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze