Karolina Chojnacka

Polacy w trakcie pandemii odkładają przeglądy techniczne samochodów. Wyjaśniamy, dlaczego nie należy tego robić

Niemal połowa kierowców obawia się, że ich samochód mógł stać się bardziej zawodny w związku z pandemią koronawirusa.

Z badania firmy Castrol przeprowadzonego w Polsce wynika, że w czasie pandemii aż 66% kierowców odkładało na później zaplanowane przeglądy serwisowe pojazdów. Najczęściej podawanym powodem, dla którego właściciele nie zabierali samochodów do serwisu, była konieczność stosowania środków bezpieczeństwa lub brak poczucia bezpieczeństwa przy wychodzeniu z domu oraz trudności z umówieniem się na wizytę.

Prawie połowa ankietowanych obawia się, że niższy przebieg oraz pominięcie wizyt w serwisie z powodu lockdownu mogą mieć negatywny wpływ na niezawodność samochodu.

Wnioski z badania pokazują, jak ważne jest, by serwisy informowały klientów powracających do warsztatów o stosowaniu środków do dezynfekcji oraz korzyściach płynących z przestrzegania harmonogramu przeglądów. Opóźnianie regularnego serwisowania może zwiększyć prawdopodobieństwo nagromadzenia się szlamu w silniku, który może zatykać ważne kanały olejowe, zmniejszając moc oraz wydajność i ogólną żywotność silnika.

Nawet przy normalnym użytkowaniu olej silnikowy w samochodzie może ulegać degradacji w bardzo wysokich temperaturach, co z czasem może objawiać się nagromadzeniem szlamu. Proces ten nasilają częsta jazda na krótkich odcinkach, paliwo niskiej jakości, spóźniona lub pominięta wymiana oleju, jak również częste zatrzymywanie się i ruszanie, które staje się coraz powszechniejsze w zatłoczonych miastach.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze